@Onno1 Ja, die (zie post van Jonathan).
TAG Heuer Aquaracer 300m Caliber 5. Die zou ik nemen. De Breitling vind ik niet mooi. O.a. door die schreeuwerige numerals en omdat ik niet heel veel met het merk heb. Black Bay heeft op zich wel classic looks. Maar dat Rolex-ontwerp daar ben ik al zoooo lang zoooo klaar mee. Zou me na een dag al gaan vervelen. Maar goed, da’s mijn mening.
Succes en veel plezier met kiezen…
Die Tag is veruit het mooist, voor waardevastheid zou ik een klein klompje goud kopen.
Zou voor de Tudor gaan. Onwijs mooie klok. Rest heb ik niet zo veel mee. Succes met je keuze en zie graag de foto’s voorbij komen
Ik las een paar uur geleden op chrono24.nl bij de vermelde aanbieder toch echt een prijs van 2.350,= en daar stond ook nog expliciet achter vermeld “vraagprijs”. Is i.d.d. niet de gewenste kleur zag ik later.
I rest my case…
Grt. Marco
Qua looks zeker de Tudor want geen datum!
Maar het is jouw keuze
Cheers,
Paddy
Ah, ik zie het, op chrono24 hanteert hij een andere vraagprijs dan op zijn website. Is een zeer vriendelijke prijs moet ik zeggen.
Persoonlijk zou ik tussen 1 van deze 2 kiezen.
Uit dit lijstje zou ik persoonlijk de Tag Aquaracer kiezen. Je zou ook een Omega Seamaster kunnen overwegen.
Breitling links laten liggen, enige mooie aan die klok vind ik het merk en de historie van het merk.
Als je de tudor mooi vindt is dat misschien de veiligste keus, toch viel hij op mijn pols niet mooi bij het passen.
Als afschrijving echt niets uitmaakt zeker de tag, altijd een zwak voor de aquaracers gehad en ze zitten als gegoten. Daarna denk de Seamaster ceramic zoals hierboven.
Tag
Persoonlijk zou mijn voorkeur ook de SMP300 zijn.
Maar van jouw rijtje vind ik de Tudor het mooist, daarna de Aquaracer en dan pas de Breitling.
Kwa restwaarde denk ik dat de Breitling het in z’n algemeenheid het beste doet, de Tudor onder veel horlogeliefhebbers, en als laatst de Tag Heuer.
Met de Tudor heb je nog een Joker achter de hand… mochten de nieuwe ook een inhouse uurwerkje krijgen, stijgen de oude ook een stuk in waarde mee, is tenminste mijn vermoeden.
Maar de restwaarde komt met deze modellen praktisch altijd onder de nieuwprijs uit. Daarvoor zou je naar de eerder genoemde Rolex en Patek moeten kijken.
Als occasion een optie is, dan kun je misschien ongeveer kiet spelen.
veel succes met je keue en ben benieuw wat het gaat worden.
Koop wat je mooi vindt. Restwaarde mag in mijn ogen geen drijfveer zijn. Alles verliest in waarde ook Rolex maar mss net wat minder.
Van de 3 zou ik voor de Tudor gaan (heb em zelf ook. De rode dan). Ligt helemaal niet zo hoog op de pols zoals sommigen doen geloven…
Overigens vind ik de Aquaracer 500m mooier dan de 300m die je noemt…
Neem de tijd met nadenken over welk van de drie je het mooiste vindt, uiteindelijk is dat het belangrijkste.
Als je toch andere, objectieve factoren in ogenschouw wilt nemen: de Tudor lijkt me in onderhoudskosten het gunstigst.
Definately de BB. Ik heb de blauwe op leder en het is echt een fantastisch horloge.
Ik draag hem vooral op de nato, maar ga me ook nog een staalband aanschaffen.
Volgens mij is deze ook het meest waardevast.
Je moet voor de blauwe op staal toch snel 2500 neertellen, filipucci in Maastricht vraagt dit zelfs voor een jong gebruikte en ze doen niets van de prijs af.
De rode bij Juwelierburger mocht weg voor 2300, dus hier zakten ze wel 50 euro.
Ik heb de indruk dat de BB tweedehands nog veel opbrengt, ik zie horloges van 2012 verkocht worden voor 2000 euro, als je dan bedenkt dat je ze op de grijze markt nieuw 2500 betaalt, mooi dan toch!
Dank voor al jullie reacties! Zeer nuttige en waardevolle overwegingen!
Maakt het er zeker niet makkelijker op een keuze te maken. Als ik jullie voorkeuren destilleer komt er de volgende top 3 uit:
- Tudor (10 keer als eerste voorkeur genoemd)
- TAG Heuer ( 8 keer als nr. 1 genoemd)
- Breitling (slechts twee keer eerste keuze)
Samengevat lijkt Tudor de meest degelijke keuze als zusje van Rolex. Breitling lijkt de beste merkbeleving te hebben, maar weinig mensen vinden hem mooi (te druk). De TAG Heuer wordt fris en als weer eens iets anders gezien, maar heeft wellicht het tegenovergestelde van Breitling; namelijk minder beleving. Zal geen icoon worden.
Lastige keuze dus. Om nou voor de meest degelijke optie te kiezen bij een belevingsproduct als een horloge is eigenlijk ook wel een beetje apart.
Valt het uurwerk nog in de overweging mee te nemen? Het zijn volgens mij allemaal ETA uurwerken (al dan niet aangepast)?
Ik denk dat ik ze nog een keer alledrie ga bekijken en tegelijk passen.
Hartelijk groet,
Onno
Het is de Tudor BBB geworden!!
Ik ben er bijzonder blij mee. Zit super en is lekker ingetogen; ingehouden chique!
Heel mooi, heb m toevallig zelf ook besteld vandaag! Geniet ervan!
Ligt het aan mij dat ik denk te zien dat het de BB Black is geworden of is het toch blauw? Ik meen nl. geen gouden randje rond de indices te zien.
Welke het ook is: mooie aanwinst! Gefeliciteerd met deze weloverwogen keuze. Veel draagplezier!
Grt. Marco
De zwarte heeft ook een red triangle rond de pip, plus gouden accenten idd.
Heerlijk!