Ik heb in augustus een occassion gekocht breitling sh 42mm met rubber ocean racer strap voor 2.6k bij kaasschieter in putten. Er zijn een aantal klungelige dingen gedaan met het horloge:
ze hebben de band verwisseld overal zaten krassen bij de aanzetpoten
dit heeft iemand daar (uiteraard gratis) gepolijst zonder het klokje eruit te halen (hoeveel graden wordt dat van binnen wel niet).
blijkbaar een amateur want overal polijstkrassen op de deksel (niet goed gedaan)
ik haal het klokje op hebben ze de vlindersluiting verkeerd om aan gezet…
mn horloge liep al snel 6 sec p dag te langzaam en kaasschieter repareert em want hij is naar eigen zeggen een service punt (breitling nederland zegt dat dit al lang niet meer is)
nu loopt me klokje 5 sec p dag te snel.
Mijn vraag is: moet ik me horloge zo laten of opsturen naar breitling nederland? Wordt mijn horloge dan niet slechter doordat ie nu al 2 x is gefixt (ondanks dat het wel het hoofdkantoor is)? Hoor graag deskundig advies…
terug geven aan de verkopende partij ivm defect na aankoop, kennelijk niet te repareren ivm aanhoudende klach em het beschadigen en een goede onbeschadige ergens anders kopen ?
De verkopende partij neemt denk ik et horloge niet terug. Het horloge is ook wel erg goed geprijsd (2,5k€) denk ik. Opsturen naar breitling is dus volgens jou geen optie?
Als dit is veroorzaakt door Kaasschieter cs, moet je daar aankloppen.
Je kunt naar Paul van Zeeland in Velp gaan (ik zou daar de voorkeur aan geven boven Koster & Zonen maar ook boven het opsturen naar Breitling Zwitserland).
Bij alle adressen betaal je een behoorlijke prijs. Vraag eerst een prijsopgave.
Zodra het bij Breitling of bij Breitling gecertificeerde Horlogemakers komt wordt het horloge teruggebracht naar een nagenoeg nieuw exemplaar.
Dat brengt nogal wat kosten met zich mee.
Gerrit de Kruijf is nog steeds in dienst van Kaasschieter en deze is Breitling gecertificeerd (volgens de site).
Kaasschieter staat niet meer vermeld bij de Breitling gecertificeerde servicepunten in Nederland.
Prijs maakt toch niet uit ?
Jij hebt een koop met de verkoper , niet met de importeur
Even het nieuw burgerlijkwetboek er op na slaan ivm verantwoordelijk zijn voor verkochte waar etc en dan ook nog eens beschadigingen na mislukte reparatie
Lekker terug geven , desnoods met behulp van rechtsbijstand
Afwijking is op zich prima. Eerste jaren loopt deze in de plus, na verloop vd jaren gaat dat vaak wat achter uit. Zodra deze verder dan -4 sec achter loopt, is het vaak tijd voor een grote servicebeurt.
Een dergelijk mechanisch horloge mag een gemiddelde afwijking hebben van -4/+6 seconden per dag. Die van jou loopt dus prima!
Met de krassen heb ik zelf ook gehad.
Heb even contact opgenomen met Dik Wakker van horlogepolijsten.nl.
Een echte vakman. Dan zie je geen krasje meer en ziet je horloge er weer als nieuw uit. Ik was met €25 klaar
Ben een paar maanden geleden in dezelfde zaak geweest voor een Breitling.
Niet heel erg vriendelijk geholpen. Beetje kortaf. Nadat ik voor een horloge ging van €7070,- !! moest er eerst druk overleg gepleegd worden over evt korting. Na 10 minuten rondlopen in de winkel kwam de verkoper eindelijk terug.
Dat was dus druk overleggen om de beste prijs cq korting eruit te kunnen halen. Tja, dat werd €70,- korting. Kom hier dus niet meer.
Bij Paul van Zeeland nemen ze trouwens rustig 1,5 uur de tijd. Alles laten zien en een leuk praatje erbij. (Moest ik ook even kwijt ;)).
Uiteraard kun je terug naar Kaasschieter. Maar als je geen vertrouwen in de vakkundigheid hebt, en het alleen nog om de krasjes gaat, dan zou ik dat niet direct meer doen.
Afwijking is op zich prima. Eerste jaren loopt
deze in de plus, na verloop vd jaren gaat dat vaak
wat achter uit. Zodra deze verder dan -4 sec
achter loopt, is het vaak tijd voor een grote
servicebeurt.
Een dergelijk mechanisch horloge mag een
gemiddelde afwijking hebben van -4/+6 seconden per
dag. Die van jou loopt dus prima!
Met de krassen heb ik zelf ook gehad.
Heb even contact opgenomen met Dik Wakker van horlogepolijsten.nl.
Een echte vakman. Dan zie je geen krasje meer en
ziet je horloge er weer als nieuw uit. Ik was met
€25 klaar
Ben een paar maanden geleden in dezelfde zaak
geweest voor een Breitling.
Niet heel erg vriendelijk geholpen. Beetje kortaf.
Nadat ik voor een horloge ging van €7070,- !!
moest er eerst druk overleg gepleegd worden over
evt korting. Na 10 minuten rondlopen in de winkel
kwam de verkoper eindelijk terug.
Dat was dus druk overleggen om de beste prijs cq
korting eruit te kunnen halen. Tja, dat werd €70,-
korting. Kom hier dus niet meer.
Bij Paul van Zeeland nemen ze trouwens rustig 1,5
uur de tijd. Alles laten zien en een leuk praatje
erbij. (Moest ik ook even kwijt ;)).
Uiteraard kun je terug naar Kaasschieter. Maar als
je geen vertrouwen in de vakkundigheid hebt, en
het alleen nog om de krasjes gaat, dan zou ik dat
niet direct meer doen.
Whahahaha 70 euro. En dat ook nog durven voorstellen. Denk dat ik mijn lachen niet had kunnen inhouden. Wat een ballentent.