Breitling Superocean II 42 versus Breitling Superocean Heritage II 42

Mooi ding in het blauw maar zwart wint het van mij altijd van blauw. Veel draagbaarder, tijdlozer. Op zwart raak ik nooit uitgekeken.

Het enige horloge waar ik een blauwe versie boven de zwarte prefereer is de IWC Mark Xviii Le Petit Prince

3 likes

De SOH II staat op mijn short list voor volgend jaar.
De bezel, de band, voor Breilting begrippen rustige dial, contrast tussen de hoekige vormen en de band, de kroon zonder guards. Ik ben om :wink:

1 like

En andere wijzers, alluminium lunette en de datum op 3 bij het 42mm model.

1 like

Wat is het referentienummer eigenlijk van de SO II?

Hoezo eigenlijk?

Thanks! Wist ik niet :blush::+1:

1 like

Vind de nieuwe generatie Breitling casebacks minder mooi, goedkoop ogen. Vind de caseback met het logo met wings en anker gegraveerd meer uitstraling hebben.

AB2010121B1A1

Dat zal de Heritage zijn, niet de SO II

Een simpel rondje Googlen op achterdeksels van Breitling door de jaren heen, laat zien dat er nog wel wat te leren is voor je :wink:

1 like

Persoonlijk vindt ik de mesh band niks aan.

Daar koop je hem niet voor toch?

1 like

In het verleden hebben ze ook wel die casebacks gehad, maar sinds een paar jaar weer terug bedoel ik :slight_smile:

De mesh vind ik ook het minst aan het horloge. De rest is wel tof.

Heeft wel wat weg van de Oris bamischijven.

1 like

Waarom niet de nwe superocean? Veel rustiger dan je huidige en zo mooi afgewerkt!

Klopt! Het referentienummer van mijn Superocean II 42 is A17365, maar dat weet jij wel want heb hem bij jou gekocht :wink:

Ik ben benieuwd hoe die in het echt valt. Denk dat het een band is die je eerst om moet zien bij jezelf. Op fotoā€™s ziet het er allemaal wel tof uit, maar het is wel een minder reguliere band. Binnenkort maar even op Schiphol om de pols slingeren. :yum:

Denk dat ie op rubber wel erg tof isā€¦

Totaal plaatje moet goed voelen. De Caseback draagt daar mijns inziens ook aan bij. Aan de caseback van een Seiko Turtle is meer energie gestopt lijkt wel dan de huidige casebacks van Breitling.

Moet wel zeggen dat de caseback van de Superocean Heritage II wel beter is dan de Colt. Bij de SOH zit er nog een soort bolling in.

Bij mij vorige Colt 44 was het gewoon plat staal gepolijst met ondiepe gravering. Brrrrrr.

Ja maar zou hem nieuw altijd op staal kopen en de rubberen band er los bij.

1 like

Terecht. Altijd de stalen band erbij.

1 like

De heritage is echt een heerlijke klatser. Dat mag ook met een duiker! Enige nadeel vind ik dat het datumvenster niet in kleur is maar wit.

Normaal geen Breitling fan maar dit vind ik echt een topper.

1 like