Breitling Top Time vintage

Naar aanleiding van Henrik’s onderwerp —Wie heeft er een vierkant /rechthoekig horloge — ben ik weer actief op zoek gegaan naar een Top Time model van Breitling,
het is dus deze geworden,ik vind dit de mooiste uitvoering,zilveren dial met zwarte subdials, met sunburst kast,deze is nog in bijna nieuwstaat , bj. 1969


deze modellen doen zo rond de 600 euro, zit een Valjoux 7730 14 lijns uurwerk in, en echt zeldzaam zijn ze niet,worden nog volop aangeboden op eBay.



Wat een mooi horloge, die kast is ook heel leuk en in mooie staat, prachtig uurwerk. En dat voor 600 euro?

Leuk! Je zou bijna zeggen een “dress” Panerai, met die vorm :wink:

Als ik heel eerlijk mag zijn vind ik het alleen een klein beetje jammer dat ze 'm versierd hebben met zo’n radiaal streepjes patroon. Zonder zou 'ie tijdlozer geweest zijn - maar je kunt dat natuurlijk ook extra charme vinden…

Wat betekent eigenlijk een X lijns uurwerk?

Mooi horloge, gefelicteerd ermee. :smiley:

Mooi horloge! gefeliciteerd.

Dit is voor zijn leeftijd echt een pracht exemplaar.

Hoi Henrik,
al naar gelang conditie (99% zijn doublé uitvoeringen) is 600 euro de marktprijs, deze was 642,- euri
hij is dan ook nog in prima staat.

RJVB, deze toptime modellen zijn er in zowat iedere uitvoering die je kan bedenken, dus ook zonder die radiale streepjes,
en zelfs met gewone ronde kasten.
ik vind deze uitvoering de meest aansprekende wat mij betreft,
dress Panerai , ja nu je 't zegt, :slight_smile:
X lijns of X lignes is een maat voor de afmeting van het uurwerk,een 14 lijns is in mm 31,58
de horlogekast is 35mm x 38mm

Groet, André

Top horloge…

mooie klok , en in zeer mooie staat.
veel plezier ermee

Nice!!!
Mooier dan de nieuwe breiling modellen.

DAt is een mooie !!

Ik zoek eigenlijk nog zo’n uurwerkje, ik durf het bijna niet te vragen…(:smiley:

Alleen maar positieve reakties(tu) :slight_smile: bedankt iedereen.
deze Top time staat nu te koop op eBay bij verkoper Kingschild.de
ook niet verkeerd, maar wel wat in mindere staat, en al boven de 600 euri.

Groet, André

Erg mooi design en zo te zien inderdaad in goede staat. Veel plezier er mee!

Heel mooi hoor, veel draagplezier.

Groet Peter

echt met recht een Top Time vintage.

Arjay

in 1 woord prachtig !