Breitling Superocean 2, Tag Heuer Aquaracer 300m cal.5 of Tudor Black Bay Blue

Ik wil een nieuw horloge kopen. De Breitling Superocean 2, Tag Heuer 300m cal.5 en Todur Black Bay Blue vind ik allemaal op hun eigen manier prachtig. Het gaatvin alle gevallen om een versie met stalen band. Wat kan ik het beste kopen als het gaat om kwaliteit, techniek en waardevastheid? Ik ben benieuwd naar jullie mening?

Denk dat je met de Tudor dan de beste keus maakt. Maar wat je zelf het mooist vindt is ook niet onbelangrijk! Succes met je keuze.

Hoi Onno
Koop een Rolex.
Het antwoord op al je vragen.
Goed weekend!

2 likes

Qua waardevastheid zal de Tag naar verwachting de minste van de drie zijn, de Breitling en Tudor ontlopen elkaar weinig.

Kwaliteit is bij alledrie dik in orde, de Tudor (als Rolex zusje) zal misschien nog ietsje hoger scoren.

Maar koop deze alledrie niet voor waardevastheid, wil je waardevast dan zou je toch echt moeten kiezen voor Rolex of, als de portemonnee het toelaat, Patek Phillipe.

Tsja, mijn overwegingen bij deze klokken zijn:

Breit(b)ling: wijzerplaat is wel erg vol en druk!! Waardevastheid twijfelachtig naar mijn idee…

TAG Heuer: sterk door mij overwogen bij aanschaf afgelopen week maar door die afschuwelijke datumloep afgevallen (gekozen voor Aquaracer 500 m. zonder die loep), waardevastheid: geen Omega natuurlijk (maar ook niet qua aanschafprijs…)

Tudor: mooi, maar kast schijnt nogal “omhoog op de pols” te komen en qua waardevastheid valt mij op dat deze nieuw op te halen zijn voor net boven 2K (grijze circuit) en dat is fors onder nieuwprijs wat de waardevastheid niet ten goede komt.

Misschien is het een zinvolle aanvulling, anders mijn verhaal gewoon negeren…

Grt. Marco

1 like

Tja alle drie zijn mooie horloges! Mijn keuze zou de Breitling zijn!

Qua uiterlijk de Tag een mooi en fris horloge.
En ik denk de meest betaalbare van de drie (nieuw).
Ik denk dat je koet afwegen, koop je wat voor jezelf. Of koop je het voor een ander (om op een later moment door te verkopen) dan is denk ik de Tudor en als tweede de Breitling de beste keus. Maar ja wie ben ik :wink:

Nu ben ik nieuwsgierig, waar vind je een BB op staal voor net boven de 2k, nieuw? Als ik zoek dan vind ik ze voor zo’n 2,5k.

Ik vind ook wel dat de prijzen iets uit elkaar liggen
Allen op staal:
Aquarcer Cal 5: 1,6
BB: 2,5
SO 2: bijna3?

Persoonlijk de tudor rustig tijdloos ontwerp, qua waardevastheid verwacht verwacht ik ook dat je het minst verliest met de tudor(dochter rolex) maar of dat doorslaggevend moet zijn…

5 likes

@SA_: RH Watches Oldenzaal. Nieuw, op staal, VRAAGprijs 2.350,= en Burger heeft voor dat bedrag ook een z.g.a.n. op staal liggen.

Grt. Marco

Even rustig uitkijken naar een BBB.

Mika

Dat is een rode met een vraagprijs van €2.500 volgens de site, of kijk ik verkeerd? Je schrijft “vraag” met hoofdletters. Is er in het grijze circuit ook nog mogelijk om succesvol te onderhandelen?

3,5 zelfs! TAG Heuer zou 2,3 moeten zijn en de Tudor 3. Let wel; dit is bij reguliere juweliers. Ik heb geen ervaring met het zgn grijze circuit.

Qua looks zou mijn voorkeur uitgaan naar de Tag. Qua merk(beleving) naar Breitling

Pas de TH aan 1,9 gezien bij Duitse juwelier. En op chrono24 zelfs onder 1,5

Onderhandelen kan altijd, maar over het algemeen zijn de grijze dealers niet bereid heel veel te zakken omdat ze al behoorlijk scherp aanbieden.

De black bay zou mijn keuze zijn, maar dan de black of de red. Tijdlozer dan de andere twee, en van een merk dat ontzettend in opkomst is dus waardevaster zal blijken te zijn.