Hier ook een liefhebber, ik heb de laatste twee jaar zeker 10 verschillende Breitlings gehad, zoekende naar het ideale model. Het bolle dikke dubbel ontspiegelde saffierglas met AR coating is écht niet te evenaren, in daglicht/zon is dit geweldig om te zien of om naar te kijken.
Even een overzicht (niet alles is terug te vinden) met wat foto’s:
De eerste, de enige die altijd blijft maar wat jammer dat het een quartz is (boeide me destijds niet), hier begon de liefde.
De eerste Superocean, redelijk gaar exemplaar en te glimmend.
De Steelfish, dit was helemaal top! dit was de 42mm en ik had liever 44mm. Nog dagelijks spijt van de verkoop (nu redelijk moeilijk te vinden).
Superocean Chrono Deze was top, goed formaat en een prachtige wijzerplaat. Kon 'm erg goed verkopen dus daarvoor gezwicht. Nu ik terugkijk het mooiste horloge dat ik heb gehad.
Chronomat, prachtig horloge, bicolor (toch wel mooi), gouden rider tabs met blauwe plaat waren prachtig, met 40mm toch wat klein voor mij.
Een keer wat anders, de B1, mooi ding alleen stoorde ik me aan de 50m WR geeft me een gevoel van “onrobuustheid”.
Momenteel de meest gedragen Breitling, op de Steelfish na perfect. volledig geborstelde kast en band, eenvoudig, 1524m WR, dik en robuust, zéér nauwkeurig:
Ik geef de voorkeur aan geborstelde kasten/banden of titanium, volledig gepolijste kast en band krassen erg snel en vind ik te flashy/fancy.
Ik wacht nog op de Breitling Steelfish X-plus met blauwe wijzerplaat, matte professional 2 band… komt vanzelf. Ook op mij van toepassing; “het bezit van een zaak is het eind van het vermaak”…
Greetz