Breitling Superocean mod?

Beste leden,

Wellicht heeft iemand van jullie hier ervaring mee, ik heb een zwarte breitling Superocean Heritage 46. Nu zit hij op een zwarte prodiver band en die wil ik gaan laten aanpassen naar een Bruin ledere band. Nu is dit geen probleem de juwelier heeft deze op voorraad (kosten totaal ruim 380 euro!:O) echter nu heb ik laatst een Limited edition voorbij zien komen op internet en die had een secondewijzer met een rood uiteinde. nu is mijn vraag zou het misschien mogelijk zijn om deze secondewijzer ook origineel Breitling op mijn model te kunnen krijgen?

Verder zou ik jullie willen vragen of jullie ervaring hebben met het borstelen van de kast zodat deze niet meer glimmend (en dus veel gevoeliger voor krassen)is.

Ik hoor graag van jullie

MVG

SJN

het voordeel van mods is, dat je het naar eigen smaak kan aanpassen

met geld is alles mogelijk :slight_smile:

nadeel van modden is bij een evt verkoop, met name A merken ziet men het liefst origineel
een bandje verwisselen is trouwens geen probleem :wink:

ps; ik zou de kast iig nooit laten doen !!!

Beste Schmeink,

Dank voor de reactie, de band is inderdaad geen probleem, kwestie van minuten en in mijn ogen een goede aanvulling op het horloge. Echter je zegt bij verkoop wil men hem origineel zien, maar zou het juist niet een meerwaarde kunnen hebben om die (in mijn ogen) mooie rode secondewijzer te hebben ipv de standaard?

En zou je misschien enig idee hebben wat een originele wijzer incl authorised plaatsen enzo zou kosten?

Met vriendelijke groet,

SJN

Als je maar betaalt kan het zeker. Ik zou het alleen nooit laten doen.

Zelf draag ik regelmatig een Breitling Colt, ook met glimmende kast. Hier is nog geen kras op te zien, terwijl ik er beslist niet overdreven voorzichtig mee ben. Als je het mij vraagt, ook dit niet doen.

mijn ervaring (als flipper) is dat kopers altijd een 100% origineel horloge willen
ik heb het dan nog steeds over de A merken

een seiko is juist heel leuk om te modden en zijn populair bij verkoop

wil je perse een andere secondenwijzer, of doe je de breitling nooit meer weg, prima (tu)
loop eens een ad binnen en vraag het gewoon, ik zou trouwens wel de originele secondenwijzer altijd houden

Een “geborstelde kast” is imho véél moeilijker te onderhouden dan een glimmende kast.
Als je op een geborstelde kast een haarkrasje hebt, tja…

Beste Bert,
dank voor de reactie, ik ben heel zuinig op het klokje aangezien het voor mij een zeer emotionele waarde heeft, (bij aanschaf een stevige traan gelaten van blijdschap overigens) echter toch heb ik een paar krasjes, tevens ook wel wat dieper dan een haarlijntje.

Ik moet zeggen dat het niet mijn bedoeling is het klokje ooit te verkopen en mocht ik het laten uitvoeren zou ik altijd de originele wijzer behouden. echter als ik het zo hoor is het niet iets wat aan te raden is.

De kast geborsteld is eigenlijk een methode om er voor te zorgen dat je minder krassen krijgt, echter het is wel iets waardoor hij een stuk minder origineel is.

Ik denk dat wanneer ik het bandje laat omwisselen ik er eens naar zal vragen, echter denk ik niet dat de juwelier dit soort verzoeken vaak zal krijgen, daarnaast denk ik dat het een bijzonder dure hobby zal zijn.

Maar puur even gekeken naar uiterlijk, vinden jullie de wijzer ook mooier? of zeggen jullie van nou nee ik vind het geen verbetering.

hieronder een linkje van wat ik bedoel:
http://www.wristwatchhaven.com/wp-content/uploads/2009/09/breitling-cosmonaute-limited-edition.jpg

of:
http://www.tagheuer-replicas.com/images/BREITLING-OTHER-33-a.jpg

Het mooiste (die ik ook gister zag) was een wijzer zoals de 2e link maar dan was alleen het uiterste stukje rood en dus niet als een pijl

Grr sorry mensen, te snel van stapel
deze bedoel ik dus:
http://koti.phnet.fi/lp12311/BSOH_frontt.jpg

Het is wel mooi.

Ik zal mijn breitling nooit laten borstelen. Zelf vind ik dat het glimmende juist bij een breitling hoort.

groet

Ik kan het wel begrijpen. Heb een titanium Seamster, maar met Bond look. Ik vind em helemaal de bom! Dat donker blauwe met titanium staat juist heel erg goed bij een grijs pak met een mooi lichtblauwe overhemd en een marine blauwe stropdas.

Maar de meesten willen een origineel model, ook al zijn de onderdelen authentiek. Bovendien, wat jij mooi vind, hoeft een ander niet mooi te vinden. Maar zoals je zei, als je em zelf houdt, de originele onderdelen bewaard, het geld ervoor over hebt… waarom niet?

Wees er wel van bewust dat niet alle AD je ermee kunnen of willen helpen. Sommige puristen willen en mogen zich niet aan een dergelijke mod wagen.

Hmm, ik zou zeggen dat een geborstelde kast moelijker krasvrij te houden is dan een gepolijste. Het oppervlak is namelijk in een bepaalde richting bewerkt wat op mirco niveau “groeven” geeft. Je hoeft maar ergens tegenaan te stoten en je hebt een haarkras omdat die structuur van de groeven onderbroken wordt.
Heb je een gepolijst oppervlak dan heb je, overdreven gezegd, geen groeven en structuur en zal dit ook niet zo snel beschadigen…
Als het mijn horloge was liet ik het lekker gepolijst. :wink:

Even aanvullend. De secondewijzer bedoel ik, niet het borstelen van de kast.

dimi0808 Schreef:

Hmm, ik zou zeggen dat een geborstelde kast
moelijker krasvrij te houden is dan een
gepolijste. Het oppervlak is namelijk in een
bepaalde richting bewerkt wat op mirco niveau
"groeven" geeft. Je hoeft maar ergens tegenaan te
stoten en je hebt een haarkras omdat die structuur
van de groeven onderbroken wordt.
Heb je een gepolijst oppervlak dan heb je,
overdreven gezegd, geen groeven en structuur en
zal dit ook niet zo snel beschadigen…
Als het mijn horloge was liet ik het lekker
gepolijst. :wink:

Van die krassen ben ik 't met dimi eens, op gepolijste kasten verstoren krassen de structuur niet. Maar op een toolwatch vind ik geborsteld staal juist wel weer stoer.

Beste leden,

Dank voor de informatie tot nu toe. Ik heb besloten eerst eens te kijken naar het horloge indien ik hem heb voorzien van een nieuw bandje. Ik denk dat hij dan hellemaal mijn smaak is.

bij het veranderen van band zal ik het eens ter sprake brengen bij de juwelier. toch blijf ik het erg mooi vinden die kleine details op de secondewijzer.

Groetjes

SJN

S Jansen Schreef:

toch blijf ik het
erg mooi vinden die kleine details op de
secondewijzer.

Ach, als het jouw ding is, waarom niet?

En Nee heb je, Ja kun je krijgen. Ik zou gewoon even rondvragen.