Breitling Superocean Heritage 46

beste forum leden, een tijd stil geweest rondom mij, door vele omstandigheden.

Nu heb ik een vraag. als ik naar horloges kijk, dan kijk ik naar looks, naar strak/zakelijk en een redelijke prijs.

Nu gaat dat in de toekomst veranderen. Ik heb hier al eens eerder een forumtopic over gehad, een jaar of wat geleden.

Nu heb ik de volgende vraag (het spijt me trouwens dat ik bovengenoemd horloge niet kan tonen, ik heb hem nog niet gekocht).
Stel ik zou dit horloge kopen, dan vind ik het ook belangrijk om een echt goed uurwerk te hebben, nu kan ik me niet voorstellen dat Breitling shituurwerken verkoopt. maar is het een beetje een goed uurwerk? en zijn er voor jullie nog alternativen van gelijke strekking, oftewel:
Strak
automaat
Een beetje bekend merk (sorry maar als ik er een dergelijk bedrag aan uitgeef, wil ik het wel kennen)
leer of stale band, Mash…hmm ik weet het nog niet zo goed…

Iemand een idee?

Alvast bedankt en groetjes

Sven

Voor mij is het gevoel wat je bij een horloge krijgt alles bepalend.

M.a.w. ook al vind je het nog zo mooi, als het je niet fijn zit is het dus niet jouw klok.

Niks bijzonders: ETA 2824-2, wel netjes gedecoreerd en met de hoogste graad balans en spiraal. Goed af te regelen op 10-15 seconden per week. Heb er in mijn Breitling-tijd diverse “gedaan”. Keurig horloge, erg duur voor wat je ervoor krijgt maar dat geldt voor bijna alle merken momenteel. Wijzerplaat is erg fraai.

Ik prefereer ook de 2824-2 boven de 2892-A2 en dat begrijp je pas goed als je de automaat- en raderkloven bekijkt en vergelijkt. Ook windt de 2824-2 zichzelf makkelijker op = grotere efficiency.

Weet niets van de techniek, maar gaat het om deze serie?

Die met zwarte rubber band is mooi!

S Jansen Schreef:

Een beetje bekend merk (sorry maar als ik er een
dergelijk bedrag aan uitgeef, wil ik het wel
kennen)

Alvast bedankt en groetjes

Sven

Allereerst is er niks mis met het uurwerk! Als je een merk niet kent kun je er ook in verdiepen om het te leren kennen. Er zijn veel mooie merken en het zou zonde zijn als je daardoor een, voor jou, nog mooier horloge mist.

Wellicht leuk een jaarboek te kopen en er eens doorheen te bladeren?

Overigens is de Superocean Heritage 46 het enige model bij Breitling wat me een beetje aanspreekt qua design.

Bidle Schreef:

Overigens is de Superocean Heritage 46 het enige
model bij Breitling wat me een beetje aanspreekt
qua design.

+1, al is het voor mij niet de enige, maar een van de weinige modellen die me aanspreekt. Al heeft men m.i. wel een paar rare beslissingen genomen; de maten 38 mm (te klein) en 46 mm (te groot) zijn zeer ongelukkig gekozen en de chrono’s zijn niet mooi.

Ik zou hem overigens blauw op mesh kiezen; erg mooie uitstraling!

Een van de mooiste Breitlings naar mijn idee. Echter, gezien het uurwerk wel erg stevig aan de prijs, la is het prima kwealiteit. Zou het vanwege de hoge prijs daarom zelf niet kopen.

Beste Traveller, het gaat inderdaad om deze serie. voor mij zou het een zwarte worden, op mesh of leer of rubber daar ben ik nog niet uit.

Ik vind dit ook een van de weinige huidige modellen die me aanspreekt. gewoon netjes, strak, zakelijk. en ja uhm gewoon zonder poespas.

De tip hierboven over een jaarboek lijkt me een goed idee. ik zal er binnenkort eens naar op zoek gaan. Het gaat niet om een aanschaf op zeer korte termijn, het zou ergens in de loop van 2011 gaan, dus haast heb ik niet.

Dank voor de reacties allen tot nu toe

Groet,

Sven

Hallo Sven,
De Heritage is een prachtig horloge ,ik heb zelf de 46mm ,niet de chrono.
de kleur is roestbruin en met een meshband.
Hierbij heb ik ook de roestkleurige kautchuk band om eens te wisselen.
Een pracht combinatie!
Een aanrader!!
Gr.
Jack

Beste Jack (er even vanuitgaande dat u zo heet),

Dank voor de reactie. De mesh moet ik nog eens goed over nadenken, maar dat moet ik gewoon een keer proberen. Ik vind hem op zwart met een zwarte band met van die gaten erin ook wel mooi(is rubber volgens mij)

Ik ga me middels een boek eens wat meer inlezen in de verschillende modellen, maar ik meot zeggen dat deze me wel enorm aanspreekt.

Eddy C. Schreef:

Al heeft

men m.i. wel een paar rare beslissingen genomen;
de maten 38 mm (te klein) en 46 mm (te groot) zijn
zeer ongelukkig gekozen en de chrono’s zijn niet
mooi.

Ik zou hem overigens blauw op mesh kiezen; erg
mooie uitstraling!

Helemaal mee eens, vind de Chrono’s ook niks aan.

Bidle Schreef:

Eddy C. Schreef:

Al heeft

men m.i. wel een paar rare beslissingen
genomen;
de maten 38 mm (te klein) en 46 mm (te groot)
zijn
zeer ongelukkig gekozen en de chrono’s zijn
niet
mooi.

Ik zou hem overigens blauw op mesh kiezen; erg
mooie uitstraling!

Helemaal mee eens, vind de Chrono’s ook niks aan.

zien jullie nu de 42mm over het hoofd ?

GR harb

harb Schreef:

GR harb

Ik iig niet, de heritage is er enkel in 46mm en 38mm… de rest vind ik iig erg lelijk.

harb Schreef:

GR harb

Euh… Blijkbaar. Foto?

Eddy C. Schreef:

harb Schreef:

GR harb

Euh… Blijkbaar. Foto?

Hij heeft het volgens mij over de gewone Super Ocean… kortom een heel ander gezicht en vind het er dan ook niet uit zien:

Hallo Peter,

Ik ben geen deskundige op het terrein van uurwerken, maar ik vind het opvallend dat jouw voorkeur uitgaat naar de 2824 ipv de 2892. De 2892 gaat door voor een “beter” uurwerk, terwijl mijn indruk is dat de 2824 robuuster is. Van der Klauw gebruikt bv. ook de 2824 als basis voor zijn complicaties.

Groet,

Johan

Bidle Schreef:

harb Schreef:

GR harb

Ik iig niet, de heritage is er enkel in 46mm en
38mm… de rest vind ik iig erg lelijk.

Sorry ik had even niet in de gaten dat het alleen over de heritage ging.

j.haringsma Schreef:

Hallo Peter,

Ik ben geen deskundige op het terrein van
uurwerken, maar ik vind het opvallend dat jouw
voorkeur uitgaat naar de 2824 ipv de 2892. De 2892
gaat door voor een “beter” uurwerk, terwijl mijn
indruk is dat de 2824 robuuster is. Van der Klauw
gebruikt bv. ook de 2824 als basis voor zijn
complicaties.

Wijsheid komt met de jaren, en met ervaring… Een 2892-A2 is vaak moeilijker heel strak te krijgen, met bijvoorbeeld een kleine delta. De delta is het grootste verschil tussen verschillende posities en kan met de hoogste gradatie van de 2824-2 rond de (slechts) 3 a 4 seconden liggen, mede afhankelijk van de kundigheid van de horlogemaker.

Enige echte voordeel wat ik kan bedenken is dat de 2892-A2 platter is.

Hallo Sven,
Ja ,mijn naam is Jack en even een paar foto,s van de Heritage.

Is het een bjoeti of is het een bjoeti??

Bjoetie hoor Jack, andere kleur zou mijn voorkeur zijn maar erg mooi.