Ik heb deze quartz Breitling op het oog voor 600 euro, kan iemand mij hier wellicht meer over vertellen?
-is het wijs een dergelijk oude quartz te kopen?
-is het horloge de prijs waard?
-zijn hier ooit replicas van gemaakt?
alvast bedankt!
Ik heb deze quartz Breitling op het oog voor 600 euro, kan iemand mij hier wellicht meer over vertellen?
-is het wijs een dergelijk oude quartz te kopen?
-is het horloge de prijs waard?
-zijn hier ooit replicas van gemaakt?
alvast bedankt!
De Tabarly is een van de eerste horloges van na het faillissement van Breitling uit begin jaren tachtig toen Ernst Schneider de boel heeft opgekocht. Ik vind hem zelf cool maar realiseer je dat het geen al te groot horloge is met (even uit het hoofd) 35mm. Ik vind het zelf wel een fraaie klok met deze geïntegreerde bracelet. De meeste Tabarly’s zijn in bi-color en niet echt mooi. De prijs is redelijk maar wel wat aan de hoge kant.
@HorloG Bedankt! Met kroon is hij 38mm vertelt de verkoper, daar ik niet van te grote klokken houd lijkt mij dit een goed formaat. De andere versies zijn inderdaad wat kitsch naar mijn mening.
@Marc_B1 dank! die zijn niet prijzig op Ebay gelukkig!
IMO
[quote=“theycallmehebreeze, post:1, topic:65420”]
-is het wijs een dergelijk oude quartz te kopen?[/quote]
Nee
[quote=“theycallmehebreeze, post:1, topic:65420”]
-is het horloge de prijs waard?[/quote]
Nee
Nee
Duidelijk toch?
@ReneJK koestert een blinde haat voor ales wat met Ernst Schneider te maken heeft, en ik vermoed dat er ergens in huis een dartboard hangt met zijn foto er op…
Maar hij is ook een absolute autoriteit op dit merk en dan vooral in de high-end vintage. Ik weet dan toevallig iets over de betaalbare varianten en als jij je over het formaat, het quartz uurwerk en het risico dat Rene op je horloge spuugt (doet ie niet hoor) heen kunt zetten dan lijkt het me een prima aankoop. One word of caution; alleen kopen als het uurwerk loopt, ook als ze zeggen dat er alleen een nieuw batterijtje in moet, alleen lopend kopen.
Haat voor Schneider ?.. nahh… milde indifference
en een ander z’n horloge afkraken hen ik nog nooit gedaan ?
maar deze tabarly;s
ze worden niet meer gesupport
de band kan niet verwisseld worden
ze zijn lelijk
er staan skribbels op het glaasje
en de prijs vind ik aan de (te) hoge kant
Het is natuurlijk geen 1957 Superocean maar ik vind ze persoonlijk best leuk, maar ik geef eerlijk toe dat ik er twee keer eentje kon kopen voor een leuk bedrag en het toch niet heb gedaan…