Breitling Superocean Heritage 57 collectie 😥

Ik vind het persoonlijk echt jammer dat Breitling deze richting is uitgegaan,
maar ik ben wel vrij zeker dat een aantal van jullie deze 57 collectie wel kunnen appreciëren.

Voor mij was het gedaan zodra ik de aliexpress caseback zag :frowning: (1:28)

Ze gebruiken een gemodificeerde ETA 2892 (waarschijnlijk vanwege het verschil m.b.t. de ETA 2824) om tot een dikte van 10mm te komen.
Diameter van 42mm :confused:

Het lijkt zelfs of de leren banden een downgrade hebben gekregen :thinking:

3 likes

Tja, mijn Airman One Purist heeft ongeveer hetzelfde afwerkingsniveau. Voor een achtste van de prijs. Ik begrijp er ook helemaal niets van, maar dat geldt ook voor de onzalige weg die bijvoorbeeld BMW is ingeslagen. Zo lang de kopers braaf op komen dagen, heeft de fabrikant gelijk. :no_mouth:

3 likes

Ik vind ze alleen maar leuk omdat ze wat weg hebben van (ex) Rado Captain Cook 42mm. Maar kom op, het is een Superocean range en daarbij 100m waterdichtheid maar… beetje apart… Qua design kunnen ze me op zich wel bekoren verder…

1 like

Oh god, can’t be unseen…

2 likes

Die rainbow zou ik wel willen, die vind ik echt wel leuk.

Tja dit is de troep die je krijgt als je niet naar de feedback van je publiek luistert.

Zonde dit.

2 likes

Op zich heb ik niet veel tegen prijsstijgingen maar als ze samen met de prijsstijging zo overduidelijk besparen krijg ik de indruk dat Breitling zijn consumenten totaal niet respecteert.

“Hier, vang, maakt niet uit wat het is er staat Breitling op, gewoon kopen :neutral_face:

In vergelijking met deze die ik ooit heb gehad zie je toch echt wel absurd veel verschil in afwerking.


29

1 like

Gezien de pannenkoek look van deze horloges zat ik eerst te checken of er soms iets mis was met mijn scherm resolutie! :grimacing:

En ja…die achterkant is idd gejat van Aliexpress @exer! :joy:

Gênante vertoning deze horloges: 100m water resistent voor een horloge dat je “superocean” noemt?

3 likes

Ik heb mijn verbazing hier al eens eerder uitgesproken over de 100m waterdichtheid. Niet dat ik op 100m diepte te vinden ben, ga liever omhoog dan naar beneden, vandaar dat ik ook echt wat met Breitling heb en er een bezit, maar die teruggang vind ik helemaal niks. Bij een stoer horloge horen ook stoere specificaties, ahum
Deze teruggang zie ik trouwens ook bij bijvoorbeeld Tag Heuer. Mijn aquaracer heeft nog 500m waterdichtheid, en doorzichtige achterkant. Zie je niet meer bij de huidige, maar zijn wel duurder geworden. Breitling overtreft dit nu ruimschoots… Breitling heeft voor mij nog steeds aansprakelijke modellen maar ik hoop echt niet dat dit de trend wordt…

2 likes