Breitling SuperOcean Professional

Ik overweeg een Breitling SuperOcean Professional te kopen (een gele SOP wel te verstaan), maar vraag me af wat een goede prijs is. Op chrono 24 kan ik dit model met gele wijzerplaat niet vinden. Ik hoop dat iemand me een indicatie kan geven. Alvast bedankt.

Fijn horloge!

Afhankelijk van de band, staat (van onderhoud) en compleetheid.

Ik heb 3 Superoceans gehad waarvan 1 professional en kon ze vrijwel allemaal tussen de €500,- en €850,- kopen, compleet met box en papieren. Toegegeven die van €500,- was wel in redelijk gare toestand en moest service hebben, maar er zaten wel 3 banden bij.

Prijzen die je momenteel soms ziet rijzen de pan uit, gewoon geduldig afwachten en je slag slaan.

Succes!

rene84 Schreef:

Fijn horloge!

Afhankelijk van de band, staat (van onderhoud) en
compleetheid.

Ik heb 3 Superoceans gehad waarvan 1 professional
en kon ze vrijwel allemaal tussen de €500,- en
€850,- kopen, compleet met box en papieren.
Toegegeven die van €500,- was wel in redelijk gare
toestand en moest service hebben, maar er zaten
wel 3 banden bij.

Prijzen die je momenteel soms ziet rijzen de pan
uit, gewoon geduldig afwachten en je slag slaan.

Succes!

Bedankt voor de info.! Als ik er één koop moet hij toch wel in goede staat zijn en onderhoud gehad hebben, zodat hij ook weer even mee kan. Ik zal dus eerder bij de 850 euro terecht komen. Ik heb begrepen dat het ook wel een goed / degelijk horloge is. Klopt toch?

Ik ben het met rene84 eens, maar ben bang dat het lang zoeken wordt.
Als je een mooi exemplaar wil hebben die recent onderhoud heeft gehad, denk ik dat je eerder richting de €1000,00 euro moet gaan denken, maar je kunt uiteraard geluk hebben.
Volgens mij is de “gele” ook niet veel verkocht en dat zal de zoektocht ook niet makkelijker maken IMHO.
Ik heb destijds ook erg zitten twijfelen tussen een “gele” en een “zwarte” en uiteindelijk voor de laatste gekozen omdat ik deze wat tijdlozer vond en t.z.t. aan mijn zoon wil geven…

Oja, de professional is m.i. wel stukken mooier dan de “oude” Superocean door het witgouden logo en de brushed finish.

Zoals Obelink hierboven op de foto, veruit de mooiste.

rene84 Schreef:

Oja, de professional is m.i. wel stukken mooier
dan de “oude” Superocean door het witgouden logo
en de brushed finish.

Zoals Obelink hierboven op de foto, veruit de
mooiste.

+1
Zeg maar René :smiley:

Tja…een servicebeurtje kost je ook tussen de 350 en 700 euri…

@ caprice, ik schrik niet zo snel maar wanneer ik een factuur krijg van €700,-- euri, dan wel kan ik je vertellen.::o
De mijne is een paar jaar geleden volledig in de watten gelegd door Koster & Zn en was toen +/- €350, armer voor een full service.
Er zijn destijds geen onderdelen vervangen moet ik erbij vertellen…
Maar €700,-- voor een Eta 2824-2 ?:frowning:

Grt. René

Oftewel: niet naar Breitling sturen voor service van zo’n uurwerk.

Genoeg capabele horlogemakers te vinden in den lande. :wink:

@ El penumbra, hier heb je wel gelijk is, maar ik heb destijds een vrijblijvende offerte aangevraagd via mijn AD en vond die €340,00 (uit m’n hoofd) een reeel bedrag.
Ik denk niet dat een plaatselijke horlogemaker het veel goedkoper kan.
Wanneer we richting die €700,-- gaan, denk ik er wel heel anders over;)

Als ik deze bedragen voor een servicebeurt zie langskomen denk ik dat wel een interessante aanbieder heb gevonden, aangezien die het horloge net bij Paul van Zeeland van een servicebeurt heeft laten voorzien. Het horloge komt dan wel duurder uit dan de reeds genoemde 850 euro, maar ik kan er dan nog wel een nieuwe originele Breitling band met gesp bij krijgen.

Ik ben benieuwd of het die gaat worden, we horen het wel…
BTW heb je de XXL uitvoering wel eens gezien?

:smiley:

past goed bij je xxl pols hoor!

::o :slight_smile:
By the way: als je nog een keer tegen zo’n breitling horloge standaard aan mocht lopen, dan mag je me wel een seintje geven!

@ René, daar heb je wel een punt,bij mijn onlangs gekochte Speedmaster hoefde geen schakel verwijderd te worden :wink:
En dat ik niet altijd even handig kan ik je vertellen…

@ DMC, Ik heb hier ook ruim een half jaar over gedaan om deze te bemachtigen.
Tis erg lastig kan ik je verzekeren…
Kun je geen deal maken met P.v.Z. als je deze SuperOcean gaat kopen?

Ik koop het horloge via Marktplaats, maar ik heb denk ik al een leuke standaard kunnen vinden, voor (ik hoop) 27,50 euro. Geen idee of het een originele standaard is, maar de kleur is goed, de vorm is leuk en er staat breitling op. Blijft veel geld voor een standaard, maar het oog wel ook wat!