Breitling Top Time SWISS in plaats van Geneve

Breilting Top Time zijn naar mijn mening prachtige horloges. Ik heb al vele foto’s gezien, maar ben op de bay nu een aantal exemplaren tegengekomen die ik nog niet eerder had gezien, namelijk met SWISS op de dial.

Ik ken alleen exemplaren met Geneve op de dial, maar misschien mis ik iets.

Voor de bredere discussie, want René zal binnen no-time uitsluitsel geven verwacht ik zo.

Nadat Breitling van La Chaux de Fonds naar Genève verplaatste in 1953 kwam er Genève op de dial. Dit horloge zou dus van voor 1953 moeten zijn. De dial lijkt me wat te fris daarvoor dus ik vermoed een redial.

Thanks - Top Time werd pas in de jaren 60s geïntroduceerd, lijkt mij dus idd een redial. Niet eerder een dergelijke redial gezien, je zou verwachten dat je eerst je huiswerk doet voordat je de kwast pakt.

Liever niet haha, anders kan je ze niet meer busten met wat kennis.

heel vreemd
wat is het referentie nummer en evt serie nummer ?

Volgens mij zou het een 810 moeten zijn.

na nog even kijken naar de foto
het is een opnieuw opgemaakte en bedrukte plaat (denk ik 95% zeker te weten) , helaas hebben ze SWISS ipv Geneve op de plaat gedrukt

Het wordt idd gepresenteerd als een ref 810

Thanks - how stupid can you be, als je iemand wil oplichten maak er dan in ieder geval een uitdaging van. Zie je veel redials van de ref 810?

ik weet het niet , tis wel heel netjes gedaan en ook de lume dots zijn over de print heen aangebracht
zou ook origineel kunnen zijn ?, misschien een batch geweest met ‘swiss’ ?

Kan toch niet anders als je 1953 wegzet tegen de introductie van de Toptime lijn? Ik vind bijvoorbeeld de marker van de 1 niet zo erg netjes. Lijkt wel gelijmd of een ophoping van verf rond te zitten. En veel te helder wit en fris voor een originele dial.

hier nog 1 , ik denk dat het een batch geweest is ? maar zeker half tot eind 60 , geen pre 1953

1 like

Interessant, niet verwacht dat ik je aan het twijfelen kon brengen René…

oh da’s niet zo moeilijk :wink:

maar logica moet het altijd van gevoel en knee jerk reactions winnen ?

-: meerdere exemplaren te vinden op het interweb
-: rest van de parts (wijzers, kast etc) zijn allemaal OK en horen bij elkaar
-: print is toch wel heel netjes zonder de ‘normale’ fouten
-: lume dots over de print heen aangebracht en zien er oud en tritium uit

Nog twee dagen te gaan René, prijs lijkt niet onredelijk nu (nog)

Lijkt me wel handig. Ik denk dat je veel minder de mist in gaat met logica dan met gut feeling. Vooral in het duurdere segment. Neemt niet weg dat je dan misschien soms iets moet laten schieten wat later een prima exemplaar bleek te zijn.
Vooral in het begin doe je er goed aan om je je aan regels en logica te houden. Als je veel langer in de materie zit en meer ervaring hebt zoals jij, kan je wel eens een gokje wagen.

‘nog’ :wink:

maar suc6 met bieden, van mij zul je geen ‘last’ hebben en misschien zijn er meerdere mensen die op het verkeerde been gezet worden door de ‘swiss’ ?

thanks maar gouden horloges zijn niet my cup of tea.

mijne ook niet echt , maar <2250 is het goedkoop

Jammer René want dan maakt de kans nog kleiner dat ik eerder tegen een ss variant aanloop dan jij… :cry: