Een vriend van mij heeft een horloge van zijn vader geërfd.
Wij zijn nieuwsgierig of iemand van hf iets over dit horloge kan vertellen. Het horloge heeft een grote beurt nodig. Zijn de onderdelen voor dit horloge makkelijk verkrijgbaar?
Dat wordt echt een all-in Breitling service. Vrijwel geen van de benodigde onderdelen zijn normaal beschikbaar buiten Breitling zelf. Alle pakkingen zullen moeten worden vervangen; ik heb zelf ook meerdere van die UTC-units geserviced destijds, en daar gaan ook al meerdere nieuwe pakkingen in.
Er missen sowieso al 3 van de 4 riders. Reken op mogelijk (waarschijnlijk!) 1500 plus.
Dan heb je wel weer een topstaat, stereotype “echte” Breitling; i.t.t. de overpriced Dan Henry’s die het merk de laatste paar jaar uitbrengt.
Heel mooi horloge, heeft wel een flinke beurt nodig.
Maar als dit dan gebeurt is heb je een geweldige horloge.
Ga naar een goed bedrijf dat horloges volledig weer in nieuwstaat kan brengen.
Ik kom al jaren bij een familie bedrijf die dit kan opknappen.
Ik mag dit niet op de site vermelden vermoed ik.
Geef je mailadres dan stuur ik het voor je door.
Deze van Breitling is de chronometer uitvoering. Is rond 2000 geïntroduceerd en herkenbaar aan het referentienummer dat op de derde positie van de vijf cijfers dan een 3 heeft.
De getoonde Chronomat heeft als nummer B13350 en daarvoor was het B13050.
Uurwerk hoeft bijna nooit vervangen te worden . Ook niet na 25 jaar goed gebruiken.
Alle pakkingen heb ik wel origineel op voorraad. Gouden riders zijn kostbaar en de prijs die @PeterLC noemt, klopt maar zou ook een stukje lager kunnen uitvallen ( afhankelijk van de slijtage)
Aan de originele pakkingen komen maar zeer weinig horlogemakers.
Daarnaast zijn de wijzers het pijnpunt, vooral de chronograaf secondewijzer wil vaak erg vast zitten en het busje kan dan vervormen of scheuren. Dit onderdeel hebben nog minder ateliers liggen!
Precies die centrale secondenteller is de hoofdreden dat ik geen 7750’s meer aanneem. Je gaat het altijd zien, moet eigenlijk echt worden vervangen. Of het moest er een van mezelf zijn, maar na de inbraak in '19 heb ik er geen meer.