Breitling vraag

Ik ben al een tijdje op zoek naar een tweede Breitling Superocean Professional. Nu lees ik overal dat tot 2002 de professional maar in 2 kleuren is uitgebracht: geel en zwart. Ik heb al een gele. Op MP staat nu echter een professional te koop met referentieummer a17345. Dit zou betekenen dat het een horloge is van voor 2002, want in 2002 wordt het referentienummer a17360. Dit horloge heeft echter een blauwe wijzerplaat. Is er iemand op dit forum die ook een Professional heeft met een blauwe wijzerplaat? De ‘reguliere’ Superocean heb je overigens wel met een blauwe wijzerplaat, maar het gaat me even om de Professional. Ik hoor het graag.
Bronnen:

http://forums.watchuseek.com/f39/breitling-superocean-so-professional-so-queen-seas-90.html

en

http://www.donindiano.net/watches/breitling/superocean/superocean_professional

Alvast bedankt

Heb je hier nog wat aan?

http://www.breitlingsource.com/models/aeromarine.html

ik heb een blauwe 17360 gehad. De plaat was echt blauw:

Ik heb een zwarte 17345. Dat zwart is heel donker grijs. Die op MP lijkt wel een donkergrijze met een aangetaste laag metalisering (anti-reflectie).
Dat geeft ook een blauwe schijn.

Let wel, we hebben het over twee modellen, de SuperOcean Pro en de Super Ocean.

Ik denk dat het hier een NOS betreft en zal geproduceerd zijn tussen 2003 en 2008.
Modeljaar 2008 en 2009 konden besteld worden met een blauwe wijzerplaat, maar beide modellen hebben een speervormige sec. wijzer i.p.v. een blokje zoals op MP.
Ook op modeljaar 2009 is het woord “Superocean” in het rood aangebracht en hebben andere cijfers.
De modellen van <2002 hebben vierkantige schakels, terwijl de latere modellen schuine schakels hebben.
Vandaar dat ik denk dat het een NOS is…

Grt. René

r.obelink Schreef:

Let wel, we hebben het over twee modellen, de
SuperOcean Pro en de Super Ocean.

Ik denk dat het hier een NOS betreft en zal
geproduceerd zijn tussen 2003 en 2008.
Modeljaar 2008 en 2009 konden besteld worden met
een blauwe wijzerplaat, maar beide modellen hebben
een speervormige sec. wijzer i.p.v. een blokje
zoals op MP.
Ook op modeljaar 2009 is het woord “Superocean” in
het rood aangebracht en hebben andere cijfers.
De modellen van terwijl de latere modellen schuine schakels
hebben.
Vandaar dat ik denk dat het een NOS is…

Grt. René

Wat bedoel je met NOS?

JMN Schreef:

ik heb een blauwe 17360 gehad. De plaat was echt
blauw:

http://i781.photobucket.com/albums/yy97/jmn67/so/s
o4.jpg

Ik heb een zwarte 17345. Dat zwart is heel donker
grijs. Die op MP lijkt wel een donkergrijze met
een aangetaste laag metalisering
(anti-reflectie).
Dat geeft ook een blauwe schijn.

Hiermee versterk je eigenlijk mijn vraag, want de 17360 is geen Professional. Wel een Superocean, maar geen Professional. De 17345 is wel een professional. De Professional is - voor zo ver ik het begrepen heb - geproduceerd tussen 1998 en 2002 en alleen in de kleuren geel en zwart. Dat komt dus overeen met jouw zwarte 17345. Maar die op MP is van eind 2000 en volgens de eigenaar dus echt blauw. Na 2002 is er wel weer een blauwe beschikbaar, maar dat zijn geen Professionals meer. Daarnaast is de opmaak van de cijfers van die latere Superoceans anders dan de Professionals van 1998 - 2002 (het beste te zien aan de 7 --> pootje van de 7 recht bij het oude model en gebogen bij de nieuwere modellen).

JMN Schreef:

Wat bedoel je met NOS?

New old stock

Bedoel je de advertentie van Horlogeman030? deze is volgens de advertentie van 2010.

Dan snap ik niets van je verhaal…

r.obelink Schreef:

JMN Schreef:

Wat bedoel je met NOS?

New old stock

Bedoel je de advertentie van Horlogeman030? deze
is volgens de advertentie van 2010.

Dat is een a17360 en geen a17345 zoals dmv schrijft…

Das waar, mijn fout excuses.

@ dmc, welke advertentie betreft het dan?

Zek maar eens op mp en dan op a17345.

Ik denk echt na het bekijken van de foto’s dat de blauwe kleur komt door de metallisering

JMN Schreef:

Ik denk echt na het bekijken van de foto’s dat de
blauwe kleur komt door de metallisering

Okay, dat plaatst het geheel in een ander perpsectief. Die waas echter baart me dan wel wat zorgen. Bedankt voor je reactie!

Gevonden, ik denk dat je redenatie de juiste is.