Breitling transocean datum wijzigen?

heeft iemand ervaring met dit type Breitling hoe je de datum kan wijzigen? m

Hoe verzet je de wijzers normaal, positie 1 of 2 als je de kroon uittrekt. Indien positie 1 dan kan je met positie 2 de datum verzetten.

Volgens mij zit hier ongeveer hetzelfde uurwerk in als in mij Tissot PR100 flyback. Je moet de kroon 1x uittrekken en dan de urenwijzer vooruit klikken tot de datum mee gaat. Heeft geen echte snelverzet op de datum.

dat is het gekke dus, 1 keer uitrekken is het uur wijzigen en 2 keer trekken is de minuten wijzigen…

Klopt, dat heeft mijn PR100 ook

Ongelofelijk, bij vintage snap ik dat maar in deze moderne tijd. :dizzy_face:

dus met andere worden je moet gewoon heel lang draaien dus om de juiste datum te hebben.

1 like

Ja dat klopt. Zo staat het bij m’n Tissot in de handleiding. Normaal zet je de datum ook maar een of twee dagen vooruit aan het eind van de maand.

1 like

Mijn breitling komt ui 97 dus echt modern… niet echt meer denk ik hij is van mijn vader geweest!

Zenith had met de El Primero 3019 PHC in jaren 70 al een quick set date, jaren 90 is wat mij betreft wel modern als de ETA 2982 A2 ook toen al een quick set had.

Voor zover ik kan vinden zit er een ETA 251.262 in. Die heeft inderdaad geen echte quickset. Hier een stukje manual, onderaan staat dat je de datum moet verstellen door de urenwijzer langs middernacht te draaien:

Dat gaat overigens wel veel sneller dan bij een “normaal” horloge omdat je de urenwijzer apart kunt verzetten.

@DaytonaBar handleiding voor jou horloge

1 like

Dat is niet de juiste :disappointed:

1 like

Heb je eindelijk een excuus om een watchwinder te kopen… :blush:

Kun je natuurlijk doen bij een quartz, maar of het veel zin heeft…:sweat_smile:

2 likes

Komt bij Omega Quartz ook voor… ETA255.461 als ik mij niet vergis. “TIME ZONE MECHANISM”

Is om snel uur te kunnen aanpassen als je veel op reis gaat. :wink:

Is nog steeds zo te koop. Nu ETA255.462 :wink:

1 like

251.262

1 like

Oeps… :grimacing: Ben niet zo thuis in Breitlingland, dat is duidelijk.
In dat geval, hoe vaak komt het dan voor dat je de datum moet wijzigen?

5 x per jaar

2 likes

Klopt, is ook niet zo’n issue dus. En je hoeft alleen de urenwijzer te verzetten en het uurwerk stopt in die stand ook niet met lopen, dus je hoeft hem niet weer helemaal goed te zetten.

1 like