Hallo medeliefhebbers
ik heb op een veiling een wat ongewone Breitling top-time diver gekocht .
Kom zojuist bij een bevriende oud juwelier vandaan die het heeft nagekeken , het uurwerk is een Valjoux 7736 , wat mij opvalt is dat er aan de binnenzijde van de schroefdeksel “wakmann watch co.” staat is dit normaal ?.
alvast bedankt voor de genomen moeite om te reageren .
zodra ik weet hoe het moet zal ik er een foto bij plaatsen .
Jep, wakmann kan je prima aantreffen. Ze waren distributeur van Breitling in de VS. Benieuwd naar de foto’s
Gr Melvin
Dat zijn de foto’s dus , ik schat in dat het horloge van begin 1970 is , weet iemand er verder meer over , het model bouwjaar ?, er is niets over te vinden door mij , de meeste top-time Breitlings zijn dresswatches en in een diver kom je ze niet veel tegen zeker niet in deze uitvoering volgens mij
Mooi horloge ff wachten tot ReneJK langskomt, die weet vast meer!
Helaas kompleet fake
Oa logo werd pas na 1981 gebruikt
Er zijn maar enkele co signed wakmann/breitling horloges , en dit is er niet een van
En er was geen toptime dat er zo uitzag , als je goed naar de wp kijkt zie je ook dat dit er later opgeschilderd/geprint is en niet eens heel netjes
Ik durf nooit meer Breitling te kopen…
Mooi horloge. Die acryl duikring is mooi. Logo lijkt me inderdaad opgedrukt. Rene, hoe zit het dan met gesigneerde uurwerk? Origineel?
Eigenlijk is het horloge niet zo mooi. Ik bedoel, kijk eens goed naar de subdials en vooral de randen daarvan.
Daar baal ik van zeg , heb het logo eens goed met een loupe bekeken , maar ik vind dat het er wel strak opzit .
De ex juwelier waar ik was vanavond was vol lof over het horloge , maar ja das geen Breitling man .
Zodra ik zeker ben ga ik er een zaak van maken tegen de verkoper .
Alvast bedankt voor de moeite die hier ingestoken is.
Die is inderdaad nep, top time staat ook wel erg slordig geschreven,ze hebben niet eens echt hun best gedaan.
Mooi balen Kogro, zou er mooi mee terug gaan.
iK heb als een gek internet afgezocht en vond deze Wakmann , zou het dus een “omgetoverde” Wakmann kunnen zijn ? , maar die komen toch ook uit de Breitling koker , of niet ?.http://www.mijnalbum.nl/Album=QNDWTNLZ
Ga er maar vanuit dat het een frankenwatch is. Bij elkaar gezocht dus. Dat logo is in gebruik sinds 1981. De Valjoux 7736 was in gebruik tot 1978, helaas. Het matcht gewoon niet. Het complete internet staat trouwens vol met neppe en bij elkaar geraapte Breitlings, dus daar word je niet wijzer van als je niet weet waar je moet zoeken.
Zaak beginnen tegen de verkoper.
Vintage1982 Schreef:
Ga er maar vanuit dat het een frankenwatch is. Bij
elkaar gezocht dus. Dat logo is in gebruik sinds
1981. De Valjoux 7736 was in gebruik tot 1978,
helaas. Het matcht gewoon niet. Het complete
internet staat trouwens vol met neppe en bij
elkaar geraapte Breitlings, dus daar word je niet
wijzer van als je niet weet waar je moet zoeken.
Zaak beginnen tegen de verkoper.
Franken is dat er bepaalde originele onderdelen inzitten , dat is hier niet het geval . Er zit geen onderdeel in dat uit de breitling fabriek komt
acour_jeroen Schreef:
Mooi horloge. Die acryl duikring is mooi. Logo
lijkt me inderdaad opgedrukt. Rene, hoe zit het
dan met gesigneerde uurwerk? Origineel?
Nee, de gravering klopt niet , is waarschijnlijk een blanco uurwerk geweest en breitling er in gegraveerd tijdens het faken
Ok, zelfs dat niet. Dat had ik niet verwacht.Je zou haast bang worden om een vintage breitling te kopen.
acour_jeroen Schreef:
Jammer , er zijn genoeg echte en ik wil er best mee helpen , of de boeken aanwijzen en sites aanwijzen die je verder kunnen helpen beslissen
- benno richter , history of breitling , laatste druk 2007 , kost plm 40 euro
- the book , duur en staat niet veel meer in dan in richter
Vintage1982 Schreef:
Ok, zelfs dat niet. Dat had ik niet verwacht.Je
zou haast bang worden om een vintage breitling te
kopen.
Jammer , er zijn genoeg echte en ik wil er best mee helpen , of de boeken aanwijzen en sites aanwijzen die je verder kunnen helpen beslissen
- benno richter , history of breitling , laatste druk 2007 , kost plm 40 euro
- the book , duur en staat niet veel meer in dan in richter
Richter staat op mijn verlanglijstje voor Sinterklaas. Dubbel dik omcirkeld.
je hebt me al geholpen dus dat wist ik wel
De verkoper blijkt welwillend om geld terug te geven voor het horloge .
Bedankt voor jullie hulp had ik voor de aankoop moeten doen
kogro Schreef:
iK heb als een gek internet afgezocht en vond deze
Wakmann , zou het dus een “omgetoverde” Wakmann
kunnen zijn ? , maar die komen toch ook uit de
Breitling koker , of niet
?.http://www.mijnalbum.nl/Album=QNDWTNLZ
Dat is / zijn inderdaad wakmann horloges , maar komen niet uit de breitling fabriek
Wakmann was de USA importeur voor breitling , maar wakmann importeerde nog meer merken en liet ook horloges maken onder hun eigen naam
Maar een wakmann is dus niet per see een breitling
Een beetje zoals LIP , tourneau en anderen
LIP maakte zelf horloges en importeerde horloges (oa Breitling) maar niet iedere LIP is een breitling