Breitling Superocean 2 -of- Omega Automatic Seamaster 300

Hallo,

ik heb zelf een breitling super ocean, loopt al 8 jaar perfekt zonder onderhoudsbeurt…ook heb ik de omega seamaster niet de co axial…loopt ook al jaren prima…mijn vrouw heeft de planet ocean co-axial loopt ook nog prima…

Ik kan dus nog niet vertellen hoeveel een onderhouds beurt kost…maar reken altijd op rond de 200 euro.

Welke je ook koopt het zijn beide pracht horloges!!

Groet, Justin

Zag dat je vraag nog niet beantwoord is maar het bandje die je laat zien is inderdaad van rubber. Schijnt prettig te dragen aldus heb ik begrepen van enkele forumleden. Bestaat ook een bruine en een oranje leren band voor hoewel de meningen over leer op eeen duiker nogal verdeelt zijn. Ikzelf prefereer de stalen band echter deze heeft om onbegrijpelijke redenen geen fijnafstelling waardoor hij maar net goed om je pols moet zitten.

pattex Schreef:

Planet Ocean heb ik bekeken, zeker ook mooi. Zijn
die banden (met stiksel) nu van rubber of leer?
Ziet eruit als leer, maar op de site van ACE A’dam
zegt men dat het rubber is:
http://www.acejewelers.com/Omega-Seamaster-Planet-
Ocean-600M-Co-Axial-455mm/nl/product/469042.aspx

leeuwentemmer Schreef:

Ik sluit mij ook aan bij mijn voorgangers wat
betreft het uurwerk maar vind de keuze tussen
een
Superocean 2 en een Seamaster 300 wat
verassend,
deze zijn nogal afwijkend van elkaar. Wat dat
betreft zou een Planet Ocean denk ik beter
aansluiten, heb je daar al eens naar gekeken?
Denk overigens dat de enige manier om een keuze
te
maken is door ze beide eens aan je pols te
bekijken, geeft toch altijd weer onverwachte
resultaten ten opzichte van plaatjes. Succes!

landrover110 Schreef:

Hallo,

ik heb zelf een breitling super ocean, loopt al 8
jaar perfekt zonder onderhoudsbeurt…ook heb ik
de omega seamaster niet de co axial…loopt ook
al jaren prima…mijn vrouw heeft de planet
ocean co-axial loopt ook nog prima…

Ik kan dus nog niet vertellen hoeveel een
onderhouds beurt kost…maar reken altijd op rond
de 200 euro.

Welke je ook koopt het zijn beide pracht
horloges!!

Groet, Justin

Het is het beste mechanische horloges eens per ca. 5 jaar te laten servicen.
Daarbij dien je je te realiseren dat een duikhorloge jaarlijks gecontroleerd moet worden op waterdichtheid (minimaal 150 meter testen!).
Eens per ca. 3 jaar vind ik het belangrijk om alle rubbers te laten vervangen.

Verhalen dat je een horloge pas moet servicen als ze stoppen of niet meer op tijd lopen vind ik onverantwoord.
Hier een linkje naar een service van een Rollo Submariner die 7 jaar gedragen was zonder service. Kijk maar naar de schade.
http://people.timezone.com/mdisher/andrewb/3135/3135_1.htm

Ten aanzien van de kosten:
Omega is behoorlijk prijzig, dik 200 Euro is mijn ervaring.
Heb je een goede zelfstandige horlogemaker dan kan het voor ca. de helft.

Ik heb een hekel aan Co-axials omdat:

1. ze het beeld geven dat je horloge langer zonder service kan: flauwekul, alle andere delen moeten sowieso wèl geserviced worden.
  2. ze zonder echt voordeel aanmerkelijk duurder in aanschaf zijn dan gewone 2892-A2’s (de basis voor de 2500 co-axial), ca. 1000 Euro meen ik.
  3. service is duurder.
  4. Omega het co-axiale echappementsmeert terwijl dat door de uitvinder nu juist bedoeld was om NIET geolied te worden.
  5. onderdelen voor het echappement niet zo eenvoudig te krijgen zijn als onderdelen voor een 2892-A2.

Alle mensen die roepen dat de co-axial uurwerken zoveel preciezer zijn:
onzin! Ze zijn beter gereguleerd. Laat je 2892-A2 reguleren door een kundige horlogemaker en je hebt dezelfde precisie. Mijn meest precieze uurwerk tot dusverre was een non-chronometer 2892-based Speedmaster reduced chronograaf: +2 seconden in 14 dagen, afmeting niet c.q. nauwelijks meetbaar op de Witschi en positionele variatie zo goed als 0,0.

Update: de Breitbling B17 is een 2824-2 uurwerk met wat upgrades. De 2824-2 is een minder modern ontwerp dan de 2892-A2. Ik prefereer eigenlijk altijd de dunnere 2892. Deze is gewoonlijk ook beter (het kale uurwerk is ook duurder) dan de 2824, hoewel de 2824 zeker niet slecht is.

Gisteren heb ik bij de juwelier gezeten en beide klokken om mn pols gehad. Zo zie je maar weer dat je ze echt even in het echt moet zien, want ik ben met lege handen uit de stad teruggekomen.

De Seamaster was (te) klein voor mijn 1.91 en 120 kg. Viel een beetje weg. Evenzo voor de Superocean 2.

Nu heb ik mn oog laten vallen op de Oris Divers Titan Chrono 47 mm (http://www.acejewelers.com/Oris-Divers-Titan-Chronograph/nl/product/777.aspx)

Weet iemand wat voor een uurwerk hier in zit en of dit kwalitatief te vergelijken is?

Hiha!

In een Oris Chronograaf zit een ETA (Valjoux) 7750 uurwerk. Daar kom je in een modern automatisch chronograaf horloge in die prijsklasse ‘niet onderuit’. Is een goed uurwerk, net zoals de eerdere, maar ook niet ‘bijzonder’.

Als ik jou was zou ik me lekker concentreren op wat je mooi vind. Bij de bekende Zwitserde merken koop je heus geen kat in de zak wat techniek betreft.

pattex Schreef:

Gisteren heb ik bij de juwelier gezeten en beide
klokken om mn pols gehad. Zo zie je maar weer dat
je ze echt even in het echt moet zien, want ik ben
met lege handen uit de stad teruggekomen.

De Seamaster was (te) klein voor mijn 1.91 en 120
kg. Viel een beetje weg. Evenzo voor de Superocean
2.

Nu heb ik mn oog laten vallen op de Oris Divers
Titan Chrono 47 mm
(http://www.acejewelers.com/Oris-Divers-Titan-Chro
nograph/nl/product/777.aspx)

Weet iemand wat voor een uurwerk hier in zit en of
dit kwalitatief te vergelijken is?

Oris is zeer zeker kwalitatief een goede en mooie klok.

Maar waarom koop je geen 2ehands breitling Super Avenger,vind ik persoonlijk een hele mooie en je kan ze vaak kopen voor rond de 2000.00 euro.
Voordeel ook is dat als je die ooit verkoopt meestal weer je geld er voor terugkrijgt.

Als je de Oris nieuw koopt (2100.00 is een beetje overpriced voor de Chrono)moet je in je handen klappen als je er 8 a 900.00 voor terug krijgt bij eventuele verkoop.

Hoi,

Zou kunnen dat het niet enkel in Nederland omhoog geschoten is. Opvallend is echter wel dat de prijzen hier bijvoorbeeld gemiddeld hoger liggen dan in buurland Duitsland bijvoorbeeld. Verschillen heb ik gezien van maximaal rond de 25%, gewoon in de winkel. En dan heb ik het niet enkel over horloges, maar voor alle luxe lifestyle artikelen. Wellicht “stunten” die winkeliers, maar zijn hebben ook gewoon alle kosten zoals we dat hier ook hebben. Met de komst van de Euro werd het enkel nog erger, de laatste jaren zijn ook de imkomsten wat gestegen zodat het beter weer in balans komt. Langzaam dan toch.

Natuurlijk bepaald de fabrikant wel de adviesprijs, wat me opvalt is alleen dat vooral hier de prijzen van luxe goederen gewoon hoog liggen. Vriend van mij heeft een (longines) horloge gewoon in Basel (bij de juwelier) gekocht, domweg omdat het bijna 15% scheelde met dezelfde klok hier in Nederland. Dat is uiteraard maar één voorbeeld. Als je er toch voor in de markt bent, en je bent daar `toevallig, kan je dat wel doen.

Nu weer on topic:

Met goed uitkijken en geduld hebben kan je nog meer voordeel halen, vooral wanneer een wat langer lopend model uit de collectie gaat verdwijnen. Dan kan je in Nederland ook best leuk zaken doen, dan zul je er echter wel bovenop moeten zitten. De SMP 300 uit dit voorbeeld is nieuw ook voor een leuke prijs te koop, met wat korting zelfs. Bij William.

En dat is om de hoek van de straat bijna :wink:

Mocht de topicstarter besluiten voor de Omega te gaan, zou ik zeker willen aanraden om daar even binnen te lopen. Wie weet kom je met wat anders naar buiten als de SMP 300 of de Breitling, er is zoveel meer leuk spul in deze prijsklasse, alhoewel? Van de aanschaf van een SMP300 heb ik persoonlijk géén spijt. Die kan ik van harte aanbevelen.

Groet,

Nico.

Bedoel jij met william de website http://www.wwwatches.nl/?

Yep.

pattex Schreef:

Gisteren heb ik bij de juwelier gezeten en beide
klokken om mn pols gehad. Zo zie je maar weer dat
je ze echt even in het echt moet zien, want ik ben
met lege handen uit de stad teruggekomen.

De Seamaster was (te) klein voor mijn 1.91 en 120
kg. Viel een beetje weg. Evenzo voor de Superocean
2.

Is de Omega Planet Ocean iets voor je? Ook een stukje forser. En ook bij William te verkrijgen.

ben 1.92 en 118kg en heb de po 45mm en volgens mij misstaat ie niet

Een oris diver is een goede keus ziet er lekker professioneel uit.

en het is een goed horloge met een best goede prijs/kwaliteits verhouding.

maar zoals in één van de bovenstaande berichten al vermeld staat.
krijg je er niet veel voor terug bij verkoop of inruil.

maar als je hem mooi vindt waarom niet.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Yep, dat is em.

Succes, jammer dat je pols te dik is voor de Seamaster. Voor mij is ze perfect, maar ik heb maar gewone armpies.

Groet,

Nico.

Hoi,

Wat let je om op je gemak zo’n prachtige Oris jong gebruikt (en door iemand anders voor een fiks deel afgeschreven), te zoeken. In deze hobby moet je nu eenmaal geen haast hebben, dat kost altijd veel extra geld.

Succes,

Groet,

Nico.