Breitling triple date 1950?

Dag allemaal,

Ik heb al een tijd deze in bezit, zonder dat ik er iets vanaf weet. Intussen loopt ie per 24 uur toch zeker 15 minuten achter. Heb ik hem een keer laten vallen, daardoor kroon (lijkt me niet origineel) scheef en beschadigd. Wie weet er meer…!?

1 like

Als ik dit zie vrees ik naast de kroon ook voor de originaliteit van de andere onderdelen :grimacing:

Een Breitling met een penanker?

De regelnaald staat naar S (slow). Als je die eens voorzichtig naar het midden zet, dan zou ie al een stuk beter kunnen lopen.

Dit is geen penanker. Kijk eens goed

1 like

Wat is het dan? Ik heb niet echt verstand van uurwerken

Gewoon een Swiss lever zoals de meesten

Gedaan, thnx.

Maar, origineel uurwerk? wat denken jullie? Heb er weinig verstand van.

Ik denk van niet. Een knutselstukje waar Breitling op gezet is om meer geld te verdienen. Ik hoor graag wat de experts er over zeggen.

Niks hieraan is origineel. Plaat is opnieuw gemaakt en uurwerk waarop Breitling staat klopt niet. Waarschijnlijk een uit Israel of Peru.

1 like

Jaren terug wel eens begrepen dat er veel fake triple dates (vaak incl moonphase) uit Turkije kwamen.

1 like

Oke, kun je iets meer vertellen over waarom dat gedeelte niet klopt ?
Bedankt voor je reactie!

Ik heb ook sterk de indruk dat dit helemaal geen Breitling is. De wijzerplaat is overduidelijk met een dikke laag lak opnieuw gespoten en bedrukt.
Je ziet onder de dag en maandaanduiding een vakje waar vrijwel zeker oorspronkelijk het merk van het horloge heeft gestaan. Omdat de Breitling merknaam daar niet paste hebben ze die maar erboven gezet :grimacing:

Uurwerkje is overigens een Venus 204:
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Venus_204

1 like

Als ik de plaat zo zie, lijkt dit vrij recent opgemaakt te zijn en geen vintage. Er zit ook een balkje onder de dagaanduiding, waarop vermoedelijk iets anders stond. En dan klopt gewoon de lettertype en grootte van Breitling alleen al niet met wat Breitling ooit heeft gemaakt.

Ik gebruik meestal het boek van Benno Richter om te vergelijken. En deze komt echt met niks overeen.

Bedankt ! Wel Vreemd Zeg, waarom vraag je je af. Maar dus wel een Zwitsers uurwerkje uit ± 1950 dan? Toch iets :man_shrugging:t2:
Dat blokje onder de dag/maand bevreemd mij ook, maar het blokjes motiefje op wijzerplaat zit dan wel weer keurig onder de cijfers.
Tegelijkertijd vind ik de L van Breitling wat rommelig boven in, raakt het getal 2 van 12 ook.

Iemand nog meer informatie ?

Het is makkelijk om te maken, een andere naam op de plaat printen en de naam in het uurwerk graveren. Bij vintage is men ook nog iets minder belet op fakes dus kan je er snel wat aan verdienen.

1 like

Als je zoekt op Orfina triple date/calendar 50s dan vind je wel wat gelijkenissen :smile: