Rond 1992/93 verkeerde ik in studentenkringen en stond het budget niet meer toe dan een Swatch. Maar vergapen aan horloges deed ik toen ook al. In die tijd adverteerde Breitling met een in mijn ogen prachtig herenhorloge. Ik kan me de foto, noch het type voor de geest halen. Wel weet ik dat er ook een dames versie van was en dat het horlogebandje blauw was. Of de wijzerplaat ook blauw was weet ik niet meer. De kleur van de kast ook niet. Wel dat ik steeds dat zelfde horloge in de advertenties zag…
Kan iemand van jullie op basis van bovenstaande achterhalen om welke Breitling het ging? Zo ja, is dat horloge nog in de handel (heren) en hoe duur is het dan?
weet niet welke herenmodellen ook in dames uitvoering zijn zo 123,
Deze 2 schieten me te binnen en (is mijn mening) zijn schitterende dames Breitlings:
De callisto Lady
en de breitling Lady -J
voor de rest moet je maar op de reacties van de kenners wachten.
Ik denk dat je het meeste kans hebt bij de ‘Windrider’ serie.
Ga daar dus eerst eens door.
Hopelijk staat hij hiertussen.
Anders is het een ‘Rare’ model.
Waarschijnlijk is hij niet meer te krijgen. Wel kan je iets vinden dat er sterk op lijkt. Tweedehands zijn ze zeker op de kop te tikken, gewoon geduld hebben.
Mathias, bedankt voor de link. En Bikerplus, jij bedankt voor de suggesties. Ik vermoed dat het inderdaad om de herenvariant van de Lady J ging. Ik zie op de website geen J Class herenhorloge dat aan de beschrijving voldoet.
Weet iemand van jullie of die er wel is geweest (blauwe wijzerplaat en blauw lerenbandje, vermoedelijk automaat)
En hoeveel kostte hij destijds en wat zou ik er nu voor moeten betalen (ik ben niet thuis op e-bay).
Daarvoor ga ik niet op zoek naar die pot goud. Ik vind het een mooi horloge. Maar 4900,- voor een 2e hands quarts dat heb ik er voorlopig niet voor over.
Misschien wel als het schip binnen is gevaren, maar dat kiest tot nu steeds een andere haven