Dit kleinood heb ik ooit ongeveer 25 jaar geleden in Praag aangeschaft.
In geen enkel verzamelaarsboek kunnen vinden. Wie herkent deze schoonheid uit de tijd dat men nog nette horloges droeg? Niet shockproof, Breitling gegraveerd op caliber. 17 jewels.
Mooi ding, even het vintage forum proberen denk ik…
ReneJK zal je ongetwijfeld verder kunnen helpen.
Je zou hem een PB kunnen sturen…
heb je informatie over diameter en dikte van het horloge?
Chronografen met 2 registers op 12 en 6 uur komen niet zo veel voor bij Breitling.
In het boek van Richter vind ik er enkele uit de jaren '42-'52, maar geen enkele is het exact.
De advertentie uit 1950 lijkt er nog het meest op; Model 178, 17 jewels.
Het is idd. 'n schoonheid! (tu)
– moved topic –
Inderdaad prachtige Breitling vintage chrono maar ik kan je er helaas niet meer over vertellen.
Toch ook maar even het dekseltje er af.
Doorsnee kast zonder kroon: 35 mm
Dikte van horloge: 12,3 mm
Misschien ook naar de afdeling vintage sturen.
Ik zou het horloge graag dragen, en dat heb ik ook een half jaar gedaan, zie schade aan glas, maar een horlogemaker verzekerde mij dat het uurwerk versleten was, en zeer onregelmatig liep.
Merkwaardig is dat Breitling, naar mijn mening, niet te beroerd was om incabloc in zijn horloges te monteren. Zou het horloge daarom van vóór WW II zijn?
Sorry voor slechte kwaliteit van de foto. Ik moet eens een opstelling maken met statief.
Hallo,
Het uurwerk is een venus schaltrad en dat is een prima uurwerk en een vroeg uurwerk, voor wII weet ik niet maar in die buurt . Onderdelen zijn nog wel te krijgen voor deze uurwerken maar goed het verkrijgen en plaatsen zal natuurlijk niet heel goedkoop zijn.
Dat is goede informatie gekkehuus! Bedankt.
Ik zal diep over een reparatie nadenken. Hij loopt op dit moment wel, maar met 10 minuten vertraging per dag.
Een vriendin vertelde mij dat in sommige restaurants aan de kust, maar ook elders, mannen gekleed in driekwart broek de toegang wordt geweigerd. Dat zal ongetwijfeld binnenkort ook mannen of vrouwen overkomen die een nice and chunky looking timepiece aan de pols meedragen, tenzij ze zich in bijpassend rubberpak met snorkel bij de receptie melden natuurlijk.
Dat moeten we niet hebben, want ik heb deze week in een liederlijke bui zo’n survivalmonster van Lite in Christchurch (Dorset) aangeschaft. Daar durf ik niet eens de straat mee op, of vrienden mee onder ogen te komen, laat staan een geprakte regenwurm op een bedje van raaigras in een omgebouwde garage te eten. En die Lite is in zijn soort nog van bescheiden omvang. Ook heb ik gemerkt dat mijn kredietwaardigheid in 48 uur tot nul is gedaald.
Ik kan natuurlijk die Breitling gaan dragen, daar kan een heer mee voor de dag komen. Met stilstaande wijzers desnoods.
Maar ik heb graag een chronometer bij de hand om bij te houden hoe lang ik op mijn gerechten moet wachten vanaf het moment van bestellen.
De Lemania rattrapante dan maar?
Over de aanschaf van die Lite zal ik per andere gelegenheid eens berichten. Het gaat er wonderlijk aan toe daar in Christchurch (UK).
Intussen heb ik een tussenring voor mijn cameralens besteld zodat ik een betere macro-foto kan maken van het kaliber van die Breitling, of van andere zaken die aan de orde komen. Ook nog even naar de Kringloop (de kringspierwinkel in de volksmond) voor een doka-vergroter, om te bouwen tot statief.
Je hebt vast en zeker gemerkt dat ik kersvers in het forum binnenval.
Ongetwijfeld maak ik daarom beginnersfouten. Die zullen me nu misschien worden vergeven. Later natuurlijk niet meer. We zullen wel zien.
Aan smileys doe ik niet, waarvoor nu alvast excuses.