Dit is er eentje die ik misschien een keertje wil hebben omdat het zo’n vette rocker is. (tu)
Alleen de kastvorm bij de lugs vind ik wat ongelukkig ontworpen.
Gr. Glenn
Master-Fan Schreef:
ook ff in dit topic posten , Nog steeds in love
with deze beauty !
Beide quartz horloges met plezier veelal dagelijks gedragen.Door m’n eerste baan bij de Luchtmacht een beetje besmet geraakt door “het wereldje”.
Breitling is onder vliegers en grondpersoneel (Luchtverkeersleiding en Luchtgevechtsleiding) een merk wat toch een voorkeur geniet door de binding (Image)met luchtvaart. Ik heb ze na verloop van tijd tevens met plezier weer laten gaan om andere horloges te kunnen bekostigen.
Zelf ben ik ook twee horloges van Breitling de Nieuwe Colt en de superocean 42.
maar de meeste horloges van Breitling zijn wel erg groot, 44 is voor mij max.
de Chronomat 44 is voor mij al veel te groot.
Maar bel wel een liefhebber van Breitling.
Tja Breitling het is en blijft een uurwerk waar je voor gaat of wat je haat.
Zelf draag ik altijd mijn Crosswind,zit gewoon lekker niet te zwaar en geen stalen band.
Meerwaarde van het klokje is dat hij van goud is dus je bent van het gezeur van “is het een echte af” sommige zullen dit herkennen.
Verder heb ik sind mijn pensioen verwend met een Bentley Barnato racing maar die was bij mij niet echt thuis na aankoop.
Witte plaat dus oogde bij thuiskomst als een wokpan om de pols,zat ook niet echt lekker,hij was gewoon niet gemaakt voor mijn pols.
Te moeilijk af te lezen chronograaf (een seconde wijzer en twee disc’s)met geluk kon ik hem prive verkopen want de Breitling dealer gaf niet meer als 55 % van de waarde als inruil.
Tog weer naar de eerste keus de Bentley GMT nieuw model bronze W. plaat,een pracht klok ook heel groot oogt nog groter door stalen band die er om zit.
Na alle Breitlings die ik heb gehad misschien wel de mooiste vind ik nu.
Als ik hem draag tenminste want meestal heb ik gewoon mijn oudje om de crosswind
en kijk in de watchwinder naar o.a de nieuwe GMT ha ha.
Het is net als met schoenen ze moeten ook echt lekker zitten vind ik.
Het zullen vast enorm goede horloges zijn, maar ik vind ze simpelweg lelijk. Als ze bijvoorbeeld vergelijk met Omega (het merk dat volgens mij de mooiste afwerking heeft) (kwestie van smaak natuurlijk)…
Nu is dat puur mijn smaak, maar als ik de afwerking zie straalt dat geen precisie uit en lijkt het bijna alsof het met klei in elkaar is gezet. Modellen als de navitimer enzo (met de naar buiten lopende verhoging en de lage wijzerplaat vind ik dan wel weer mooi. Maar een groot deel van de Breitlings vind ik er dus gewoon kinderlijk uitzien.
Smaken verschillen nu eenmaal is ook misschien de reden dat ik het niet bij een merk blijf hangen.
Maar “de Aqua terra komt op mij over alsof de desingers de dag met zekerhijd op tijd thuis wilden zijn”.
Nogmaals laten we ieder zijn smaak respecteren zonder deze aan te vullen met opmerkingen zoals ik hier deed.
Bij deze voor een ieder op dit forem een goed & gezond 2013.
Ik moest lange tijd niks van Breitling hebben. Was ook behoorlijk “Seamaster verliefd”. Maar na verloop van tijd toch eens de stoute schoenen aangetrokken en ik vind ze best degelijk aanvoelen. En kwa afwerking zijn ze ook best netjes. Kwa design misschien niet zo elegant als een Aqua Terra, zoals MaxPCR aanhaalt, maar het is ook een andere stijl. Heb zelf een beetje pech met mijn model, maar heb toch de impressie dat het degelijke klokjes zijn.
Dat gezegd te hebben gaat het bij mij ook niet om “Breitling” als geheel, maar meer om de specifieke modellen. Zijn vind ik een Navitimer wel een bijzondere klok met een mooie metalen band, maar het is (nog) geen model wat ik zou dragen. Een Emergency Mission of Super Avenger daarentegen vind ik er daarentegen wel erg stoer om te dragen. Hetzelfde geldt voor Omega. De Speedmaster Pro vind ik door z’n geschiedenis een erg leuke klok en ook mooi om te zien. Maar om m’n pols loopt de metalen band niet mooi met de pols mee, maar kijk ik recht tegen de zijkant van de eerste schakels aan. :X
SMP en PO daarentegen…
En dan zijn er de modellen die gewoon niet mijn smaak zijn. Een Constellation is bijvoorbeeld niet aan mij besteed.
Smaken verschillen nu eenmaal is ook misschien de
reden dat ik het niet bij een merk blijf hangen.
Maar “de Aqua terra komt op mij over alsof de
desingers de dag met zekerhijd op tijd thuis
wilden zijn”.
Nogmaals laten we ieder zijn smaak respecteren
zonder deze aan te vullen met opmerkingen zoals ik
hier deed.
Zelf heb ik Omga gehad maar deze is snel weer verkocht, viel mij erg tegen.
Zelf vind ik de afwerkingf van Breitling erg goed, ze zien erg goed uit en de glans van Breitling vind je niet bij een ander merk.
Dit is er eentje die ik misschien een keertje wil
hebben omdat het zo’n vette rocker is. (tu)
Alleen de kastvorm bij de lugs vind ik wat
ongelukkig ontworpen.
Gr. Glenn
Master-Fan Schreef:
ook ff in dit topic posten , Nog steeds in love
with deze beauty !
Mooi merk en veel horloge voor je geld. Kwaliteit en afwerking zijn top, de ETA-uurwerken zie ik als een voordeel. Kunnen door iedere horlogemaker geserviced worden voor weinig.
Mooi merk en veel horloge voor je geld. Kwaliteit
en afwerking zijn top, de ETA-uurwerken zie ik als
een voordeel. Kunnen door iedere horlogemaker
geserviced worden voor weinig.
Mooi merk en veel horloge voor je geld.
Kwaliteit
en afwerking zijn top, de ETA-uurwerken zie ik
als
een voordeel. Kunnen door iedere horlogemaker
geserviced worden voor weinig.
Vind de oudere modellen vaak wat druk maar de Navitimer blijft een favoriet , heb nu een superocean heritage chrono lim edition en dit vind ik zelf een erg mooie rustige Breitling .
Ik heb zeker wat met Breitling. Vanaf mijn kinderjaren was dit toch wel een horlogemerk dat enorm tot mijn verbeelding sprak. Toen het horlogevirus echt toesloeg ben ik me logischerwijs dan ook gaan richten op Breitling en later ook Omega. Dit was mijn eerste Breitling:
Okay hij is flashy en het is een quarts, maar ik vind hem nog steeds fantastisch.
Na die eerste volgden er nog meer. In de collectie nu ook: