Breitling: taste the rainbow

Ik vind die perzik kleur wel mooi, maar die steentjes niet. Alleen zonder die steentjes blijft, op de kleur na, wel een saai horloge over. Op de kleur na dan. Misschien met een andere band en een interessante bezel.

Nou ja als ik te veel geld wil betalen voor een saai horloge, koop ik wel een Rolex.

Misschien als ik later groot ben.

Geen zorg! Voor de wat ‘creatively challenged’ onder ons nu met duidelijk pijlen naar het stuk dat wat als een regenboog aandoet :ok_hand: :joy:

Is het een gekleurde cirkelboog die aan de hemel waargenomen kan worden als de (laagstaande) zon tegen een nevel van waterdruppeltjes aanschijnt en de zon zich achter de waarnemer bevindt. Het is een optisch effect dat wordt veroorzaakt door de breking en weerspiegeling van licht in de waterdruppels? Nee, natuurlijk niet, maar kom op, beetje creatief zijn :rofl:

2 likes

De rainbowrolex getoond door @MaartenE heeft dan toch een mooiere opeenvolging van kleuren
(en uitgebreider). Wat me meer aantrekt .Maar uiteraard mag iedereen het rainbowkleurenpalet interpreteren zoals hij wil .Trouwens ook op de foto van @Snellejelle is het enige rainbow :rainbow: element de twee vlaggen valt me nu pas op .

2 likes

Mag ik daar nog eventjes wat bij zeggen?

Als je de geschiedenis er bij haalt op IWC’s website staat er in 1940 dit:

“In response to demand, IWC develops the Big Pilot’s Watch 52 S. C. with a central second’s hand”. Da’s natuurlijk dikke onzin, het RLM van Nazi-Duitsland ontwikkelde dat pilotenhorloge, en IWC was één van de vijf leveranciers die die spec kon leveren aan de Luftwaffe.

Zodra ze het over het Britse leger hebben wordt dat met naam en toenaam genoemd. Maar door al die jaren heen scrollend kunnen we zeggen dat IWC maar drie dingen als eerste claimt te doen:

• Pellaton winding, oftewel bi-directioneel opwinden van automaten. Da’s niet waar, want het was Felsa met de Bidynator die dat als eerste deden, Eterna die het verbeterden en in 1948 deden terwijl Pellaton pas in 1950 in productie kwam.
  • De eerste faraday kooi in een horloge. Los van IWC had Vacheron al in 1915 iets, en produceerde Tissot 30 jaar lang duizenden “Antimagnetiques”. De faraday kooi kon wel eens een RLM specificatie geweest zijn, als je hard genoeg zoekt. IWC claimt de eerste te zijn met horloges voor de Britse militairen, maar ik vermoed dat zij niet op dat idee gekomen zijn gegeven de Flieger’s faraday kooien voor die tijd.
  • De eerste chronograaf met een titanium kast, waar ze in 1982 mee kwamen. Da’s zeven jaar na de Seiko Tuna op de markt kwam, wat op zijn beurt weer vijf jaar na Citizen’s X8 uit 1970. Het zou technisch gezien zo kunnen zijn dat IWC de eerste was die het met een chronograaf deed, maar pionieren van titanium in horlogekasten is toch echt, echt een Japanse uitvinding.

Kortom: IWC heeft in de hele geschiedenis van de horlogerie eigenlijk geen significante technische innovatie geleverd.

Dat kun je van Breitling dan weer niet zeggen. De eerste chronograaf met losse pusher naast de kroon, de eerste chronograaf met een re-set pusher op vier uur, en dus de flyback chronograaf zoals we 'm kennen, dat zijn Breitling vindingen. Verder waren ze met de Chronomatics in de running voor de eerste automatische chronograaf. Ook hebben ze de eerste rekenlineaal in een horloge ingebouwd (Navitimer), waren ze de eerste met een search-and-resue horloge, de Breitling Emergency.

Ik heb even geen energie om te onderzoeken of super quartz nog een innovatie voor Breitling is, want 8 jaar na de 9F van Seiko, maar toch, ze hebben er eentje.

Dus wat ze verder ook verkopen, in mijn optiek staat Breitling een stap of drie vier boven IWC, en het zal een koude dag in de hel moeten worden voordat ik die mening ga veranderen. :slight_smile:

4 likes

2 likes

Maar alle gekheid op een stokje:

Welke ongelofelijke megadebiel verzint dit soort horloges, en ligt nu voorover op z’n bureau zichzelf een stuip te lachen om al die nog grotere megadebielen die dit soort kermistroep kopen?

afbeelding

Tja, welke cognitief minder getalenteerde burgers schrijven qua met een K? Zo zit iedereen wel eens met prangende vragen. Dat ik een IWC big pilot karikaturaal vind wil niet zeggen dat ik de ontwerper of drager een debiel moet vinden.

Zo ook deze Breitling horloges. De kleurstellingen zijn mooi, het is eens wat anders. Grappig genoeg vond ik ze tof, maar m’n vrouw niet zo.

2 likes

Kua

2 likes

Jemig, hoe smal is die pols wel niet als het een 36mm is. Als ik die om zou doen dan lijkt ik een oma met zo’n ienniemienie horloge om d’r pols haha.

En ben geen fan van al die steentjes, dus nee, a no go voor mij.

1 like