Breitling

Sommige modellen vind ik ook wat kitcherig. Maar andere modellen erg stoer, zoals de super avenger

Wat ik persoonlijk niet mooi vind van Breitling, zijn die schuine schakels. Vind het net als schuine datums op 4 uur enzo niet mooi/uit balans.

En dat bling bling. Vind ik op sommige modellen niet erg. Is maar net hoe het gecombineerd wordt met de rest.

Dus net als met praktisch alle merken, zitten er modellen die ik mooi vind en modellen die ik niet mooi vind. En 't imago… daar maak ik me al een tijdje niet meer druk om.

Die is inderdaad super stoer, ik snap alleen niet waarom ze zo dik moeten zijn. De non-chrono is niet veel dunner dan deze.

Komt wellicht door 't chronograaf uurwerkje. Een klokje met B13 kaliber (Valjoux 7750) is altijd een flink stuk dikker dan bijv. B17 (ETA 2824). Praktisch elk klokje met een 7750 vind ik er dik uitzien.

Ja, dat wist ik, maar de analoge is nog steeds zo’n 16,5mm dik. :expressionless:

Glas van m’n Superocean is 4mm dik en de achterdeksel is 3mm massief staal, dit verklaart de dikte van de (duik) Breitlings.

veel duikers van Breitling, zijn 500M waterdicht, die Avenger geloof ik zelfs tot 1000M dat icm een chrono maakt ze dat erg dik, dat heeft de omega seamaster chrono (300m) ook, is geloof ik zo’n 18mm dik.

De Oris Carlos Coste Limited is zelfs 20 mm dik en het misstaat de klok geheel niet.

Genesis

Aha, duidelijk. Dit gaat echter wel te ver, ookal is hij 6000M WR:

Ik vind sommige modellen echt niks idd.te glimmend noem maar op…

Wil niet zeggen dat ze geen schitterende modellen maken.

Ben geen hater van het merk overigens.

Maar vind wel dat ze de bentley reeks beter achterwege kunnen laten.

Want de breitling for bentley verbintenis heeft geen van beide merken nodig.

Op het dashboard klokje na!

Maar zoals ik al zei ben geen hater van het merk ik kom gewoon zelden de echt mooie tegen.

Met vriendelijke groeten.

N.Visser.

Deze vind ik echt héél mooi!

Ik ben het redelijk eens met sharkbyte. Voor de prijzen die Breitling aanrekent vind ik dat de klant “recht heeft” op een horloge dat niet alleen cosmetisch maar ook technisch iets extra’s heeft. Een opgeleukte ETA valt wat mij betreft niet in die categorie.

Omega geeft in deze het goede voorbeeld met zijn coaxial uurwerken.

Verder vind ik Breitling vaak iets te veel BrightBling.

Dit gezegd zijnde kan ik de Superocean Steelfish (vooral die met ivoorkleurige wijzerplaat) heel erg appreciëren… Alleen jammer van dat standaard ETA mechaniekje… (*)

(*) Om misverstanden te vermijden: Er is helemaal niets mis met standaard ETA uurwerken, maar voor dat soort prijzen…

Dat bedoel ik. En ze dan verkopen onder iegen caliber naam (zonder te vermelden dat het ETA basis werken zijn). Geef mij dan maar een Sinn oid.
Of natuurlijk een Rolex, dan weet ik gewoon dat ik veeeeel te veel betaal :smiley:

Lowlander Schreef:

veel duikers van Breitling, zijn 500M waterdicht,
die Avenger geloof ik zelfs tot 1000M dat icm een
chrono maakt ze dat erg dik, dat heeft de omega
seamaster chrono (300m) ook, is geloof ik zo’n
18mm dik.

Mijn SOSF, hier eerder al te zien, kan zelfs 2000m…

Ik heb zelf een Transocean (is denk ik een speciale versie van de colt chrono), is al jaren niet meer gedragen (tenzij op een pak), maar wat mij het meeste stoort zijn die ‘tabs’ die op de bezel liggen op 3/6/9/12… en ik had hem ook liever gehad met een zwarte bezel(inleg) maar dat bestaan denk ik niet bij de colts…

Het is ook niet nodig om te vermelden dat het ETA uurwerken zijn, dat zou te veel eer voor ETA zijn.

De basis is dan wel ETA maar daar houd het ook wel mee op.

Breitling gebruikt een ander veer in de veerton , de spiraalveer heeft andere eigenschappen dan de genoemde opgeleukte ETA, de hoogteluchten zijn aangepast, de schroeven zijn van een betere kwaliteit, de ankers worden aangepast (voor de kenners onder ons lift angle ipv 52 gr. is deze 51 gr.) en zo zijn er nog enkele ander dingen die er in worden aangepast.

Kijk anders eens op http://www.breitling.com/service/

Trouwens C.van der Klauw gebruikt ook ETA uurwerken en de de prijs van deze horloge liggen vaak een veelfout hoger als die van Breitling.

Gr, GJ

Als ik zo tussen de regels doorlees ondervinden de meeste onder ons de volgende beleving:

-Als je met een Breitling in zee (bed) gaat word je de volgende dag wakker met pijn in je k#nt en een tientje tussen je tenen.:stuck_out_tongue:

Genesis

genesis Schreef:

Als ik zo tussen de regels doorlees ondervinden de
meeste onder ons de volgende beleving:

-Als je met een Breitling in zee (bed) gaat word
je de volgende dag wakker met pijn in je k#nt en
een tientje tussen je tenen.:stuck_out_tongue:

Zou in principe voor meerdere horloges in het 'hogere segment’gelden.
Maar ja, zou een horloge forum dan nog nut hebben als iedereen dezelfde horloges zou hebben?

gr Ron

Zo zwart/wit is het niet, maar een gezonde kijk op zaken kan al veel licht schijnen op verhoudingen en kwaliteit in relatie tot hetgeen we moeten betalen. En ik denk (weet) dat er vele mooie horlogemerken te verkrijgen zijn met alle gewenste zaken die een liefhebber belangrijk vind, maar doordat die kleinschalig zijn of commercieel/marketingwise niet zo handig zijn wat onderbelicht blijven en daardoor zeer betaalbaar.

Geneis

Ik vind ze allemaal mooi, vanaf mijn eerste Superocean Professionel tot aan de Heritage 46 mm ,voor mij is het MIJN lievelingsmerk.
Ik weet dat er mooiere en betere merken zijn ,maar ik blijf bij mijn keuze.
Ik zou niet weten welke ik zou moeten wegdoen.

Die lelijke koperbruine, Jack, ! Die koperbruine ! ! ! :smiley: :smiley: :smiley: :wink:

Bweik, die zou ik zéker wegdoen !

Naar België sturen of zo ! Ha ha ha ! :smiley: