Breitling SuperOcean 36mm

Iemand ervaring met deze vrolijke Breitling in 36mm?

7 likes

Geen ervaring mee , maar het ziet er wel leuk uit . En 36 is een prima maat en heerlijk op rubber een topper voor aankomende zomer :sunglasses::+1:

1 like

Zelf ook wel eens naar gekeken dus ben net zo benieuwd naar de antwoorden als jij. :grin::ok_hand:t2:

1 like

36mm is toch wel klein hoor…

de 42mm heeft een lug to lug van ca 50mm

Dus dan zou de 36mm een lug to lug van ca 44mm moeten hebben?

Met de vrij brede bezel zou het mij te klein zijn! Heb een pols van ca 18,5cm…

3 likes

Is deze op dames gericht?

36 mm lijkt me ook wel erg klein, als je de bezel er nog afhaalt krijg je er een erg kleine dial

Maar goed. Ik houd ook meer van grotere formaten horloges

1 like

Heb dezelfde pols en dezelfde twijfels…

Dan zou ik in ieder geval de 42mm proberen! Weet bijna zeker de 36mm is te klein!!

Ligt het aan mij of is de kleurstelling ook wat voor de dames? Vind het nl. niet echt mannelijk

1 like

Ik heb ook 44 en 45 mm gedragen, maar vind kleiner geen bezwaar. Klein is het nieuwe (te)groot

1 like

Mooi horloge.
Mijn vrouw heeft dit model onlangs nog gepast bij :sheep:&:lemon:. We waren er erg van gecharmeerd. Uiteindelijk koos zij toch voor een iets kleinere Tag Heuer Aquaracer.

Dit is echt zo horloge die je even moet gaan passen om te kijken of de maat iets voor je is.

Oranje variant is ook vet!!

5 likes

Ach, dat is de zachte kant in mij…

1 like

Op de website staat idd vrouwenpols

1 like

Uiteindelijk maakt het niet uit… vrouwen dragen ook horloges die voor heren gedacht waren…

Maar in dit geval gaat het me meer om de maat als de kleur!!

Met 18cm pols probeer 42mm! Je zult zien… het past!

2 likes

De gender discussie maakt me niet zoveel uit, voor wie iets bedacht is kan me niet schelen, als ik het maar mooi vind! (De BWM X3 was ook bedoeld voor vrouwen, maar…)

2 likes

Ooh nee zo bedoelde ik het ook helemaal niet hoor. Maakt mij verder ook niets uit.
36 mm met een redelijke bezel lijkt me gewoon voor veel mannen te klein maar dat is smaak

1 like

Ik heb 'm gepast, het is een heerlijk zomers horloge. Ik vond hem uiteindelijk wel te klein, zeker voor een duiker. En dat is op mijn 16,5cm pols.

Conclusie, ik sluit me aan bij het 42mm advies. Zeker een Breitling mag wel wat massa hebben/uitstralen.

1 like

Daar ben ik het ook mee eens… een Breitling hoort in ieder geval passend! Beter iets te groot als iets te klein

Bij het merk met het kroontje is het weer anders… een DJ is een dresser… en die mogen best wat terughoudend zijn!

Maar Breitling NIET :slight_smile:

En tuurlijk, kan iedereen dragen wat hij will qua kleur… maar qua maat is te klein te klein!

1 like

Te klein
Mocht het een 38mm zijn, die 2mm maakt echt uit, dan zou het horloge meer in proportie zijn.
In 36mm echt wel een damesduiker.
Een 36mm Breitling, ja als het een dressy horloge is, nee als het om een duiker gaat.
Kleurstelling is ook wel ‘ladies-gericht’, maar laat dat niemand tegenhouden om hem te kopen/dragen.

1 like

Wat Luwe ook al zegt… ik denk dat je ervan versteld staat hoe klein 36mm voor een duiker is. Op de foto zie je dat niet zo snel.

Mijn Colt is 38mm maar daarbij moet ik zelfs al wennen aan de grootte. Of het gebrek aan grootte. :joy:

That’s what she said. :joy:

1 like

Wat exen in verschillende maten:

Marathon 36 mm
32f0853dac5f77ac0273874b5997618a188a6d0e_1_375x500
Breitling 42 mm


Zaten allebei goed

Foto´s met die perspektief kunnen heel vertekend werken…

Maar de beste raad is en blijft: zelf proberen en passen! Op de pols zien sommige er prima uit waarvan je dacht die zijn te klein/groot en omgekeerd!

2 likes