Hey, nieuw lid en al een pak gelezen maar toch jullie hulp nodig.
Zag deze Breitling vintage en vind die heel mooi.
Heeft een venus 170 waarvan ik op dit forum terugvond dat deze pas va 1942 gebruikt werden.
Serienummer op achterzijde is 437670 wat vroeger is dan op een lijst met serienummers dat ik ook al gevonden had.
Brug is niet gesigneerd maar dat kan.
Wat mijn bijzondere aandacht trekt is het feit dat deze rond pushers heeft, terwijl de meeste modellen die je vindt langwerpige hebben.
Maar nog meest van al dat het Breitling logo mi handgeschilderd is en afwijkt van de standaard Breitling druk.
Alle feedback is voor mij leerzaam, ik hoop op wat tips en tricks!
Bedankt al voor de antwoorden. Ze bevestigen wat ik zelf al dacht over het logo.
Wat de signatuur betreft dacht ik dat het bij oudere types wel kan dat dit niet het geval is.
En wat ik zeker deel is dat het wel een mooi uurwerk is. Maar dan niet aan 2000 euro…
Nee hoor, bij de oudere Breitlings zeg maar tot 1949 werden de uurwerken niet gesigneerd.
Wat meest belangrijk is, is of er een referentienummer op het achterdeksel staat, dat hebben nml wel alle Breitlings. Helaas geen foto va het achterdeksel.
De wijzerplaat is niet netjes gesigneerd en die is sws niet origineel.
Bij deze nog de foto’s van de achterplaat.
Geen referentie, wel een serienummer. 437670
Maar de lijst met serienummers begint pas in 1944 met voor chrono va 563659.
Deze zou dan van vroeger zijn. Maar geen data.
Alleen max 2j vroeger gezien de venus 170 pas vanaf 1942 geproduceerd werd.
Blijft een mooi klokje en zal authentiek zijn leeftijd hebben, maar de faceplate blijft op zich te mooi en de naam te afwijkend van druk.
Als er nog iemand feedback heeft op de rond pushers hoor ik het graag.
Ben zeker geen expert, maar volgens mij is dit een stukje franken huisvlijt;
oa:
achterdeksel lijkt gloednieuw uit de fabriek
enkele uurwerk onderdelen, oa brug lijken ook gloednieuw
logo op de plaat
ontbreken van refnr op achterdeksel. ( ben dit met Gekkehuus eens dat dit ‘vrijwel’ altijd er op stond en dat gesigneerde brug geen must is bij deze leeftijd)