Fijn dat de verkoper deze zonder problemen wil terugnemen. Misschien nog een tip als je op zoek bent naar Breitling, deze hebben in de regel altijd een referentienummer op de achterkant staan, soms moet je dat even navragen als je het niet duidelijk van de foto kunt halen. Met het referentienummer kun je namelijk veel selectiever vergelijken.
Bij nieuwere Breitling’s op basis van het referentienummer is het enige wat mag afwijken de wijzerplaat kleur. Bij oudere modellen is het handig om bij het vergelijken de exacte verhoudingen te bepalen “hoe ver staat het logo uit het midden?”, “wat is de afstand tussen de uiteindes van de wijzers en de indices?” met dat soort kleine details merk je al snel of er iets mis is. Als de rode vlaggen beginnen op te stapelen dan is het tijd om te gaan.
Ja het blijft tricky met Breitling maar ook met andere horlog merken , ik had zelf pas ook een Breitling ref 123 maar ook die is ontmaskerd door ReneJK en Melvin en ik dacht nog wel dat ik alles goed had nagekeken.
Meerendeel was Rene. Ik had wat voorbereidend werk gedaan en zoals Gschoots mooi zegt, gingen er alarmbellen rinkelen. Info doorgespeeld en het werd inderdaad bevestigd.
Met Richter kan je prima de ref nummers opzoeken en zien welke specs zo’n horloge moet hebben. Als je dat kan vergelijken met het horloge wat je voor je ziet en je kan het jaartal bepalen met het serienummer, ben je al een heel eind.