Breitling Transocean 2001

Beste mede-horlogisten,

Een kennis bied me zijn Breitling aan. Ik vraag me af wat jullie ervan vinden. Ik vind het model op zich wel leuk. Echter de band lijkt me opgerekt en het geheel iets te veel gepolijst.
De leeftijd zou 2001 moeten zijn.

Aangezien ik geen Breitling kenner ben:

Is deze echt?
Wat vinden jullie van de staat?
Wat zou een redelijke prijs zijn?

Hij is wel gecontroleerd op waterdichtheid pas geleden maar een onderhoudsbeurt is onbekend.

Wat een glimmer :confounded:

Dit lijkt me ook.

Alles lijkt wel helemaal afgerond gepolijst te zijn, al ben ik geen kenner.

Ik heb dus het zelfde.

afbeelding

1 like

Ik vind deze dusdanig afgedragen en gepolijst dat ik hem zou laten gaan. In deze staat zijn er zat te koop denk ik.

Dat is precies wat ik 5 minuten geleden op een vriendelijke manier heb laten weten. Hij houd hem voor zijn zoontje.

1 like

De blauwe wijzerplaat met witte en rode accenten is wel heel gaaf!!

Quartz uurwerk, net jammer!

1 like

Nee hoor, die kast is gewoon zoals ie uit de fabriek kwam.

1 like

Dat klopt, las ik ook. Maar omdat ts vroeg wat we ervan vinden dacht ik, ik doe ook een duit in het zakje.

Ik ben de ts…

1 like

Haha, ik zie het. Sorry😎

2 likes

Ik vind hem wel leuk eigenlijk :+1:

Het horloge kostte bij verkoop in 2001 rond de 2100 euro. Let op dit is een van de eerste Breiltling quartz horloges dat een COCS certificaat heeft (Controle Officiel Suisse des Chronometres), de precieze leestekens even daargelaten. Dat betekent dat het horloge aan strikte voorwaarden dient te voldoen. Bij het opnieuw waterdicht maken is het gebruikelijk dat het horloge ook gepolijst wordt. Ter controle: op de achterzijde dient het volgende te staan.
Chronographe certifie Chronometre (buitenste ring) en 'manufacture en Suisse, etange 300m. Verder dienen er twee nummers onder elkaar te staan. Ik heb hetzelfde uurwerk, maar dan met witte wijzerplaat, ook gekocht in 2001. Het bakelieten kistje en documenten zien er - vanuit de foto’s te beoordelen - echt uit.

Voor meer vragen kun je mij altijd mailen.

1 like

De band lijkt idd wat veel rek te hebben.
De kast ziet er niet rond gepolijst uit hoor, zo zijn die kasten.
.