Breitling Superocean 2 -of- Omega Automatic Seamaster 300

Beste mensen,

Al maanden ben ik aan het twijfelen over de aanschaf van een nieuw horloge. Mijn oog is gevallen op een tweetal horloges, beide divers en automaat:

Nu ken ik langzamerhand alle voordelen en nadelen vd horloges. Heeft iemand hier voor mij een doorslaand argument voor het ene of het andere horloge? Wat is nu het beste uurwerk? De B17 of het co-axialwerk van omega? Ik kom er niet uit!

Ik hoor bijzonder graag van u!

Met vriendelijke groet,

Jasper

Als het je alleen om het uurwerk gaat, dan zou ik voor de Omega kiezen.

Het Breitling B17 uurwerk is in de basis gewoon een ETA2824-2, en dat kun je in z’n basisvorm in horloges vanaf 200/300 euro vinden.

In de Seamaster zit een Omega 2500 caliber. Dat is gebaseerd op het ETA2892-2 movement, maar heeft het Co-axial escapement.

Met de Omega krijg je meer bijzondere techniek dan met het Breitling.

Ik sluit me hierbij aan
volgens Omega heeft een co-axial uurwerk ook minder snel onderhoud nodig
denk aan het kostenplaatje!

Een service beurt kost genoeg euro’s

Groet, Justin

Ik sluit mij ook aan bij mijn voorgangers wat betreft het uurwerk maar vind de keuze tussen een Superocean 2 en een Seamaster 300 wat verassend, deze zijn nogal afwijkend van elkaar. Wat dat betreft zou een Planet Ocean denk ik beter aansluiten, heb je daar al eens naar gekeken? Denk overigens dat de enige manier om een keuze te maken is door ze beide eens aan je pols te bekijken, geeft toch altijd weer onverwachte resultaten ten opzichte van plaatjes. Succes!

Sluit me ook aan bij bovenstaande argumenten over 't uurwerk.

Daarbij vind ik de SMP300 zowel een sportief als een stijlvol horloge. Mijn favoriet.

Werk: Omega > Breitling
Kwaliteit band: Omega < Breitling

Ikzelf zou voor de Omega gaan.
De SO2 is niet zoals de andere B’s 

Ik zou nooit voor de Coaxial gaan, maar een gewone SMP zoeken.

Die is ook nog goedkoper.

Bernard Schreef:

Ik zou nooit voor de Coaxial gaan, maar een gewone
SMP zoeken.

Die is ook nog goedkoper.

Beste Bernard,

Mag ik vragen waarom jij nooit voor een co-axial zou gaan?

Mvg, Jasper

1 like

Planet Ocean heb ik bekeken, zeker ook mooi. Zijn die banden (met stiksel) nu van rubber of leer? Ziet eruit als leer, maar op de site van ACE A’dam zegt men dat het rubber is:
http://www.acejewelers.com/Omega-Seamaster-Planet-Ocean-600M-Co-Axial-455mm/nl/product/469042.aspx

leeuwentemmer Schreef:

Ik sluit mij ook aan bij mijn voorgangers wat
betreft het uurwerk maar vind de keuze tussen een
Superocean 2 en een Seamaster 300 wat verassend,
deze zijn nogal afwijkend van elkaar. Wat dat
betreft zou een Planet Ocean denk ik beter
aansluiten, heb je daar al eens naar gekeken?
Denk overigens dat de enige manier om een keuze te
maken is door ze beide eens aan je pols te
bekijken, geeft toch altijd weer onverwachte
resultaten ten opzichte van plaatjes. Succes!

Persoonlijk ging ik voor de Omega , Breitling vind ik vaak te grof,is natuurlijk per persoon verschillend, zelf heb ik een dunne pols waardoor de Breitling erg groot toont, Omega is toch iets meer verfijnt maar smaken verschillen ( gelukkig) i.i.g veel succes met je aankoop en veel draag plezier.

Omdat het voordeel verwaarloosbaar is maar je voor onderhoud niet naar iedere horlogemaker kan.
Ik zou overigens voor de Breitling gaan. Van het weekend gepast en echt een gaaf horloge. Uurwerktechnisch is het in de basis wel een 2824 maar volledig aangepast door Breitling. Niks minder als de Omega.

Waarschijnlijk omdat een beurt een keer of 3 zo duur is als bij een non-coax.
Persoonlijk geloof ik niet dat een coax degelijker is cq minder vaak een beurt nodig heeft.
Tevens ben je bij beurten aan een coax afhankelijk van Omega. Bij de non-coax niet.
Geeft mij een veel beter gevoel

Hoi,

Persoonlijk is de SMP 300 zonder meer mijn favoriet. Het horloge draagt fantastisch, en getuigt bovendien van een subtiele goede smaak. Geen mens zal er aanstoot aan nemen. Het voordeel van een Coaxial zie ik persoonlijk niet zo. Een standaard 2892 zoals in de oudere smp’s zit heeft zich al heel lang bewezen, maar dat geldt ook voor de 2824 die de Breitling als basis heeft. Een 2892 voelt wel veel prettiger aan wanneer je de klok met de kroon moet bedienen. Opdraaien/gelijkzetten etc. Ik vind dat bij een 2824 wat gevoellozer werken. Maar verder niet minder goed. Een 2892 lijkt mij van deze twee het meer verfijnde caliber.

Toch komt het vooral en uiteindelijk aan op persoonlijke smaak. Spreekt de wat meer extraverte styling van de Breitling jou bijvoorbeeld meer aan, zijn we direkt klaar natuurlijk. Dan moet je zonder meer de Superocean nemen.

Groet,

Nico.

Ik persoonlijk zou niet voor de breitling gaan.
maar over de seamaster heb ik ook mijn bedenkingen.

mijn bedenkingen zijn de volgende ik heb 8 en half jaar geleden
de niet co axiale versie gekocht de smp 300 m swordhands chronometer.
nieuw bij schaap&citroen kostte deze mij toen 1550 eu
met 150 eu korting.

dat is de reden waarom ik zou twijfelen is dit horloge op
zoveel punten verbeterd dat deze nu een kleine 1000 euro
meer moet kosten. ik vind van niet.

als die (extra) 1000 euro geen probleem zijn ging ik voor de seamaster.

Vriendelijke groet.

N.Visser.

Bijna ieder horloge uit Zwitserland kostte 10 jaar geleden de helft minder dan nu, dat lijkt me eerder een argument om helemaal geen nieuw horloge meer te kopen. :wink:

Hoi,

Die prijsverdubbeling hebben we toch meer aan die fantastische Euro te danken dan aan Zwitserland, en de gemiddelde “manier” van conversierekenen in Nederland >X

Wat 10 jaar geleden in Guldens was, zijn nu ruim Euro’s geworden. Ook daarin loopt/liep Nederland uiteraard weer voorop :X Altijd het duurste jongetje van de klas!
De eerste tijd leek het nog goed te gaan, toch de jaren daarna werd een supersnelle hebberige “inhaalslag” gemaakt qua prijsomrekenen. Alles gewoon maal twee voor het gemak. Ik zie het in mijn eigen bedrijfstak ook.

Na Bijna 10 jaar Euro beginnen te inkomsten ook wat te stijgen, toch de balans is er nog niet zoals voorheen. Alleen consumentenelectronica is goedkoop geworden, dat komt dan weer door de dreiging uit het Oosten (China).

Groet,

Nico.

Bepaalde merken zijn qua prijs over de kop gegaan andere weer niet.
luminor marina kostte 10 jaar geleden 4799 eu nu ongeveer 5250 eu.
vind ik persoonlijk een aanvaardbaar verschil met 10 jaar geleden.
1000 eu prijsverhoging op een klok van 1550 weer niet.

het is maar hoe je het bekijkt.

Met vriendelijke groet.

N.Visser.

Weet jij mss wat het onderhoudsinterval is van deze 2 horloges? Wat kost een servicebeurt ongeveer?

Excuses-moi, ben nieuw hier en dit wordt mijn eerste 2000+ horloge, alles is nieuw!

Hoor het graag!

Jasper

Een grote verhoging is dan misschien weer goed voor de restwaarde.

Nu noem je met Panerai ook wel een merk wat 10 jaar geleden al overprijst was, daar zat geen ruimte in om die verder te verhogen. Maar alle ‘normale’ merken, zoals Omega, Longines, Zenith, JLC, zijn allemaal omhoog geschoten. En heus niet alleen in NL zoals Nico den Haak suggereert. Ook in zwitserland. Die dikteren de prijs.

Dag Beste nico ik ben het helemaal met je eens.
er zijn bedrijven die zich denken te kunnen veroorloven
om voor hetzelfde product 1000 eu meer te vragen.

ik boycot bedrijven (voor zover dat gaat) die voor hetzelfde product het dubbele
durven vragen zoals kleding horloges e.d.

voor de dagelijkse boodschappen heb je geen andere keus.

maar als ik de keus op dit moment zou moeten maken zou ik uit principe een andere
fabrikant kiezen.

er is namelijk keus genoeg op het gebied van horloges.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.