Breitling Superocean II 42 versus Breitling Superocean Heritage II 42

Op die Herotage met de dikkere witte indexen op 12, 3 en 9 valt me dat 100% mee. Op die met de dunne streepjes is het inderdaad niet zo fraai.

Dat is zeker waar, als je hem om de pols hebt, weet je of het goed of slecht voelt. Ik ben benieuwd wat je er van gaat vinden.succes met passen

1 like

Passen met de pinpas verstopt. :sweat_smile:

1 like

Ik vind de soh het mooiste maar wat me dan weer stoort is de niet-functionele duikbezel. Dat ding zit er alleen voor de sier. Het hele horloge is natuurlijk ook voor de sier :upside_down_face:

1 like

No-brainer😉

8 likes

Absoluut de heritage, als ik zoveel tekst wil lezen als op de andere staat pak ik wel een boek.

1 like

Heritage op mesh. Anders ben je af.

1 like

Heel simpel , deze kan je niet wegdoen.
Ding is zo handig, van casual tot in je korte broek werkt dit gewoonweg heel erg goed.
Zeker in jou collectie heb je dit nodig.
Daarnaast jou liefde voor het model.

Dus de keus is wederom duidelijk.

De SOH erbij, ja want wauw wat vind ik dat een gaaf horloge.
Geen, absoluut GEEN idee waarom ik die niet heb gekocht nog. Vind deze wel net ff “netter” dan de SO.
Dat maakt het meteen een mooie aanvulling.

Dus… daar ga je weer.
De SO blijft en de SOH komt erbij.

Tadaaa

1 like

:joy::+1:

Haha dat wordt dan een duur grapje :sweat_smile:

1 like

Helaas .

Leuke hobby he!

1 like

NAVITIMER! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

De Heritage… de wijzerplaat is veel mooier en rustiger… horloge ziet er gewoon veel edeler uit!

1 like

Ik heb Breitling altijd een patsermerk gevonden - zonder enig verstand van het merk of enig onderzoek, maar dat riep het op. Nu nog steeds.

De nieuwe versie is minder patserig en mooier. Maar ik heb zoiets van: damnit als je een Breitling wilt dan neem je toch zeker de ‘real deal’: vleugels, teveel tekst, beetje schreeuwerig? :joy: Dan moet je het ook gewoon rocken.

Als je die andere mooi vindt, zou ik gewoon een ander merk kiezen.

Moet iedereen helemaal zelf weten he, maar daarom verkies ik de oude versie boven de nieuwe, ondanks dat de nieuwe meer mijn smaak is.

6 likes

Inderdaad. Aan die bezel heb je in the field weinig aan. Maar het horloge ziet er gewoon wel echt heel tof uit.

Ik heb de overweging ook gemaakt en voor de A17365 gekozen. Deze heeft de uitstraling die Breitling uitstraalt. De caseback was voor mij idd ook een dingetje… Zo mooi in de ochtendschemer:

2 likes

De SOH ll en dan een blauwe :star_struck:

Vroeger altijd en zwak gehad voor de SOH … doch vreemd genoeg vind ik in deze vergelijking de SO op rubber veel mooier/stoerder dan de SOH op mesh …

Mesh is sowieso niet mijn ding :grimacing: … dus zet de SOH op leer/rubber en het is mss een ander verhaal :wink:

Sowieso de SOH in 46mm … wegens alles beter in balans …
Bij de 42mm komen bezel en kroon wat ‘massief’ over.

1 like

Ik vind het een moeilijke vergelijking. SuperOcean? Sporty. Heritage II? Net een slag chiquer en veelzijdiger.

Ik zou de keuze voor veelzijdig maken, maar ik heb dan ook niet zo veel horloges als jij, @RLC. Wat zijn jouw overwegingen?

1 like

Zoveel overwegingen zijn er momenteel niet. Ik heb een Superocean II 42 A17365 en ik ben een paar foto’s van de Heritage tegen gekomen en die is mij langzaam aan het verleiden. Ga hem er niet bij kopen dus als ik hem zou willen moet er een horloge uit. Wil niet meer (en ook niet minder) dan een 8 piece collectie bestaande uit twee vintage horloges van mijn beide opa’s en 6 F-off moderne pieces.
Het enige horloge dat in aanmerking komt is de Superocean II 42, ik vind 1 Breitling in de collectie voldoende en de andere wil en kan ik momenteel echt geen afstand van doen. Echter ben ik ook behoorlijk verzot op mijn Superocean II vanwege zijn schitterende witgouden applied Breitling logo met wings en een gegraveerde Breitling caseback zoals het hoort. Daarbij toch een beetje een military sportieve vibe.

1 like