Breitling Transocean, is het wel een Breitling?

Niet ‘Breitling’ wat we de laatste 10 jaar van ze verwachten, daarom voor mij juist een hele mooie wisseling van spijs, nu alleen het formaat nog :wink:

seamaster Schreef:

als deze dan uitkomt “met het eigen uurwerk” want
dus redelijk nieuw zal zijn …
waarom hebben ze er dan niet voor gezorgd dat de
datum verder in de rand zit ?
een gemiste kans …:frowning:

Die indexen zijn iig aan beide kanten even lang, maar ik vind het ook nog steeds een raar gezicht. Ik verwacht dan een flinke spacer aan de achterkant te zien…

En krijg er idd geen Breitling gevoel bij. Of dat positief is of negatief mag je zelf uitmaken :+

Oh ja, de lugs vind ik leuk gedaan, maar zie dat ook bij andere merken.

Breitling heeft wereldwijd een probleem :
De bestaande traditionele markten raken verzadigd en de omzetten lopen daar terug.
Altijd maar weer hetzelfde concept in een ander jasje, op een gegeven moment raakt een markt nou eenmaal verzadigd.
De traditionele vorgeving en maatvoering van Breitling slaat niet echt aan in de nieuwe groeimarkten (China, India en Brazilie) en daarom gooien ze het over een andere boeg.
Klassiekere horloges in een redelijk bescheiden maatvoering.
Ze hopen hiermee aan te haken in de nieuwe markten, waar voor de merken nu de prioriteiten liggen.
En dat het hier wat minder aanslaat…ach, dat interesseert ze niet, ze hebben per slot van rekening nog de bestaande sporthorloges in de grote maatvoering waar ze nog wel mee scoren.(al is het marktaandeel duidelijk aan het krimpen voor Breitling in Europa)

Europa en USA zijn binnen 10 jaar tweedewereldlanden in horlogeland, dus de merken mogen de boot niet missen in China, India, Brazilie en nog steeds Rusland.

Ik snap je punt hier, het is inderdaad niet te vergelijken met doorgaans de meer ‘‘blingbling’’ horloges die Breitling maakt maar je ziet dat ze weer (evenals met de superocean heritage & nog een ander model) inspelen op de vraag van de markt want vintage is hip. Dit kun je ze niet kwalijk nemen maar aan mij zijn deze horloges niet besteed, let me rephrase that: in deze prijsklasse is heel wat meer leuks te koop.

Vroeger had je anders genoeg breitlings die er zo uitzagen.

Edit: Bedoelde de Chronograph versie

Edit: Bericht verwijderd