Breitling wijzerplaat

ik ben in het bezit van een breitling coltocean automaat uit het jaar 2000, met zwarte wijzerplaat. deze wijzerplaat heeft van die zogenaamde chroomkleurige arabische cijfers,en nou is van de “2” het chroom aan het vervagen, wat best wel opvalt. nou kan ik natuurlijk een nieuwe wijzerplaat bij breitling bestellen, wat een aardige kostenpost zal worden, of heeft er iemand op dit forum enig idee hoe dit "bijgewerkt " kan worden. of heeft iemand dit ook meegemaakt, of een adres waar dit tegen een redelijke prijs gedaan kan worden.
ik hoor graag van jullie
barend

Hallo Barend,
Ik zou niet zo gauw iets of iemand weten die dit kan verhelpen.
Is het erg storend?
Ooit heb ik een wijzerplaat van een Breitling Chronomat op Ebay gekocht en door een horlogemaker laten plaatsen.
Kosten incl ongeveer 100 euro. nieuwe wijzerplaat bij Breitling 400 en oude inleveren, Is wel een verschil, nietwaar!
Je moet natuurlijk wel goed de maat opnemen .
Groeten
Jack

Je zou juwelier Paul van Zeeland te Velp eens kunnen proberen. Paar dagen geleden een prettig gesprek met een medewerker gehad. Men heeft zeer veel Breitling onderdelen.

Ik kan je in dit geval niet helpen, maar hoor ook graag iets van jou!
Er ligt hier nog een horloge waarvan we na serieus contact hebben afgesproken dat je het op zou komen halen, maar :frowning: en je reageert ook niet meer op PB 8-).

slechte zaak !!!

Ik denk niet dat Paul van Zeeland zomaar een wijzerplaat of andere onderdelen aan de eerste beste klant of zijn beste verkoopt.
Ik heb zo’n idee dat Breitling nederland de levering aan de juweliers zal gaan herzien

Plaats eens goede dichtbij foto’s.
Het zou kunnen dat het een oxcidatievlekje is en zo kan verwijdert worden.

bedankt voor de tip, mijn camera maakt niet al te scherpe dichtbij fotos, dus daar zal je niet veel aan hebben, ik zal hier in de buurt een horlogemaker naar laten kijken. zodra ik wat wijzer ben geworden laat ik het weten
barend