Ik heb al een tijd deze in bezit, zonder dat ik er iets vanaf weet. Intussen loopt ie per 24 uur toch zeker 15 minuten achter. Heb ik hem een keer laten vallen, daardoor kroon (lijkt me niet origineel) scheef en beschadigd. Wie weet er meer…!?
Ik heb ook sterk de indruk dat dit helemaal geen Breitling is. De wijzerplaat is overduidelijk met een dikke laag lak opnieuw gespoten en bedrukt.
Je ziet onder de dag en maandaanduiding een vakje waar vrijwel zeker oorspronkelijk het merk van het horloge heeft gestaan. Omdat de Breitling merknaam daar niet paste hebben ze die maar erboven gezet
Als ik de plaat zo zie, lijkt dit vrij recent opgemaakt te zijn en geen vintage. Er zit ook een balkje onder de dagaanduiding, waarop vermoedelijk iets anders stond. En dan klopt gewoon de lettertype en grootte van Breitling alleen al niet met wat Breitling ooit heeft gemaakt.
Ik gebruik meestal het boek van Benno Richter om te vergelijken. En deze komt echt met niks overeen.
Bedankt ! Wel Vreemd Zeg, waarom vraag je je af. Maar dus wel een Zwitsers uurwerkje uit ± 1950 dan? Toch iets
Dat blokje onder de dag/maand bevreemd mij ook, maar het blokjes motiefje op wijzerplaat zit dan wel weer keurig onder de cijfers.
Tegelijkertijd vind ik de L van Breitling wat rommelig boven in, raakt het getal 2 van 12 ook.
Het is makkelijk om te maken, een andere naam op de plaat printen en de naam in het uurwerk graveren. Bij vintage is men ook nog iets minder belet op fakes dus kan je er snel wat aan verdienen.