Breitling Superocean kopen

Goedemiddag,

Heb een hele mooie breitling Superocean gezien, alles zit erbij papieren etc. alleen is de breitling in Amerika gekocht, is dit te vertrouwen of kan dit problemen geven met garantie oid?

Horloge komt uit begin 2009 dus nog in goede staat en voor een mooie prijs.

Zijn er nog dingen die ik kan checken voor echtheid bij het ophalen oid?

Mvg,

Quantore

In principe zou de garantie wereldwijd moeten gelden en dus geen problemen moeten geven. Meeste AD’s staan echter doorgaand niet te springen om service te verlenen op hrologes die ze niet zelf verkocht hebben.

Zou hem overigens sowieso op echtheid laten controleren alvorens je hem aanschaft, better save than sorry.

Succes!

Daar heb je gelijk in, maar alle papieren etc. zitten erbij

foto van papieren en horloge

ziet er allemaal wel heel vertrouwbaar uit…

denk ook aan de btw
even de factuur checken

Heb je ook al eens een Superocean aan je pols gehad? En beviel dat?
Afijn, let inderdaad - zoals Schmeink al aangeeft - ook even op de invoerrechten als het horloge van buiten de EU komt.

Is dit trouwens de enige foto die voorhanden is?

Overigens, je schrijft: “horloge komt uit begin 2009 DUS nog in goede staat.” Denk daar even goed over na. De leeftijd van een horloge zegt namelijk niet altijd zoveel over de staat waarin een horloge verkeert.

Schmeink geeft niet aan op de invoerrechten te letten, maar (ook) op de btw!
Ik weet niet of hij daarmee dit
http://www.dezinvanluxe.nl/forum/viewtopic.php?p=204587#p204587
bedoeld, maar ben wel benieuwd naar het antwoord op de vraag die daar daarover recent is gesteld :wink:

Dat het horloge in de VS is gekocht wil niet zeggen dat het daar nu ook wordt verkocht (-> Quantore?), dus of er wel sprake is van invoerrechten.

Horloge heb ik gisteravond nog bij een juwelier om mijn arm gehad.en beviel perfect ik haal het horloge gewoon in nederland op en ga hem eerst nog zelf bekijken vanavond hij is nog kras vrij etc. Voelt allemaal wel goed. Ga even kijken of de nummers kloppen in boekje en het horloge en alles goed onderzoeken op spelfouten. Max

Het is ook belangrijk te weten dat zowel de doos als de papieren van horloges ook worden nagemaakt (en ook professioneel). I.e. vertrouw niet iedere verkoop post puur omdat de papieren erbij zitten.

Ik kan die screencast link niet openen (geblocked), maar wat men hier boven al aan gaf:

Als het horloge van buiten de EU komt betaal je btw en heffingen, in totaal zo’n 25%.

Als het horloge in de US gekocht, maar de verkoper Nederlands is en het vanuit Nederland verstuurt, is het belangrijk om papieren te hebben dat er BTW is afgedragen. Mocht je namelijk naar het buitenland gaan en je bij een controle moet bewijzen dat je er belasting voor hebt afgedragen ben je de sigaar :stuck_out_tongue: (dit zal misschien niet zo snel gebeuren, maar toch).

Ik zal het BTW verhaal zeker even checken, ga er vanavond heen om de klok te bekijken. Zaterdag nar een juwelier dan laat ik hem meteen even checken maar ik vertrouw het opzig wel ik ga het even nakijken allemaal op mijn gemak.

Hier nog 2 foto’s

en

Hoe zou het logo eruit moeten zien precieS? zie verschillende foto’s een met opgevulde logo’s en sommige met beetje lijntjes als je snapt wat ik bedoel

bv. deze opgevuld http://www.jackwillen.nl/breitling_superocean.jpg
en deze lijntjes: http://www.pmwf.com/PMWFGallery/Archive/BIG/MattV_BreitlingSuperOcean.jpg

Verder ga ik naar het volgende kijken

  • Nummers onderop de kast moet overeenkomen met de nummers op het certiicaat, iemand hier nog een voorbeeld van voor mij?

  • Op het bandje onder de sluiting moet modelnummer staan

  • Alles goed controleren op spelfouten, neem paar foto’s mee van origineel horloge om alles te checken

  • BTW nakijken op de bon voor import/export

  • Gewicht voelen of alles goed aanvoelt

  • KWaliteit van glas, ontspiegeld etc. hoe kan je dit het beste checken? kijken of het saffier is.

Volgens mij heb ik alles zo wel een beetje…

Thanks iedereen voor reactie

Vóór de aankoop laten controleren door een geautoriseerde dealer laten controleren op echtheid. Lieftst samen met de verkoper.
En bij twijfel niet kopen, tenzij je van ‘het grote avontuur’ houdt:D

Is het de Superocean chronometre automatic 5000ft/1500m van een jaar geleden of is het de Superocean professionel automatic 5000ft/1524m van 1999 tot en met…?
Op jouw foto zijn onder het midden 4 regels maar onduidelijk wat er op staat.
Let hier eens op.
verder hoop ik voor je dat alles en voor jouw gunstig uitkomt.
Groeten
Jack

Het is de 1500m hij komt uit 2009, wat zou er precies op de middelregels moeten staan dan?

Superocean
chronometre
automatic
5000ft/1500m

deze heer heeft het horloge van mij gekocht, alles is helemaal in orde… heb hem in de usa gekocht maar is krasloos, zal hij zelf ook beamen, is echt in een nieuwstaat!

Mvg