Wat vinden jullie van de nieuwe modellen van Breitling? Ik vind ze mooi maar vind het geen Breitling(als je begrijpt wat ik bedoel). Zelf heb ik geen Breitling maar wat vinden de Breitling dragers?
als deze dan uitkomt “met het eigen uurwerk” want dus redelijk nieuw zal zijn …
waarom hebben ze er dan niet voor gezorgd dat de datum verder in de rand zit ?
een gemiste kans …
tegenwoordig weten ze toch wat een standaard maat voor een horloge is … pas dan daar ook je uurwerken op aan.
verder is het op zich best een mooi horloge al zou ik , als ik een horloge zou willen in deze stijl naar een ander merk uitwijken.
Erg mooi horloge. Typisch Breitling? Nee, niet echt, maar wel begerenswaardig! Voor die instapprijs van 3500 euro koop ik alleen liever een IWC of iets dergelijks…
mmm, ik heb zelf een Breitling Colt die ik wel mooi vind, ook qua formaat, tis geen automaat maar die superquartz doet goed zijn werk, lekker makkelijk, ben sowieso geen liefhebber van dit soort modellen maar tis niet wat je bij het merk zou verwachten, saai, voor dat bedrag koop ik liever een 2de hands rlx expl. 2 oid.
Mooi strak horloge, maar ik sluit me aan bij de meerderheid: het is geen Breitling. Ik denk persoonlijk ook niet dat de gemiddelde Breitling-liefhebber hier warm voor loopt.
Het is geen typische Breitling, en dat is mijn Superocean Heritage ook niet echt, ik moet eerlijk zeggen dat ik hem voor de prijs die hier genoemd wordt (vanaf 3500) het geen geslaagd model vind.
kortom, nee gene Breitling, en nee niet mijn cup off thea
Ik houdt persoonlijk niet zo van Breitling, maar ze zijn wel herkenbaar, deze nieuwe modellen zijn vrij anoniem, en om daar dan 3500 Euro voor te betalen… inderdaad gemakkelijk inwisselbaar tegen van alles en nog wat als je het merk wegdenkt.
Wat versta je onder oud?
De oude chrono’s (zeg maar 1940) en de oude
pilotenhorloges?
Vroeger maakten ze ook hele lelijke horloges.
Bijvoorbeeld deze “duikchrono/timer”, wel briljant
qua functionaliteit: http://i1205.photobucket.com/albums/bb426/1134446j
dj/br1550F-breitling-vintage-superocean.jpg
Uiteraard maakte ze vroeger ook horloges die ik niet mooi vind, maar dat is zowat bij elk merk wel zo.
Als je bijvoorbeeld zoekt met google op “vintage Breitling” dan komen er toch, mijn mening, hele mooie modellen langs. Lekker simpel strak, etc… ipv de riders bling, modellen.
Inderdaad vind ik oudere modellen veel mooier, bepaalde uitvoeringen van de TopTime en de Sprint bijvoorbeeld. Iemand hier op het forum heeft een prachtige blauwe(tu)
Kan er geen Breitling kenmerken in terugvinden.
Breitling is voor mij herkenbaar door de rider-tabs uitvoeringen,de navitimer en aerospace modellen met als uitzondering de superocean heritage die ik wél weer erg mooi vind.
Zoals hierboven al eerder aangegeven is er voor dit bedrag meer te verkrijgen.