Breitling vouwsluitingen

Weet niet of dit de juiste plek is, maar verplaats hem gerust wanneer nodig.

Ik ben even aan het rondkijken naar de diverse banden en sluitingen.
De push button folding clasp icm met de mesh rubber band (281S) kwam ik al tegen. Fijne verstelbare sluiting die ook prettig sluit en draag. Hier heb ik ervaring mee vanuit het verleden icm een superocean.
Ook is deze mooi icm eventueel de Aligator/rubber band (296s).

Nu heb ik zelf al een vouwsluiting voor een 22/20 lederen band met POLISHED STAINLESS STEEL FOLDING CLASP A18D.6

Nu kwam ik een filmpje tegen op youtube waar ik volgens mij deze sluiting zie icm deze clasp.
Iemand enige ervaring met deze combinatie?
Volgens mij is dit een de versie van de rubber band die met doornsluiting word geleverd.
Nu is voor mij de website van Breitling een beetje een doolhof, kan hier niet goed het verschil vinden wat tussen wat ze aanbevelen standaard in combinatie verkopen. Of wat mogelijk is, misschien niet perse door Breitling aanbevolen.
Graag jullie ervaring en of advies!

Dit model vouwsluiting is enkel via een AD te krijgen. Ik had deze toen op mijn Avenger zitten.

Maar alles past wel op elkaar hoor qua sluitingen.

Klopt ik heb ook een avenger chrono op staal en daar heb ik calfskin band met deze vouwsluiting via de boutique bijgekocht.

Nu kwam ik dus deze combi tegen en was benieuwd of dit zo past. En of dit comfortable draagt of dat de producer sleuthing beter geschikt is.

Want de Diver pro strap is alleen in blauw en zwart verkrijgbaar de normale rubber banden ook in andere kleuren.

Op Aliexpress voor twee tientjes. Natuurlijk geen logo… maar doet het net zo goed!

2 likes

Heb er wel eens eentje in mijn handen gehad. Maar kwalitatief niet te vergelijken. En ik ben dan altijd een beetje bang dat zo’n goedkope namaak plots uk zegt. En dat mijn dure horloge dan op de grond ligt.

Die op etsy kosten 5 tientjes, maar zijn een pak beter.

Draagt dat ook fijn icm rubber? Iemand hier ervaring mee?

1 like

Geen idee.

Ik ook… en die van Ali zijn meer als prima!!

Maar goed, hier leeft Breitling van😉

Heb ook van Omega origineel en Ali…

Je kunt van Ali er een kopen om te proberen. Bevalt het, kun je altijd upgraden

Dan ga ik dat maar eens proberen.
Maar omdat de combinatie uit mij OP meer een officieuze combinatie is, een die Breitling zelf niet aanbiedt vroeg ik mij af of daar een reden voor zou zijn?

Je zou zeggen wat maakt het uit, en als je daardoor meer banden en sluitingen kunt verkopen. Maar er is niet een soort bandconfigurator op de website om band en sluitingen te combineren. Je krijgt vaak pas een soort claps te zien na de band keuze, super irritant,

Toch besloten een originele vouwsluiting met rubberband te bestellen.

Eventueel kan ik nog een gewone rubberband bestellen voor mijn andere vouwsluiting mocht dit niet bevallen of wanneer ik toch een kleurtje wil proberen.

2 likes

Vandaag langs geweest bij de Breitling Boutique, en volgens hen past een rubber diver pro band niet op mijn horloge……(Avenger chrono 45mm)

Iemand dit eerder meegemaakt dat een rubberband (22mm) te diep tussen de lugs zou vallen?
Zou mogelijk dan ook niet goed passen / en niet mooi staan. Ook kon de band beschadigen waardoor de bandpen uit het rubber los zou kunnen komen met als riciso vallen van het horloge.
Nu beklim ik er geen bergen mee, en ook maak ik er geen survival tochten of diepzee avonturen mee.
Graag jullie mening, sterk overdreven of heeft men hier een punt?
Volgens een AD die ik heb benaderd is dit geen probleem, en past dit gewoon.

Weet even niet meer wie nu te geloven.
Kwam nog wel wat voorbeelden tegen,

Lijkt me dat dat gewoon past. Je zult echt niet de eerste zijn.

Kast is volgens mij vergelijkbaar met de Seawolf, daar had ik ook een rubber diver pro op. Op mijn Avenger 45 Chrono eerlijk gezegd nooit geprobeerd. Beiden niet meer in bezit.

Deze uitvoering heb ik, en dit kwam ik na wat googlen tegen.( dus niet mijn horloge)

Maar wat is dat dan voor geneuzel bij die Boutique…kunnen ze een sluiting en band verkopen. Komen ze met zo’n verhaal.
Die Seawolf was dat Titanium? Want dat is natuurlijk wel een stuk lichter qua gewicht.

1 like

Ik heb de laatste versie gehad met de gele details. Zelfde kast als jij hebt.

Nee de stalen versie. Zie voorbeeld. Had deze band maar ook rubber met vouwsluiting.

2 likes

Dank voor je reactie, snap dan niet waarom ze dit in de boutique dan zo afraden om te doen. Zwaar horloge, grote kast en veel gewicht, bla bla.
Was ook een beetje overdonderd maar er over nadenkend begin ik steeds meer te twijfelen aan hun advies. Is het niet een broodje aap. Als het past, dan past het. En het is niet zo dat ik aan die band ga hangen waardoor hij eerder kapot zou kunnen gaan dan bijvoorbeeld de calfskin band.

1 like

Band laten wisselen, helemaal top. En ook erg comfortabel!

3 likes

Netjes, staat m goed. Zit daar micro adjustment in de clasp?

Ja daarom ook de keuze voor deze band, de stalenband heeft dit niet en is hierdoor toch net even minder comfortabel zeker in de zomer.

Mijn Avenger heeft dit nieuwe type sluiting, wat het net even comfortabeler maakt.
Deze :
IMG_2174

2 likes

Staat hem goed! Ik heb dezelfde band/sluiting op mijn SuperOcean zitten. Heerlijk voor de zomer. Soms tandje meer, soms tandje minder. Prima!

Die heb ik ook op de stalen band van mijn Avenger 44 GMT. Ook heerlijk voor de zomer dankzij micro adjustment.