Breitling Transocean vs Omega Seamaster rubber band

Ondanks dat Breitling 2 mooi klassiekers op de markt heeft gebracht “Transocean en Premiere” blijven de horlogebanden verreweg van mooi. Met name de rubber banden zijn vreselijk. Na redelijk wat pushpins proberen, buigen en wrikken is het mij gelukt een Omega PO 22 mm. band op de aanzet weten te krijgen van de Breitling Transocean.

Ik ben zeer gecharmeerd van de kwaliteit van de Omega rubber band en hoe deze netjes aansluit op de kast. Ja op de originele PO is de aansluiting natuurlijk perfect maar ik moet zeggen dat ik dit resultaat helemaal niet slecht vind en daarmee de leren banden mooi even op kan bergen!

Dus voor de mensen die willen experimenteren of er ooit over nagedacht hebben. Nu weet je dat het kan!

26 likes

Staat erg goed!

Thanks! Ben er ook erg happy mee!

Nice!

Mooie combi !
Eigenlijk verdient zo’n prachtig horloge een high end kroko band, al is dat wat minder praktisch :wink:

Hele mooie combi, staat 'm erg goed!
P.s. die Breitling! :star_struck:

Croco heb ik met wat koeler weer er inderdaad ook op zitten ;).

2 likes

‘Like a glove’, zou Ace Ventura zeggen. :blush:
Moest je de pushpins niet verbuigen?

Staat goed, prima combi.

Mooi gelukt!
Is dit nou de 38mm variant die jij hebt?
(Horloge diameter :face_with_monocle: )

Kroko is niet handig met dit weer maar wel sjiek!! :sunglasses:

Ik moest zeker buigen! haha. 4 pushpins verder ;). Maar zelfs bij een Omega PO deze band erop zetten is een drama vind ik zelf. Maar volgens mij is deze band ook alleen voor het nieuwste model PO en niet van die daarvoor. Anyways met wat geduld en takt en beleid is het gelukt.

1 like

Het is een 43 mm.

1 like

Doe mij, maar vooral jezelf, eens een plezier en ga eens als een malle aan die band trekken.
Ik ben ook al eens aan het experimenteren geweest, maar je trok de band er zo af met die kromme pins…

1 like

Het is de 43 mm. variant. Ik heb niet met volle kracht getrokken maar heb wel redelijk heftig zitten bewegen en wrikken onder trekkracht om te kijken of ie los zou gaan. Het is natuurlijk nooit zo sterk als een origineel maar als je dergelijke veel meer kracht op de pushpins zet zullen de meeste het wel begeven. Ik hou het goed in de gaten dat sowieso :wink:

1 like

Schitterend resultaat! Prachtig horloge ook! :slight_smile: :+1:

Thanks! Ben er ook erg blij mee ;).

1 like

Oké dan heb je het beter voor elkaar dan ik. :+1:t4:
In mijn geval was het een 20mm PO-band op een 300M-Seamaster.

Dat doe ik óók altijd; beter het bandje of de push pins kapot trekken dan je horloge moeten oprapen van de plavuizen vloer! :grimacing:

1 like

Of erger…
Van de A27 bijvoorbeeld. :blush:

1 like

Er zijn van die leuke tangetjes te koop om springbars te buigen, werkt prima.