Breitling waarde ?

Ik kreeg zonet deze horloge aangeboden.
Het zou gaan om een oude breitling. Iemand enige idee wat de waarde hiervan is en of het überhaupt een echte is.

Meer foto’s ontbreken momenteel…

Alvast bedankt!

Ik ben geen expert maar dit lijkt mij een hele slechte replica.

1 like

Probeer eens aan betere foto’s te komen Wouter en post deze hier.
Uitgaande van deze foto ben ik het met de post van “gewoonlucas” eens.

1 like

Svp :wink:

1 like

Waar baseer je dat op? Ziet er volgens mij correct uit. Wijzerplaat kan ik op mijn telefoon niet 100 procent beoordelen, maar alles lijkt verder te kloppen. Voor de waarde even kijken wat er op eBay verkocht is.

5 likes

Breitling heeft vroeger wel dit soort dressy horloges gemaakt. Dus omdat het geen Navitimer of Chronomat is zou ik niet meteen concluderen dat het een nepperd is.

Over de echtheid van deze durf ik geen uitspraak te doen maar hij is dus niet per definitie nep.

3 likes

Ik baseerde dat op de nu inmiddels vervangen foto die gepost was.

In mijn ogen zit dit er gewoon aan alle kanten niet lekker uit.

Wellicht is het een slechte redial maar iets klopt hier niet aan.

1 like

Dit ziet er al een stuk beter uit.
Nu nog een foto van de zijkant waar de kroon zit.

Het zou zomaar een originele kunnen zijn, al kan ik dat zonder detailfoto’s van het uurwerk zo ook niet zeggen

ACEC was in die tijd een beetje de tegenhanger van Philips, en in die tijd kregen mensen wel horloges bij een jubileum of afscheid.

Mijn advies zou zijn hem bij een horlogemaker aan te bieden met kennis van vintage horloges. Best een leuke Breitling als hij origineel is!

Svp

De kroon komt een beetje troebel over waardoor ik weer twijfels heb.
@Bernard wat vindt jij ervan?

Ze bieden dit aan voor 425, ik vond adhv de foto’s geen ander exemplaar online dus als iemand referentieprijzen heeft, eBay/catawiki, dan hoor ik het graag.

Zou 8 jaar geleden gekocht zijn bij een verzamelaar en hierna gecontroleerd zijn bij een juwelier op echtheid.

Ik heb een hulplijn ingezet, even afwachten of hij reageert, is onze Breitling expert.

1 like

Vraag eens naar deze papieren

Hier eentje uit '65, met inscriptie van hetzelfde bedrijf:

1 like

Ik dacht al, wat zijn die sporen aan de kast, maar dat zal het afbladderen van de chroomlaag zijn. Vind dat wel minder; maar als jij je er niet aan stoort…

lijkt me niks mis mee, waarschijnlijk een Felsa uurwerk

Volgens mij zou dit een hele echte kunnen zijn en dat is ook het meest waarschijnlijke.

Ten eerste is er weinig reden om Breitling dresshorloges te faken. Ze komen qua prijs niet bij de sportmodellen in de buurt. Daarbij is de manier van schrijven op de kastbodem correct en is er een zover ik kan zien correct gesigneerde kroon aanwezig die behoorlijk geleden heeft (dus oud / veelgebruikt is) en die vrijwel naadloos past.

Hou er rekening mee, dat het kastje niet van rvs is, maar verchroomd “base metal”, de kastbodem is wel van rvs.

Vermoedelijk zit er inderdaad een Felsa uurwerkje in dit horloge. Kijk maar eens, dat hoort (gewoonlijk) ook gesigneerd te zijn.

Ik zou mijn geld op echt zetten. Is het uurwerk ook nog gesigneerd, dan ben ik overtuigd.

7 likes

Dank je Bernard

1 like