Breitling Steelfish fake spotter

Er staan 2 Steelfish op Marktplaat de witte is fake:

http://link.marktplaats.nl/462694485

De zwarte is echt:

http://link.marktplaats.nl/457605170

Het is voor een leek bijna onmogelijk om te zien wat echt is en nep.
Het opschrift achter op de deksel is zo goed als indentiek!

Ik zie dat de bandaansluiting aan de achterkant anders is en het superocean is moeilijk leesbaar.

Wat kunnen jullie nog spotten?

Da’s een makkie: de prijs ! :smiley:

(150 euro ! ::o )

Marc-B1 Schreef:

Da’s een makkie: de prijs ! :smiley:

(150 euro ! ::o )

Ja oké,daardoor had ik hem ook gespot.
Maar afgezien van de prijs,stel voor hij had een prijsje opgeplakt van 1100 euro.
Dan zou je toch ernstig gaan twijfelen.

Beetje moeilijk te omschrijven. Ik mis bij de witte de “scherpe kantjes”, de verfijning van de kastafwerking.

Euhm, de bezel (cijfers), bezelvorm, helium valve, datum, date font, algehele aanzicht (gaar).

Heb zelf een Steelfish gehad dus zou het direct zien.

En verder alleen compleet met B&P kopen, ben je bijna altijd zeker van origineel.

De foto van de wijzerplaat is VEEL te onduidelijk, want zo kan je ze meestal we spotten. Ook de schroefjes in de band verraden iets, maar hier zijn ze “wijselijk” niet gefotografeerd.

Dus als ik moet afgaan op wat ik zie zou ik zeggen de afwerking van de bezel ? Of zie ik iets anders over het hoofd?

De Steelfish met zwarte plaat is van mij! En uiteraard 100% echt :slight_smile:
Alles te controleren bij Ruud van Clockwise, daar heb ik de klok begin dit jaar gekocht.

De kwaliteit foto’s van de andere SF lijken wel bewust slecht genomen.

ik ben in de markt voor een Steelfish (oud model van 42mm met blauwe wijzer, dus helaas die van N.L. valt af). Ik word niet vrolijk van deze zaakjes. Gevoelsmatig zou ik de 1e ook laten liggen overigens en op Marktplaats zou ik sowieso niet snel kopen.

Misschien een beetje off topic: maar is er hier op dit forum wel eens iemand betrapt voor het verkopen van nep?

supah Schreef:

ik ben in de markt voor een Steelfish (oud model
van 42mm met blauwe wijzer, dus helaas die van
N.L. valt af). Ik word niet vrolijk van deze
zaakjes. Gevoelsmatig zou ik de 1e ook laten
liggen overigens en op Marktplaats zou ik sowieso
niet snel kopen.

Misschien een beetje off topic: maar is er hier op
dit forum wel eens iemand betrapt voor het
verkopen van nep?

Ja ik zoek ook een Steelfish nieuw model de XL versie,maar wel compleet met alle papieren.

Zover ik weet is niemand hier betrapt op het verkopen van nep-zooi.
Wel zijn er personen betrapt op het posten van een nieuwe aanwinst die gewoon nep was.
Ook zielig toch…

2x zielig, A als je het weet en B als je het niet weet

er staat me iets van bij dat iemand een valse IWC had gekocht

mensen die hier nep proberen te verkopen (bewust) daar geloof ik niet in, die wordt meteen doorzien

Nogal sneu als je het nodig vindt om een ‘nep-aanwinst’ te posten.

Wat betreft de echtheid van mijn Steelfish, uiteraard bij elke goede juwelier te laten testen. Natuurlijk ook te verifiëren bij Clockwise waar de klok gekocht is.

1295 voor een 44mm is best een lekkere prijs

ik neem aan dat je hier nog niet mag verkopen ?
marktplaats is wel het laatste waar ik iets koop

Klopt, ben onlangs lid geworden. Lees al wel wat langere tijd mee. Heb ook een Aerospace over genomen van een forumlid. Vandaar de verkoop van mijn SF.

Ben trouwens niet lid geworden om de SF hier te verkopen. Zag alleen dit topic en voelde me toen wel geroepen te reageren aangezien het (o.a.) over mijn klok ging.

Dit moet je dus niet doen op een forum met zoveel kenners.
Met deze was dan ook wel heel erg nep:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,41562,41562#msg-41562

Raar dat je zoiets post. Ben ook geen fan van replica’s.

Ik wil me niet mengen in wat hier gaande is, maar @ 2006: waar zie jij aan de witte versie, de kenmerken van een nepperd ?
Op de overigens onduidelijke foto vind ik de rider tabs nogal lomp afgewerkt, maar het datumfont is te onduidelijk om te beoordelen.
Ben wel nieuwsgierig naar de “oplossing” van de quiz-vraag :wink:

Marc-B1 Schreef:

Ik wil me niet mengen in wat hier gaande is, maar
@ 2006: waar zie jij aan de witte versie, de
kenmerken van een nepperd ?
Op de overigens onduidelijke foto vind ik de rider
tabs nogal lomp afgewerkt, maar het datumfont is
te onduidelijk om te beoordelen.
Ben wel nieuwsgierig naar de “oplossing” van de
quiz-vraag :wink:

Ik zie het vooral aan de band aan de binnenkant,de openingen van de pushpins zijn bij een echte rechthoekig zoals deze:

Bij die witte hebben ze een soort paddestoel-model:

http://link.marktplaats.nl/462694485

Maar jij was er zelf toch ook al uit dat het een nepper was?

die valse IWC koper was ik BTW, maar ik vertel het nogmaals in een notedop was ook 2 keer gezien door 2 verschillende juweliers ( zijn dat dan kenners) eentje ervan was zelfs IWC dealer en geen kleintje!
Wie is er dan zielig?

Hoho ff lezen :wink:

Ik vermelde dat er 2 types zielig waren
In jouw geval vond ik het echt sneu voor jou zelf
Denken dat je een echte hebt en er dan achterkomen dat hij fake is

Voor mij een nachtmerrie

weet wel schmeik dat je het niet persoonlijk bedoelde op mij, ik wil gewoon even aantonen dat veel juweliers (zeker indien ze zelf geen uurwerkmaker zijn) ook het verschil niet zien tussen een echte en een fake. De meesten die werken bij een juwelier zijn handig in de verkoop maar daar houdt het ook vaak op wat een spijtige zaak is.