Breitling Superocean Heritage of Omega Planet Ocean

Ben druk sparend voor een Omega Planet Ocean (zonder enig oranje) maar nu zag ik in het tijdschrift van Schaap & Citroen dat Breitling een nieuw model uit heeft. De Breitling Superocean Heritage in 46 of 38 mm. Dit lijkt wel enigszinds op de Planet Ocean. Welke zouden jullie doen? Denk zelf toch voor wat sportiever ogende Planet Ocean te gaan, maar twijfel nog erg. Graag jullie hulp !

Hoi Oscar,

Allereerst welkom op dit mooie forum!
Zelf zou ik naar de dealer gaan en ze beide een keer omgespen. In werkelijkheid kan het nogal anders ogen dan op een plaatje danwel in de vitrine.

Groeten,

Martin

Dank voor welkoming. Inderdaad leuk breed forum! Breitling was wel ong 500 eurie gdkpr. Ach ja dat maakt op die bedragen ook weinig meer uit. Ga binnenkort 'ns passen, beetje grote juwelier mpet dat toch oké vinden? Zonder direct te (kunnen) kopen. Met groet en dank, Oscar

Hoi Oscar,

Als de juwelier er problemen mee heeft je te laten passen, weet je gelijk dat je daar geen horloge moet kopen.

Die 500 euro goedkoper kon nog wel eens heel duur zijn, als je altijd denkt, had ik maar… Je moet gewoon kijken wat je staat, waar je een klik mee hebt. Het is tenslotte geen kattepis wat je uitgeeft. Mocht het prijsverschil toch een bezwaar worden zou ik eerder voor (jong) 2e hands gaan, dan 2e keuze.

Veel wijsheid toegewenst :slight_smile:

Groeten,

Martin

Hallo o(mega)scar, welkom op dit forum.

Zelf ben ik niet zo’n Breitling fan, maar de Breitling Superocean Heritage ziet er niet verkeerd uit! Moeilijke keuze. Toch maar eerst passen in de winkel. Dat moet vast en zeker kunnen. Anders daar niet kopen! Maar ik denk dat Schaap & Citroen er geen probleem van maakt.

Groeten, Tom Vreeken.

Ik ben wél een zeer hevige Breitling fan, doch in dit geval zou ik toch de Omega verkiezen. Ja en zelfs die met de oranje lunette. :wink: Maar dan op een stalen band. Een oranje band vind ik er wat over :wink:

Je kan altijd eens een Alpha kopen: die hebben Planet Ocean lookalikes van imho redelijke kwaliteit, en dan kan je meteen zien of hij je staat en of je er een speciaal gevoel bij hebt.

Daarna kun je dan nog altijd de “échte” Omega kopen. Ik denk dat er hier nog mensen zijn die dat doen. Zo’n Alpha PO kost (denk ik) nog geen 50 euro - dus ideaal om eens iets uit te proberen. Ik dacht dat de de PO bij Alpha met zwarte, groene en oranje lunette hebben.

Wat is het verschil ?

De wijzers zijn een heel klein beetje anders.
De datumschijf is wit ipv zwart.
En natuurlijk het binnenwerk.

EDIT / UPDATE:

56 dollar oftewel 35,72 euro om precies te zijn. ( verzending INBEGREPEN ! )

:slight_smile: Dat heb ik ook gedaan. Ik ben me aan het orienteren op een “echt” horloge, van zeg >1000 euro. Ik heb dus vier alpha’s gekocht om eens te kijken wat ik mooi vind dragen. De modellen waar ik (op plaatjes) voor viel waren de Omega PO en SMP, en de Rolex Sub en Explorer II.
Voor in totaal 135 euro had ik ze alle 4 thuis ( in twee zendingen ) en voor mij zijn de Explorer II en de PO afgevallen, waarom weet ik niet precies, maar ik pak de SMP en de Sub gewoon veel vaker. Bij de PO vind ik denkik de kastvorm niet zo mooi op de pols bij mij.

Nu moet ik nog voor mezelf kunnen verantwoorden om 2.5KEuro uit te geven voor een Sub No-date. (En zonder een echtscheiding natuurlijk :smiley: )

Groeten,

Martin

Hoi, nuttige tips. Waar alleen zou ik een Alpha PO kunnen bestellen? Wat is een betrouwbare site? Dank en groet, Oscar

Hoi Oscar, even zoeken op
http://www.alpha-watch.com/
. Dit is rechtstreeks bij de fabrikant. Prijzen zijn inclusief verzenden.

Groeten Martin

Ja, dat van die Alpha’s lijkt me niet eens een slecht idee. Maar uiteraard zou ik ook even bij de juwelier binnenlopen en de twee modellen eens ‘voelen’. Misschien valt een van beide dan wel direct af, wie weet.

Hou je ons wel op de hoogte?!

Trouwens, die Alpha’s geven een indruk hoe het horloge je staat. Met een echte krijg je hopelijk wel een iets ander gevoel.
Groeten Martin

een moeilijke keuze. De Breitling is mooi, maar te groot of te klein.
Wat mij betreft is het formaat van de Omega (42mm) beter.

Groet,
Arno.

Hoi, aangezien mijn zwager heeft bedacht om in de Filipijnen te willen gaan trouwen komende januari, zal het gespaarde geld voor een groot gedeelte eerst hiernaartoe gaan. Zal dus nog even duren voor ik ws. inderdaad de 42mm Omega (ipv de denk ik te grote 45,5, maar eerst passen) kan aanschaffen.
Trouwens op www.watches.nl in Wageningen zijn dezelfde horloges zo’n 800e goedkoper. Hoe zou dat zitten met de garantie? Met groet en dank voor jullie reacties. Erg leuk zo’n forum. Oscar