Toch wel grappig om te zien dat @TheWornWatch en @Mikel nu hun vieze harde keutel toch in moeten trekken vwb. echtheid.
Dankjewel Bernard! Super om op zo’n korte tijd zoveel reacties te krijgen. Topforum!
Je hebt de bel horen luiden maar je weet niet waar de klepel hangt.
Er was in het topic door de topicstarter een zeer slechte foto geplaatst welke vervangen zijn voor betere foto’s.
Jazeker, een Breitling is een stuk meer waard dan een no name vintage dress watch dus loont het zeker Breitling op de plaat te printen (en soms zelfs op het uurwerk te krassen). Worden ook genoeg gefaked dit soort Breitlings. Net als een Seiko 5 van een paar tientjes al wordt gefaked.
Het is wel een leuk horloge maar je betaalt stevig voor het merk. Voor dat geld kan je bv van Longines, Zenith, Certina of Seiko een veel mooiere kwaliteit kopen met bijvoorbeeld een volledig stalen kast.
Die had ik ook gezien. Had het topic al gezien vanaf het begin. Maar in tegenstelling tot jut en jul ga ik niet meteen NEP roepen.
Dat is het verschil.
Je hebt gelijk; sorry!
Maar ik wordt zo moe van nep-experts die gelijk Nep nep nep roepen om alleen maar paniek te zaaien.
Om vervolgens hun woorden terug te moeten nemen.
Maar dan steekt men er niet de tiid, moeite en geld in om een perfect kastbodem te produceren en een verouderde originele, perfect passende, kroon te regelen.
Daarnaast zou men dan vermoedelijk een echt rvs kastje hebben gebruikt, want dat scheelt geen drol in aanschaf, maar wel in prijs.
Als er een correcte Felsa in zit, dan ben ik overtuigd. Daarbij dit: de kosten zijn dan zodanig, dat een faker geen winst kan maken.
Overigens: ik zou veel eerder voor een vintage Movado, UG, Zenith, Tissot of Longines gaan dan voor een Breitling. Breitling was natuurlijk in de kern een plakkerfabriek en horologisch gezien dus veel minder interessant.
EDIT:
Alles ligt ook aan de fotokwaliteit.
Ik heb weleens gedacht dat iets fake was gezien slechte foto’s, waarna ik moest constateren dat het wel degelijk echt was. Recent nog een C-case Constellation. Ik kon door het plexiglas de plaat niet beoordelen (compleet mat door krasjes en krassen) en van de bezel leek wel verguldsel af te bladderen. Ik dacht dus: nep. Nou, hardstikke echt. Het afbladderende “verguldsel” was DNA van de vorige eigenaar. SMERIG!
Horloges met een (bedrijfs-)inscriptie op de achterkant geven mij een indicatie van echtheid (bedenk daarbij: hoort de achterdeksel bij het horloge; is het bedrijf bekend)
Dat ben ik in dit geval met je eens dat dit geen fake zal zijn. Maar zoals jij zei dat Breitling dress watches in het algemeen niet gefaked worden klopt niet. Ik kan me nog wat topics herinneren uit deze rubriek met fake breitlings.
Helemaal eens, maar dat is 95% van de tijd fake van de categorie dat je oma het van een straatlengte afstand kan zien.