Breitling TOP TIME only

Ook de TOP TIME lijn van Breitling verdient zeker een eigen topic :partying_face::+1:

IMG_3695

Niet alleen omdat er overal eigen topic’s over worden gemaakt.
Maar omdat het goed is dat ook de niet traditionele Breitling liefhebbers kunnen zien dat er niet perse een nieuwe weg in is geslagen maar dat daar zeker wel veel meer aandacht aan wordt gegeven.

Dat is ook de reden dat ik een tijdje terug het topic “Breitling van MAX 40mm” ben gestart.
Toen de mode groot , groter …GROOTSTE … was deed Breitling daar zeker aan mee, ik geloof ook best dat Breitling daar deels de oorzaak van was.

Nu hebben ze die naam maar dat is tegenwoordig niet meer terecht … blind mee roepen met de massa is altijd makkelijk , maar kijk je naar hun hele collectie zitten er voor iedereen mooi pareltjes tussen.

Het grappige is dat de Navitimer (sinds 1962) en Chronomat (sinds 1983) de huidige pijlers zijn van Breitling maar in dit geval de Top Time al bestaat sinds 1960.

De jaren 60 en 70 modellen moet je van houden, persoonlijk vind ik ze super om te zien.
Het mooie is dat Breitling goed aan de weg timmert met deze lijn en we de moderne opvolgers met moderne techniek en gemak elke dag kunnen dragen.
Nu helemaal met het B31 caliber , wat goed loopt er mooi uit ziet en een lange gangsreserve heeft klaar is om de concurentie aan te gaan.

Breitling neemt de Top Time lijn serieus en niet alleen “omdat ze nog wat voor een doelgroep moesten maken” want dat kun je wel zien aan het feit dat ze zelfs tourbillon calibers gebruiken.

Nog wat historie …
Als het er op aan komt , gebruikt ook James Bond 007 een top time :wink:.

Ik heb zelf gemaakte foto’s gebruikt, maar ook gevonden plaatjes van internet :grinning::+1:

Genoeg gebla bla , intro is lang genoeg tijd voor eigen foto’s :partying_face::partying_face:

17 likes

Ik zal meteen aftrappen , de drie top times die wij (mijn vrouw en ik ) hebben :grinning:

12 likes

Mooi op leer en staal :blush::+1:

10 likes

verdient

Ja, had enkele collega’s met zulke Breitlings en daarom had ik ook een bepaalde mening over het merk.

Ben ik inmiddels ook achter!

Prachtig! Alleen: als ik zoek op de Top Time modellen kom ik alleen herenhorloges tegen. Zijn ze er ook in dames maten?

1 like

Aangepast, :wink::+1:

Tja wat zijn dames modellen tegenwoordig …
Mijn vrouw heeft een polsmaat van 15cm en draagt een toptime 38mm.
Past mooi op haar pols en ziet er goed uit.
Ze heeft voor de blauwe versie gekozen omdat die wat kleiner oogt op haar pols.

Ik heb een polsmaat van 19cm en draag de witte toptime van 38mm … oogt namelijk net wat groter en past ook prima op mijn pols.

De chrono , is ook 38mm en draagt met de korte l2l ook perfect voor dames en heren …

Helaas weet ik niet wat Breitling nog uit de hoge hoed gaat toveren, ben zelf ook benieuwd maar gelukkig passen deze horloges prima op de smallere polsmaat :+1:

2 likes

Mooie maat. Sportief uiterlijk maar toch ook bescheiden en mooi.

Leuk topic!

1 like

Thnx :blush::+1:

Wat foto’s van de blauwe versie :blush:

En een lume foto van de witte versie :blush:

7 likes

Ik vond nog foto’s terug van de uitvoeringen die ik gepast heb …

4 likes

Ik heb 2 leren banden besteld, had de verwachting dat ze vandaag bezorgt zouden worden maar helaas …
de originele leren band is opzich zelf mooi maar ik vind de band wat te licht van kleur …

Maar tot nu toe staat elke nato ook super :yum::+1:

5 likes

Eens, iets meer “cognac” of in elk geval donkerder zal beter staan.

Meh, ziet er goedkoop uit op een horloge uit deze topklasse naar mijn mening.

1 like

Fijn dat je het als topklasse ziet, ik wissel alles als het kan soms af met nato’s …
ik vind ze perfect , maar wacht eigenlijk ook op de postbode voor m’n leren bandjes :joy::+1:

1 like

Ik vind de TopTime serie erg geslaagd en ook met mijn kleinere pols zijn ze prima te dragen. :smiling_face_with_three_hearts:
Draag ze dan ook graag :+1:t2:
Ik ben ook erg benieuwd wat er voor deze serie nog in het vat zit!

4 likes

Fantastische modellen, alleen kan ik niet over de cyclops :sweat_smile:
Ik vind dat echt verschrikkelijk. Net als een Rolex

Anders had ik graag ook een Top Time gewild.

2 likes

Er zijn genoeg top time modellen zonder :wink::+1:

2 likes