Eindelijk mijn favoriete Breitling gevonden.
Hij ziet er gebruikt uit, maar heeft papieren en doos. Hoeveel zou ik ervoor moeten betalen om niet teveel te betalen?
Hij heeft wat aandacht nodig. Een reiniging en een kleine polijstbeurt lijkt mij voldoende, niet? Dat is vuiligheid wat wij zien, en geen roest, toch?

voor een heel goede / mooie 1100-1200
deze is de rider afgebroken (gevallen ?) ziet er vies uit en moet geserviced worden
dus 1100/1200 euro min 400-500 euro service (bij Breitling) = 700 a 800 euro zou ik er max voor willen betalen
Tja, is zeker een risico dat deze service nodig heeft. Met geluk zou je hem zelf kunnen cleanen en band behandelen met goede producten. Loopt hij op tijd zou je het even kunnen afkijken, maar dat zegt niks of hij service nodig heeft. Zit er geen servicekaart bij? Ik had bij mijn Breitling een kaart met alle service intervallen ingevuld.
Ik zou ook 700-800 betalen en risico nemen als dit echt je favoriet is. En wat geld achter de hand houden als hij service nodig heeft.
Voorgaande taxaties lijken me redelijk accuraat. Een nieuwe rider tab kost 65 euro, maar deze zijn niet los te bestellen en worden alleen vervangen tijdens een service beurt.
Als die rider tab afgebroken is moet ie toch al een behoorlijke klap hebben gekregen…
Ik zou er mijn handen niet willen aan branden…
Ik zelf zou voor een paar honderd euro meer ene goed exemplaar zoeken.
Op chrono24 staan exemplaren in goede staat te koop voor net onder de 2k
Ja, inderdaad. Dat lijkt mij een beter idee.