Nog niet lang terug ben ik mijn vintage horloge collectie gestart. Ik probeer zoveel mogelijk informatie over mijn horloges te vinden door via google te zoeken naar vergelijkbare horloges (meestal via afbeeldingen).
Dit lukt nog niet altijd perfect, dus als jullie hier tips voor hebben hoor ik het graag.
Hier toegevoegd een foto van mijn breitling waar ik nog een hoop informatie van mis: caliber, is alles orgineel, jaar (waarschijnlijk rond 1940?). Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.
Mooie vintage Max eentje om te koesteren ,om te dateren eens open doen en op het movement
naar de nummers en eventuele patenten zoeken en dan maar googelen dan kom je zoveel meer te over je horloge
Bedankt, dat zal ik dan toch maar eens doen (heb deze als enige in mijn collectie nog nooit open gemaakt). Patenten opzoeken is zeker ook een goede tip!
Mooie Breitling, zeker een om te koesten. Ik weet zo niet welk type dit is, kan hem ook niet vinden zo maar wellicht beter zoeken op Breitlingsource.
Zelf was ik in de veronderstelling dat " Swiss Made" nog niet op dails in die tijd werd gezet, maar ik kan het mis hebben. Gelukkig kenners genoeg van vintage Breitlings hier op HF.