Breitling Wings als erfenisstuk, moeite waard of niet?

Beste Breitling kenners,

Met het erfenis van mijn oma wil ik een horloge kopen. Ik heb niet enorm verstand van horloges, vandaag mijn oproep aan jullie om er naar te kijken. Het horloge komt uit mijn geboortejaar en valt perfect in het budget. Probeer hem nog voor de kerst te krijgen, dan zit oma er toch nog bij.

Horloge had geen service nodig zei de verkoper, ‘‘de gangreserve is super en de amplitude meer dan 300 en horloge is exact zoals op de foto’’.

Horloge: Breitling Wings Blauwe wijzerplaat, B10050 uit 1998, 1800 euro, 38mm, automatisch, originele onderdelen (volgens eigenaar)

Hoor het graag!

Met vriendelijke groet,

Christian

8 likes

Leuk horloge. Of het het geld waard is kan alleen jij bepalen, en het beste advies is buy the seller (of het een betrouwbaar iemand is met veel reviews etc). En altijd passen!

4 likes

Verder kan ik je niet helpen want ik heb 0 verstand van breitling :grin:

1 like

Verkoper heeft alleen maar positieve reviews en is een erkende horloge handelaar op chrono24. Ik kan de horloge nog altijd terugsturen, binnen 14 dagen, in het geval dat ik mij bedenk

1 like

Prachtig horloge gewoon doen!

1 like

1800 euro? Voor een time only Breitling?

Ik zou verder kijken.

1 like

Ik zou persoonlijk voor zoiets gaan. Meer value for money.

3 likes

Ik heb hem even opgezocht op chrono, is een geverifieerde verkoper uit Nederland, je kunt hem nog een prijs voorstel doen ook.
Als je het eens bent met de prijs lijkt mij dat oké

1 like

Die is te groot, zoek voor 38-39 en 41mm is de max.

1 like

Ja wil wel met hem onderhandelen, kijken wat zijn grens is

Ben eerlijk gezegd alleen opzoek naar tijd. Datum en dag hoef ik niet op het horloge te zien

1 like

Staat voor 1695 op Chrono, als hij hem daar verkoopt houdt hij net geen 1600 euro over. Ik zou hem een bod doen van 1500. Dat is echt meer dan genoeg voor dit model.

6 likes

Dan nog is de prijs nogal hoog.

1 like

Wat vind jij een eerlijke prijs, gezien dat hij een handelaar is en er ook een beetje op moet verdienen.

Dit. Op c24 mag je gerust een bod van 30% of meer onder de vraagprijs doen. Staat het de verkoper nog altijd vrij van een tegenbod te doen, zelfs die hierboven voorgestelde 1500 is niet echt goedkoop. Ik heb voor mijn eerste aankoop op c24 een bod van 20% onder vraagprijs gedaan en de verkoper hapte zo snel dat ik nu wel weet dat er veel meer mogelijk was :slightly_smiling_face:

1 like

Ligt er ook een bij Dux Watches uit 1998 met 2 jaar garantie en een full Service gehad in 2023.
Kunt hem daar zelf ophalen ook.
Ligt ook een colt 41 mm.

Überhaubt, eerste prijs wordt de mentale handelsprijs. Begin met 1200 en dan is 1350 opeens aantrekkelijker voor de verkoper, dan dat ik zeg dat 1350 mijn eerste en laatste bod wordt. (bijvoorbeeld).

1 like

Heb ik ook gezien, maar die is mij te donker. Vond het blauwe juist fris en mooi met de gouden cijfers.

Is een keuze natuurlijk.
Ik koop liever bij een gekende Nederlandse grijze dealer, maar dat is persoonlijk natuurlijk :wink:

Ik denk dat Super C Jaap een prima antwoord heeft gegeven.
Hij is zelf ook een handelaar.

3 likes