Hallo , ik ben een Breitling liefhebber en heb zelf een Breitling Chronomat en een Colt Chrono. Nu wil ik op mijn Chronomat een nieuwe wijzerplaat laten zetten , en is mij verteld dat dit alleen bij Koster kan en dat dan ook direct het horloge een servicebeurt nodig heeft. Weet iemand op dit forum wat dit zou gaan kunnen kosten of weet iemand een goed adres die dit ook zou kunnen.
Ik heb dat laten doen bij Van Koningsbruggen in Zoetermeer,krijgt inderdaad gelijk een servicebeurt, kosten € 700,- incl. wijzerplaat. Heb nu een adres in Belgie en is beduidend goedkoper.
Ben gister toevallig nog bij Koningsbruggen geweest, het is inderdaad zo dat er meteen een servicebeurt bij komt omdat het horloge helemaal uit elkaar moet en daardoor de kosten flink oplopen… en wat nou al je de nieuwe wijzerplaat weer zat bent? Dan kan je weer het hele verhaal nalopen. Als je goed zoekt heb je natuurlijk voor die 700,- een mooie colt 2e hands…
Ben gister toevallig nog bij Koningsbruggen
geweest, het is inderdaad zo dat er meteen een
servicebeurt bij komt omdat het horloge helemaal
uit elkaar moet en daardoor de kosten flink
oplopen… en wat nou al je de nieuwe wijzerplaat
weer zat bent? Dan kan je weer het hele verhaal
nalopen. Als je goed zoekt heb je natuurlijk voor
die 700,- een mooie colt 2e hands…
Het is niet zo dat het uurwerk uit elkaar hoeft om de wijzerplaat te vervangen hoor. Kast open, kroon eruit, uurwerk eruit, wijzers eraf en dan de plaat vervangen. Van het uurwerk zelf hoeft helemaal niets gedemonteerd te worden hiervoor.
Dus als het horloge nog niet aan een beurt toe is dan is dat zeker niet noodzakelijk.
In het beste geval krijg je een verplichte deelreparatie in de vorm van reinigen/smeren echappement. De chaton aan de wijzerplaatzijde kan er dan namelijk ook mooi even uit. Aan nieuwe wijzers ontkom je ook moeilijk denk ik. E.e.a. ligt er vooral aan hoe lang geleden de laatste full-service was, c.q. hoe oud het horloge sowieso is.
Hallo, hoe oud is je Chronomat en welke doorsnee.?
Ik heb een witte wijzerplaat doorsnee 28 mm . binnenring is er ook bij.
Geen opgelegd Breitling embleem, dus gedrukt
Aan de achterzijde staat A102
Rechts op 3 uur datum
Links ,boven en beneden de registers.
Ik heb toen zelf een wijzerplaat voor mijn Chronomat gekocht, kosste met inzetten 160 Euro.
Groeten
Jack
Hallo , ik ben een Breitling liefhebber en heb
zelf een Breitling Chronomat en een Colt Chrono.
Nu wil ik op mijn Chronomat een nieuwe wijzerplaat
laten zetten , en is mij verteld dat dit alleen
bij Koster kan en dat dan ook direct het horloge
een servicebeurt nodig heeft. Weet iemand op dit
forum wat dit zou gaan kunnen kosten of weet
iemand een goed adres die dit ook zou kunnen.
Dank voor je advies, maar ik heb al een colt chrono. Maar wil toch graag een nw wijzerplaat op mijn chronomat , het is een goud stalen chronomat met goud/stalen pilotband.
Hallo,
Welke kleur wijzerplaat had je dan willen hebben?
Ik heb een witte met inside ring als nieuw.Echt Breitling, geen fake.
Is voor chronomat van die tijd.
Ik had je een PB gestuurd.
Ik had die wijzerplaat op Ebay gekocht en bij een bekende juwelier in Maastricht er op laten zetten, dus geen 700 bij Koster die dan ook nog de oude wijzerplaat wou hebben.
Gr.
Jack http://horloges.vijftigplusser.nl