Breitling wijzerplaat

Goedenavond

Mooi forum met een hoop info trouwens

Ik heb me hier aangemeld ivm het volgende.

Ik heb een Breitling Headwind uit 2005.Mod A45355

Nu is het zo dat de wijzerplaat voor de derde keer stuk is.
Ik draag het horloge niet met me werk.

De eerste keer is het via TCZ gerepareerd, daarna in 2015 naar de Fa Koster.

Ik ga vd week Koster mailen hierover.

Wat zijn jullie ervaringen met los gaande wijzerplaten?

Gr Jan Wit

Wat kan er kapot gaan aan een wijzerplaat? Verschuiving?

1 like

Pootjes gebroken zeker?

1 like

Tja… met een typenaam “tegenwind” zal het ook niet mee zitten met die Breitling…
Nomen est omen :wink:

3 likes

De wijzerplaat draait nu rond, de vorige 2 keren waren de pootje’s afgebroken.

Ik vermoed dat dit nu weer het geven is voor de derde keer.

Maar ik vindt dit niet normaal!

Ik vind het ook niet normaal. Je zou bijna denken dat er hardhandig met het horloge omgegaan is.

En dat is het dus niet, ik draag de klok niet als ik aan het werk ben.

Of is een Breitling niet gebouw voor gewoon gebruik, maar om in de kast te blijven, want daar begint het op te lijken.
En maat van me heeft een rolex en die doet er echt alles mee, en blijft gewoon heel.

Yup.

Kijk. Jij snapt waar we nu naartoe gaan met dit gesprek. Laat die Breitling fixen op kosten van de juwelier, verpats hem en koop een Rolex.

I like the way you think :sunglasses:

1 like

Nee hoor, ik doe praktisch alles met mijn Breitling en heb nooit iets gehad. Meerdere bekenden die wat oudere Breiltings hebben doen er ook alles mee, ook nooit gezeik gehad.

Een wijzerplaat hoort veelal vast te zitten door middel uitstekende (haakse) stangetjes van een mm of iets. Ergens zal iets beschadigd zijn in de verbinding hiermee. Mogelijk is het uurwerk niet goed gemonteerd. Iedere horlogemaker die zijn vak verstaat kan dit nakijken. Succes ermee (beetje vreemd is het wel voor Breitling).

Ik heb net de klok weggebracht naar W&V in alkmaar.

Waarschijnlijk zijn de 2 montage pinnen afgebroken.
Dit gaan ze nu laten laserlassen.
Dat moet sterker zijn als een nieuwe plaat.
Bij Koster loop je gewoon leeg, met al de extra kosten dat ze dan gelijk doen.

Ik heb ook een Headwind - wijzerplaat op zich kan niet “kapot” gaan - maar pootjes afbreken natuurlijk wel.
Echter dit kan nooit een grote kost zijn.
De wijzerplaat is wel van zilver. ( want de Breitling letters zijn “uitgespaard” in het zilver - par épargne )

Juweliers rekenen als het kan makkelijk tot 50% extra kosten naast de rekening van de horlogemaker die niet inzichtelijk is omdat de juwelier het uitbesteed. Wat mij betreft zijn veel juweliers dan ook boeven, al geldt dit uiteraard maar voor een groep.

Het is wel een vrij uniek probleem… kom er niks over tegen op het net … zou je toch denken dat eea nooit goed gemonteerd is geweest …
Suc6 met de reparatie :+1:

De eerste rep was bij TCZ en daarna bij de firma Koster.

Dit zegt Breitling
Wij moeten eerst uw horloge analyseren door een van onze horlogemakers en dit rapport is leidend welk onderhoud moet worden uitgevoerd. .
Daarna kunnen wij een afspraak maken over uw verzoek voor alleen het vervangen van de wijzerplaat.
Ongezien is dit niet mogelijk.

Dus waarschijnlijk weer van alles vernieuwen.

De maker vertelde dat de plaat met 2 pennen vast zit, waarschijnlijk is dit net iets tekort bij dit model.

In dat geval zou het een design fout moeten zijn en bekend moeten zijn bij Breitling als vaker voorkomend probleem.

Ik ga het afwachten wat hoe W&V het gemaakt heeft.

Ik laat het weten zodra de klok terug is.

Goede horlogemakers, ben benieuwd!

Vandaag de klok opgehaald bij W&V.

Top gerepareerd.
Wachttijd was zoals gezegd ca 3 weken.

1 like

weet je 100% zeker dat het geen nepper is of dat ie met niet-originele materialen een keer gerepareerd is?