Breitling Venus 760

Mijn eerste Breitling. Geserviced in Juni 2019. Mechanisme en nieuw glas. Nu ik het horloge zojuist ontvangen heb twijfel ik toch welk sterk om de wijzerplaat ook te laten servicen.

Wat denken jullie?

7 likes

Lekker laten opfrissen! :watch: :wastebasket:

1 like

Laat die wijzerplaat origineel aub!

8 likes

Ik neem aan dat je met servicen, schoonmaken of opnieuw laten opmaken of zoiets bedoelt?

Schoonmaken lijkt me riskant en kan een niet zo goed resultaat geven en opnieuw laten opmaken zal de waarde aanzienlijk verminderen.

Ik zou het zo laten.

De kast is wel behoorlijk gepolijst zeg.

2 likes

Ga je spijt van krijgen daar dat (bijna) altijd tegenvalt.
Beter lijkt mij een slechte plaat zoeken en die opnieuw laten opmaken,
de originele bewaren.

1 like

Het zou een financieel veel slimmere beslissing zijn deze te vekropen en er eentje te zoeken in een betere staat die je wel bevalt.

2 likes

Haha, wat bied je? :wink:

Ik zou zo’n verweerde plaat ook niet willen dus zou dit nooit kopen :wink: Maar het opknappen van de wijzerplaat gaat je een boel geld kosten en zit je met een horloge met een redial dat vervolgens lastig te verkopen is en ook zeker niet meer waard is

De wijzerplaat zeker NIETS !!! aan doen :angry:

4 likes

Iedereen roept blijf van de wijzerplaat af, maar waarschijnlijk wil niemand het horloge omdat de plaat “te ver heen is” :smile:

Maar met redial zouden veel mensen hem ook niet willen :wink:

3 likes

@Lieuwedv

Ik zou hem erg graag willen hebben, maar de bedragen die

voor dit soort horloges worden betaald , WIL ik niet betalen !!

1 like

Nooit aan een wijzerplaat lopen klooien, in de zin van “schoonmaken” - dat werkt NOOIT. Spreek uit ervaring. :sweat: :sweat_smile: Wordt dan eventueel een professionele re-dial, maar dan zit je straks met een horloge dat minder waard is dan in de huidige staat. Ik vind 'm top zo.

Het is trouwens Breitling ref. 760, en Venus 175.

3 likes

In ‘real life’ ziet de wijzerplaat er eigenlijk ook best interessant uit…

Zoek gewoon een betere plaat erbij. Hou deze erbij

Thanks! Ben nog niet zo thuis in de vintage horloges.

Goswin

1 like

Gewoon zo dragen, of een plaat erbij zoals gezegd.

Heb je nog meer foto’s? Uit een andere hoek kan het nog best meevallen.

1 like

Ik krijg het niet netjes op de plaat gezet, maar in ‘real life’ zit het horloge er best netjes uit.

Nieuwe band erop gezet en dit is het resultaat

3 likes

De back is fantastisch! serieus wat een mooi uurwerk!:heart_eyes:

3 likes