Breitling Super Avenger

Hallo,
Ben nieuw hier en heb een vraag.
Ik heb mijn oog laten vallen op een Breitling Super Avenger, maar zou graag willen weten welke juwelier in de buurt van Den Haag/Rotterdam is aan te raden en op welke prijs ik ongeveer moet rekenen. Prijs is bij Schaap en Citroen EUR. 3280 en daar kwamen ze met een verscherpte prijs van EUR. 3150… (complete kolder lijkt me een korting van maar 130,-). Ik hoor overal dat 20% korting haalbaar moet zijn, maar is dat daadwerkelijk ook zo? Hangt natuurlijk ook van je onderhandelingsvaardigheden af ;o)

Poeh, poeh…€ 130 korting bij S&C…Die durven! Dat is maar liefst 4%!!!

Ik heb die van mij gekocht voor € 2360 bij een gerenommeerde juwelier in Amsterdam. Ik noem de naam niet want daarmee zou ik ze in moeilijkheden kunnen brengen. Zie uitleg hieronder. Een korting van 15% moet ‘‘standaard’’ kunnen. Daar hoef je geen meesteronderhandelaar voor te zijn. Gewoon zeggen dat je dat wilt. Verkoopadressen genoeg in de grote steden. Beetje bluffen :wink: Als je meer vraagt, vertellen alle dealers je dat dat niet mogelijk is omdat ze anders hun dealerschap verliezen bij Koster (de importeur). Maar als je even doorgaat, moet het lukken. Kijk als alternatief anders eens op www.chrono24.com. Daar kun je ook wat leuke adresjes opdoen.

Jacco,

Je hebt een PB.

Je keus is gevallen op een prachtig horloge. Je hebt een beetje de pech dat sinds een tijdje de Super Avenger geleverd wordt met de nieuwe Professional II band, de juweliers noemen dit het nieuwe type en zijn iets minder korting geverig. Als je niet echt uit bent op die nieuwe band en je vind een juwelier die er nog een heeft met de gewone professional band kun je natuurlijk prima zaken doen. Let wel op de prijs moet dan zowieso € 160 lager zijn met die band.
Mijn ervaring met S&C is dat ze echt heel wat meer geven als die 4%.

mvrgr

Tiny

Ik krijg hooguit 5 % bij S & C, als ik contant betaal. Nu bedenk ik me ineens goed dat dat larie is, want ze sparen dan alleen de “credit card”-kosten uit, dus eigenlijk is dat 0,0 euro korting ! MAAR !!! ik koop ook lekker nooit bij ze, wel kijke nie kopuh ! Ik wil geen namen noemen, maar in Rotterdam zitten wel juweliers die een veel leukere korting geven, als je contant betaalt.

kom maar op met die namen van die juweliers, dat kan alleen maar interessant zijn!

Voor nu al bedankt voor de antwoorden.
Ik ben trouwens op zoek naar een Super Avenger met stalen Profesional II band. Ik was bij S&C in Den Haag en werd geholpen door een meisje dat er volgens mij net werkt en nog niet echt veel kaas had gegeten van het hele verkoopverhaal. Kon weinig antwoorden geven op vragen over het uurwerk en de verschillen tussen wat merken. De korting werd mij aangeboden door iemand die er duidelijk al langer werkt. Anyway, ik heb via een collega wellicht al een goed adres in Amsterdam. Verder wil een vriend van mij er ook één hebben, wat de onderhandelingspositie alleen maar kan verbeteren lijkt me. Volgende week zaterdag ga ik kijken in Amsterdam, ik hou jullie op de hoogte.

Jacco,

Er zijn juweliers in Amsterdam die wel tegen de 30% korting geven.
Let wel dat ze alle serienummers zowel in het horloge als in de papieren intact laten!
Dat is bij mij weleens anders geweest…

Naar wie ga je? Ace, Van Pampus, QP, Reuter…?

Ik ga het sowieso bij Reuter proberen.

Jacco,

bij www.juwelier-wilfart.de voor € 2090. Misschien heb je er wat aan.

Groet,

Richard

Dat is een hele goede prijs, maar het is wel een professional I band.

Ik denk trouwens dat het geen nieuwe is. Bij de nieuwe horloges staat namelijk ‘new’ en bij deze ‘mint’. Ook staat erbij dat er maar 12 maanden garantie zijn. Normaal hebben nieuwe Breitlings 2 jaar garantie, dat staat overigens ook in het grantie boekje.

Daar was ik me van bewust, Jurgen. Maar ik dacht dat het mogelijk iets voor hem is al alternatief als ie er echt niet uitkomt wat prijs betreft voor een nieuwe.

Weet jij trouwens hoe duur een losse prof. II band kost?

Groet,
Richard

prof 2 band kost €380,-

Het is mijn eerste “echte” horloge (kocht altijd horloges van Diesel en Armani etc.) dus ik wil graag een nieuwe. Ik heb een budget van rond de € 2.800,- daar moet het toch wel voor lukken neem ik aan. Nieuwprijs is € 3.280,- dus dan zou ik minimaal iets van 15% korting moeten krijgen (ieder Euro meer korting is natuurlijk meegenomen, we blijven wel zuinige hollanders :slight_smile: ).

voor dat geld krijg je hem echt gemakkelijk en nog voor minder ook. Belangrijk is natuurlijk dat je het spel een beetje leuk speelt.
Verhalen over weggewerkte nummers zijn natuurlijk overbekend en als zo’n klok nog ooit bij Breitling terugkomt gaan ze op hun gemak uitzoeken waar die klok vandaan komt. Zit jij mooi een tijdje langer zonder je mooie klok.
Hier op het forum zijn ook mensen die je voor een prettige prijs aan een Breitling kunnen helpen. Helemaal officieel met doos, papieren ed. Geleverd door een Zwitserse juwelier.
Marley Sayin is natuurlijk ook een bekend adres biedt de Super Avenger aan voor €2500,== met een krokolederenband. Zal dus een paar tientjes bijkomen voor een stalen Profeesional II band. Als je hem zelf dan gaat halen heb je voor je €2800,== nog een weekendje Zwitserland ook.
Voor de rest kan ik alleen maar zeggen kopen die Super Avenger is echt helemaal TOP.

mvrgr.
Tiny

Een nieuwe voor 2300 Euro is ook haalbaar.

Kijk Jacco de klok is ruim binnen je bereik

mvrgr.
Tiny

Ray_J Schreef:

Jacco,

Er zijn juweliers in Amsterdam die wel tegen de
30% korting geven.
Let wel dat ze alle serienummers zowel in het
horloge als in de papieren intact laten!
Dat is bij mij weleens anders geweest…

Dat wil ik dan graag even weten, waarom zou iemand die nummers er uit willen halen ?

Je kunt als juwelier problemen krijgen en zelfs je dealerschap verliezen als je (ver) beneden de catalogus prijs verkoopt. Breitling heeft zelfs mensen in dienst die dit soort zaken opsporen.