Deze is mooi maar Br…klopt het?
Fraaie cijfers Ik dacht dat het uurwerk ook gesigneerd hoort te zijn? Was toch een topic over van twee jaar geleden ongeveer?
Daarom ook de vraag. Ik vind het een mooi horloge met een fantastisch chronograaf uurwerk.
Maar had liever een anonieme wijzerplaat gezien dan blijft de waarde beperkt en loop je niet het risico dat je met een neppert rondloopt.
Font ziet er goed uit, dit Venus 170 uurwerk hoeft in dit geval niet gesigneerd te zijn, net als de kroon (lijkt qua vorm ook te kloppen). Heb je ook een foto van de achterkant, hier hoort een driecijferig referentienummer op te staan zoals 170, 176, 178 of 181. Ik twijfel wel een beetje over de wijzers…
Qua indexen lijkt hij sterk op mijn ref. 789,
Deze Venus 170 is wel gesigneerd!
Ja het kan wel, maar het hoeft niet, ik meen dat dit vanaf 1948 gebeurde. Maar heb je geen foto van de deksel (binnen en buiten)?
Ja duidelijk, ref. 178 uit 1945
Dat is goed nieuws!
Bedankt.
Maar hoe kom je deze datering?
Er staan lijsten online met serienummers voor vintage Breitling. Deze zijn overigens gesplitst in chrono en non-chrono.
Het is een oproep van mij aan 2 leden welke veel kennis hebben van (vintage) Breitling om jou Topic te bekijken en je vragen te beantwoorden als ze dat willen/kunnen.
En er zijn er meer welke veel kennis hebben van vintage, bijvoorbeeld; Lexaf
Als @HorloG zijn mening heeft gegeven is het voor mij vaak wel sluitend hoor, niets ten nadele van de twee die jij noemt want dat zijn ook wandelende encyclopedieën. Maar het antwoord was al wel gegeven vond ik.