Er zitten inderdaad wel veel bling horloges tussen (for Bentley) maar de Superocean vind ik nog steeds 1 van de mooiste.
Dit is de mijne:
yep, zo nu en dan een beetje bling
Of lekker op rubber
of iets stijlvoller op leder(haai) met vouwsluiting
zijn nog genoeg breitling modellen die ik zou willen hebben en ook die ik niet zou willen.
Vanaf jongs af aan vond ik het al een merk dat indruk maakte op mij.
gr Ron
Helemaal niks mis mee, heerlijke robuuste en kwalitatieve horloges:
Ik heb zelf een New Pluton met een donkerblauwe wijzerplaat al 20 jaar in m’n bezit .
Verveelt nog niet en als mijn zoon in november 16 jaar word krijgt hij hem van me , hij vind het ook een mooie klok .
:~ Ben het helemaal met seamaster eens, mi mooiste Breitlings van titanium: seawolf of aerospace.
Niets bling-bling, maar uiterst functioneel
Breitling was het enige merk waar mijn neus van aan de ramen van juweliers geplakt bleef zitten en een slijmerig spoor naliet toen ik nog een sluimerende “WIS” was, Swatch was mijn merk.
Tja, na een aantal “jeugdzondes” (zeg maar oudere jongere) in de vorm van Turkse vakantiesouvenirs kwam einde vorig jaar een èchte binnen bereik. Weliswaar tweedehands (via het forum) maar ik ben er niet minder blij mee, desalniettemin een rib uit mijn lijf.
Het is de Superocean Steelfish van 44 mm. Vanaf het moment dat ik hier op het forum kwam viel deze mij op (Schmeink had er eentje) en sierde mijn bureaublad van de computer. Mijn smaak was door dit forum toch veranderd van Navitimers richting duikers.
Het is een geweldig mooie klok en ik kan er uren naar blijven kijken.
Vreemd eigenlijk. Nu ik er eindelijk eentje in bezit heb, en ondertussen zoveel ander mooi spul die mij zeker niet minder draaggenot geven, sluit ik toch niet uit dat deze SOSF mij toch een keertje gaat verlaten en ik een mooie Oris Tauchmeister of Small Seconds koop.
Ik ben er nog niet over uit.
sharkbyte Schreef:
Over het algemeen vindt ik Breitling te druk en te
bling. Echter belangrijker nog vindt ik, dat
Breitling vrijwel niets toevoegd aan de
horlogewereld. Mijns inziens, is Breitling niets
anders dan een te dure kastenbouwer die voor de
techniek vrijwel volledig leunt op Swatch/ETA (net
als Tag heuer overigens). De enige uitzondering is
de Transocean Chronograph. Een prachtig stijlvol
horloge met wel een eigen ontwikkeld manufactuur
uurwerk (Caliber Breitling 01). Maar deze is dan
ook meteen op het prijsniveau van een Rolex
Daytona. En ik weet niet of ik dat geld er voor
over heb.
Dit is ‘by far’ de mooiste ‘moderne’ Breitling. Onlangs heb ik hem even om de pols mogen leggen en hij staat me perfect. Waarom het nu weer een limited editie moet zijn is me volkomen onduidelijk.
Mijn beste,
Een leuk topic Peter,
ik lees en bekijk het met veel plezier!!
Aldus een tevreden ‘Breitling’ drager.
Orologio Signaturis Temporis.B)-
Er was een tijd dat ik Breitling, net als rolex, een patserklok vond. Gedragen door vastgoedhandelaren op scooters, en tweedehands autoverkopers.
Misschien dragen die mensen nog steeds Breitling, of Rolex, maar sinds ik meer een horloge liefhebber ben geworden, heb ik waardering gekregen voor hun creaties. Nog steeds vind ik sommige pilotenmodellen te druk, maar er zijn diverse modellen die ik maar wat graag om mijn pols zou hebben.
Groeten,
Martin
Dat waren dan vast geen succesvolle vastgoedhandelaren aangezien ze op scooters reden…
Ook de foto’s in dit topic vind ik weer top (tu)
Maar…
Ik heb er niets mee op m’n eigen pols; die 15-30-45 aanduiding op de bezels fokt me op :D, de wijzerplaten zijn me vaak veel te druk (ik heb het niet op chrono’s in het algemeen), de banden veel te shiny en vaak van die vreemde gevormde schakels. De “B” aan de secondenwijzer irriteert me. De grote van de Superavanger… ach laat maar Datum op de 4… nee bedankt!
Het blauw van de wijzerplaten is niet mijn blauw, de doornsluitingen niet spannend genoeg.
Let wel; dit is mijn mening omdat Peter daar naar vroeg. Ik geef mijn mening maar heb daarbij wel respect voor jullie passie dus niets in mijn post is aanvallend bedoelt, ok?
gr. Roel
Krabong Schreef:
Het blauw van de wijzerplaten is niet mijn blauw,
gr. Roel
Even in de magnetron en het is jouw blauw.
JMN Schreef:
Krabong Schreef:
Het blauw van de wijzerplaten is niet mijn
blauw,gr. Roel
Even in de magnetron en het is jouw blauw.
Serieuze vraag; kent Breitling ook magnetron wijzerplaten * ?
“Datum op de vier” wil ik trouwens ruilen… tegen “datum op de 4 bij een overvolle wijzerplaat”. Merci (tu)
Gr. Roel
- magnetron plaat = extreme verkleuring die technisch kapot is maar door verzamelaars wordt gewaardeert.
Bosnialove Schreef:
Dat waren dan vast geen succesvolle
vastgoedhandelaren aangezien ze op scooters
reden…
Misschien niet meer
Er is volgens mij wel een verschil tussen de crimineel Holleeder en een vastgoedhandelaar die handelt krachtens wet.
Ik heb zelfs in mijn voorstel-topic gezegd dat ik Breitling helemaal niets vindt. Met name de Navi’s vind ik kitsch. Maar laatst zat ik Blood Diamond weer 's te kijken en zag ik dat Leo wel een erg mooi klokkie om had. Wat blijkt? Een Breitling Avenger. Erg mooi dus.
Laatst zag ik hier een Superocean op het forum voorbij komen, ook erg leuk.
Dus: helemaal een Breitling-hater ben ik niet meer. Er zitten gewoon (net als elke fabrikant) hele mooie en hele lelijke tussen. Maar ja, die prijzen. Zijn die echt realistisch?
Ik heb helemaal niets met Breitling (imho vaak wanstaltige klokken)
met name:
-Two tone.
-opliggende delen op de bezels bij die Superoceans.
-druke dials met te veel info.
-het logo (die vleugels (td) )
-te bling.
-die B en anker op het einde van de seconde wijzer.
-De naam alleen al…
-Te hoog Frans Bauer gehalte.
Maar ieder zijn smaak
???Frans Bauer heeft toch een Rolex ?
Ik vind Breitling een merk met een uitzonderlijk hoog afwerkingsniveau. Lang niet alle klokken van dit merk zijn patserig maar ik zal niet ontkennen dat de meeste Breitlings opvallende, grote, patserige blingbling horloges zijn.
Vind ik dat erg? Nee… I love it…!
Vraag me af of bij Breitling prijs en kwaliteit wel in verhouding zijn.
Heb sterk de indruk dat de je kosten van de marketing zoals sportsponsering en het eigen jet-team stevig in de prijs zijn versleuteld, net als bij vb TAG-H.
Het kan ook anders zoals bij STOWA, Archimede enz. Prima kwaliteit een vaak dezelfde of gelijkwaardige uurwerken. Het is op dit forum een bekende discussie.
Volgens mij heeft een hoogwaardig horloge niet meer dan +/- 1500,- te kosten.
Maar smaken verschillen gelukkig!
Marco W.