Hallo, Ik vind de breitling top time erg mooie horloges en ik heb er 1 gevonden die ik mooi vind voor een leuke prijs. graag jullie mening over deze Breitling top-time 2001. Het uurwerk is een Venus 188 volgens de verkoper.
Ik zeg doen! Ik hou wel van een redelijk rustig ogende breitling horloge in tegenstelling tot sommige breitling modellen
Ik vind het zeker ook een heel mooi horloge, Ik hoop dat de echte kenners hier ook kunnen zien of dat dit een kloppend horloge is.
De subdialwijzers zijn verschillend. Als ik vergelijkbare Breitlings Google kom ik dat elders niet tegen.
De lume is ook vrij slecht en mist op de wijzers
De lume is zwart wat duidt op vocht, daarnaast vind ik de caseback verdacht, ik verwacht hier een andere stijl logo en een referentienummer zoals op deze:
Het Venus 188 (geen twijfel over) uurwerk is wel smerig, dus hou zowiezo rekening met de kosten van een servicebeurt. In het voordeel spreekt WOG als Amerikaanse importcode en ook de inscripties lijken te kloppen.
Ik hou wel m’n mond haha geen kennis en ervaring zoals de meeste mensen hier
Bedankt voor de reacties tot nu toe! Wat zal nu ongeveer de waarde zijn het horloge in deze staat?
Wat vraagt 'ie ervoor?
Ik denk dat je je ernstig af moeten vragen of je hier aan wilt beginnen. Servicen kost je zonder parts ongeveer 150-200, maar reken op meer ivm vocht in het uurwerk, dan moet je nog iemand vinden die de lume opnieuw kan aanbrengen, reken op nog eens 50-100 euro. Dan heb je nog steeds een verdachte caseback, en non-matching sub-dial wijzers. En uiteindelijk heb je dan een vergulde Breitling met authenticiteits issues. Mijn advies afblijven. Maar goed, als je echt een bedrag wilt horen, 500 euro max, maar dat is waarschijnlijk de helft van de vraagprijs…
Oh dat hoeft zeker niet hoor
Vond het gewoon een grappig contrast.
Om heel eerlijk te zijn was mijn eerste reactie ook gewoon: he vet ding!
Ok, dank je. Verkoper vraagt inderdaad rond de 1000 euro, maar ik kan dus beter even verder kijken dus?
1000
Verder kijken idd
Als je graag een Breitling wilt (been there) dan moet je vooral niet kijken naar de goedkoopste weg daar naartoe, die ligt namelijk bezaait met dit soort “juweeltjes”. Misschien kun je aangeven wat je ongeveer zoekt (formaat, time-only/chrono/complicated, kleur/materiaal, vintage/youngtimer/modern), dan kunnen we eventueel wat referentienummers (elke Breitling heeft een uniek modelnummer) aangeven die mogelijk interessant zijn.
Misschien is de prijs voor het geboden waar nog heel goed. Dat iets niet helemaal perfect is vind ik wel een beetje de charme van vintage (tenzij je de volle mep betaald).
Edit: 1k is geen koopje…
jip afblijven, is de moeite niet deze zeker niet aan die prijs.
bedankt voor de reacties, deze gaat het duidelijk dus niet worden
Ik ben opzoek naar een vintage (liefst jaren 60) breitling, chrono. De verschillende top time modellen spreken mij erg aan.
Volgens mij heeft Breitling altijd een ref nummer op het deksel, daarbij ziet de brug er als nieuw uit terwijl de rest erg smerig is.
Als je op zoek bent naar een Top Time dan moet je je eigenlijk gewoon richten op de Breitling Top Time ref. 2002, deze is er in meerdere sub variaties maar heeft een stalen kast.
Ik denk dat als je op zoek bent naar goede value for money dat je eens zou kunnen kunnen naar de Breitling Sprint, zoals de ref. 2016 met kunststof kast.

Of de Sprint 2212
Of Sprint 2210